Gå til innhold

Farfaren min var innlagt på 50-og 60-tallet, og faren min var ikke god han heller. Jeg sliter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farfaren min var innlagt ofte da han var i 30-og 40-årene og skrøt av at 5 mann måtte legge han i belte eller i tvangstrøye. Han døde da var 50, rett før 1970. Faren min var ikke helt god han har heller, men fikk en veldig god utdannelse da han elsket realfag. Jeg har slitt veldig psykisk hele livet og har alltid vært livredd for å bli innlagt. Føler pappa alltid har vært uempatisk og bare sett seg selv, mens farfaren min var nok mye værre enn pappa etter hva jeg har hørt fra andre i familien. 

Jeg har asperger, og tror faren min har det og at farfaren min hadde det også. Er flere i familien min som har gode utdannelser og de er ikke helt gode. Virker uempatiske. Andre sliter mer og en fetter av meg er innlagt. 

De har ødelagt mye for sine familier pga hvordan de har tyrannisert familiene sine. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 90385...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker om hva? 

Anonymkode: 1524b...cb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker om hva? 

Hadde de asperger alle sammen? Eller en sinnsykdom? 

Skrevet

Ikke få barn.

Anonymkode: 9bc2d...d8d

Skrevet

Det er da ikke uventet, ts? Psykisk sykdom går i arv. 

Hva tenker du om det, da? Tenker du at fastlege gir deg riktig oppfølging? Er du med i en ressursgruppe for folk i autismespekteret?

Anonymkode: 9f890...0fa

Skrevet

Det er jo vanskelig å si noe om. Men min farfar og far slet mye, men jeg tenker at dette skal ikke få forme meg og mitt liv. Gener betyr mye, men det gjør jammen meg egen innsats og måten du takler ting på. 

Anonymkode: 7b988...548

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde de asperger alle sammen? Eller en sinnsykdom? 

Hvordan skal vi vite det?

Tror du sitter å funderer for mye. Det gjør vel ikke livet bedre å sitte å fundere på så mye rart som ikke har relevans for dagen din i dag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Farfaren min var innlagt ofte da han var i 30-og 40-årene og skrøt av at 5 mann måtte legge han i belte eller i tvangstrøye. Han døde da var 50, rett før 1970. Faren min var ikke helt god han har heller, men fikk en veldig god utdannelse da han elsket realfag. Jeg har slitt veldig psykisk hele livet og har alltid vært livredd for å bli innlagt. Føler pappa alltid har vært uempatisk og bare sett seg selv, mens farfaren min var nok mye værre enn pappa etter hva jeg har hørt fra andre i familien. 

Jeg har asperger, og tror faren min har det og at farfaren min hadde det også. Er flere i familien min som har gode utdannelser og de er ikke helt gode. Virker uempatiske. Andre sliter mer og en fetter av meg er innlagt. 

De har ødelagt mye for sine familier pga hvordan de har tyrannisert familiene sine. 

Hva tenker dere? 

Morfaren min har vært innlagt i senere tid, mens jeg var tenåring og ung voksen. 3 tanter/onkler har vært innlagt da jeg var barn. De fleste sliter med psyken i familien min. Jeg sliter også, men ikke i den grad. 

Jeg har tatt avstand fra de og fått det lettere med meg selv. Det er noe med hvordan de driver splitt og hersk, manipulere og utøve makt i alle mulige situasjoner. Man vet aldri når man er godkjent og får silent treatment når man har gjort noe de anser som feil. 

Jeg kommer aldri til å ha kontakt med de igjen. Om familien din er slik så tenker jeg at du vil få det lettere uten de. Det er min eneste tanke rundt alt dette. Det er noe i alke familier, mens noen får mer enn andre.

Anonymkode: e11dd...3a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker dere? 

Den eneste psykiatriske sykdommen som anses å kunne være arvelig er schizofreni. Det har du tydeligvis ikke. Asberger er jo en lett grad av autisme, og det er helt normalt at noen v i r k e r uempatiske. 

Mennesker med Asberger syndrom er kjent for sin høye intelligens og ordenssans. Så Realfag som matte,,fysikk og kjemi som består av tall er typiske fag de gjør det mye bedre i enn gjennomsnittet av befolkningen.  

Menn og kvinner, jenter og gutter med Asberger syndromet er forskjellige. For å si som sant er, gjør jenter det som vanlig bedre også innen denne kategorien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Asperger kan du kun få gjennom en omfattende utredning som tar flere måneder, så med mindre han fikk diagnosen fmens bestefaren din levde, er det umulig å si noe om det. Forøvrig er det kjempesynd at du setter likhetstegn mellom Asperger og mangelfull empati. Jeg har selv Asperger og jobber i helsevesenet og får gode tilbakemeldinger fra kollegaer, beboere og pårørende. Jeg har venner og et sosialt liv mangler da vitterlig ikke empati 😳😢 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...