AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Noen som har erfaring med å være fosterhjem? Fortelle om ups & downs, tips osv Er barnet eller ungdommen der på fulltid, lenge av gangen, kommer det noen for kun helg eller noen dager? Lønn, hva de dekker osv Og er det noen her som er kun alene men er fosterhjem? Anonymkode: 28572...1cd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Fosterhjem er på heltid. Beredskapshjem er på heltid i en avgrenset periode. Besøkshjem/avlastningshjem/ressurshjem er helger eller enkeltdager i hverdagen Anonymkode: c6f1b...afb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #3 Skrevet 12. august 2022 Mine foreldre tok til seg et forsterbarn når jeg var liten, så jeg kan jo fortelle litt om mine erfaringer. Hvis du skal ha fosterbarn så må du være dedikert til å ta vare på barnet resten av livet. Å få fosterbarn er ikke noe man gjør fordi man kjedet seg en dag og fikk et innfall. Fosterbarn er utrolig krevende, de bærer ofte med seg mange vonde følelser som gjør at de kanskje utagerer mer enn andre barn. Mange takler ikke dette og sender fosterbarnet tilbake, noe som gjør livet til barnet enda vanskeligere. For min del var det utrolig krevende å leve med at vi plutselig fikk et nytt barn i familien, og for mine foreldre var det til tider ekstremt vanskelig. Til gjengjeld har jeg i dag verdens beste søster og verdens flotteste nieser. Du bør hvertfall være klar over at forsterbarn kommer til å kreve alt av deg, og at du sannsynligvis kommer til å angre mer enn en gang. Det er ikke noe du tjener godt økonomisk på, du blir ikke rik av å ha fosterbarn. Men hvis du genuint ønsker å hjelpe et barn som har det vanskelig, og dedikerer deg til oppgaven så kan det absolutt være verdt det til slutt. Anonymkode: c7d09...6f9
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #4 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen som har erfaring med å være fosterhjem? Fortelle om ups & downs, tips osv Er barnet eller ungdommen der på fulltid, lenge av gangen, kommer det noen for kun helg eller noen dager? Lønn, hva de dekker osv Og er det noen her som er kun alene men er fosterhjem? Anonymkode: 28572...1cd Kjenner flere enslige både menn og kvinner som driver med fosterhjem. Ellers kan fosterhjem vare fra 1 til 18 år, kommer an på hva barnet trenger. Noen er kanskje 3 år før de finner hjem igjen eller til et fosterhjem de passer bedre i. Men hos oss bodde barnet fra 2 år til voksen før utflytting. Da valgte 18 åringen å fortsette under barnevernet for videre hjelp som ung voksen. På bufetat sine sider står det veldig mye. Pengene skal dekke alt barnet trenger, kjøring til og fra alt barnet skal til, mat, klær, utstyr og hobbyer. Det koster både tid og energi å ha fosterhjem. Mine foreldre hadde avtaler med jobbene sine om at de brått måtte gå fra arbeid om det var noe med fosterbarnet. Den som bodde hos oss var veldig utagerende fra ung alder. Uansett så vet jeg at barnet fra hjemmet hos oss elsker fosterforeldrene sine mer enn egne foreldre. Egne ord på det der. Hen sier selv at hen ikke kunne fått det bedre, selv med alle utfordringene det har vært. Det har vært mange møter med lege, bup, lærere, logoped, politiet og slikt. Telefoner om å rømme fra skolen, slåss med elever, vold mot andre elever, stjeling, vold mot lærer, trusler mot kjente og ukjente, rus, etc. Det har vært perioder hen nekter å spise en viss type mat og tilpasninger rundt dette. Diagnoser er satt som viser hvor vanskelig barnet har det med seg selv. Det positive er jo at man er den ene stabile relasjonen barnet har som gjør at den kan klare seg bedre i livet enn alternativet. Anonymkode: 129bd...237
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #5 Skrevet 12. august 2022 Etter å ha vokst opp med dette vil jeg bare si at jeg ville aldri blitt fosterhjem. Det er så utrolig krevende. Anonymkode: 129bd...237 1
Matas Skrevet 12. august 2022 #6 Skrevet 12. august 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg