AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Jeg spiser hovedsaklig to ganger om dagen - lunsj og middag. Er jeg småsulten på kvelden tar jeg en gulrot. Er jeg vanlig sulten tar jeg en brødskive. Har jeg hjemmekontor så er lunsj to brødskiver med pålegg. Har som regel også et egg til, for mer proteiner og metthetsfølelse. Er jeg på kontoret så spiser jeg varm mat i kantina til lunsj. Middag er hva som helst vi lager, vanlig porsjon. Anonymkode: 7de9f...bcc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Jeg sybs det var best å spise færre måltid. Frokost, lunsj, middag og evt noe lite til kvelds. Hadde nok vært lett for å fylle på med litt for mye kalorier/energi ved flere mellommåltider. Da hadde jeg hele tiden hatt fokus på "hva er neste måltid". Jeg spiste en del knekkebrød med magert pålegg. Blåbærsyltetøy uten sukker på om jeg ville ha noe søtere. Yoghurt uten sukker. Biola/lettmelk og havregryn. Havregrøt med eple (lettmelk og vann). Eple, bananer, bær, gronnsaksstaver. Et stykke kjøtt/fisk til middag med grønnsaker. Spiste tacosalat i stedet for lefse. Drakk en del te. Anonymkode: e2bce...f94
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Spiser tre måltid om dagen, unngår mellommåltider/snacking. For min del fungerer det best med å fordele kaloriene sånn ca her på måltider: budsjett på 1700, frokost-300(ofte knekkebrød med kjøttpålegg og en proteinshake), lunch-400(stort sett granola og gresk youghurt), middag 800-1000. Middagen er det viktigste måltidet for meg, og da vil jeg spise «det jeg vil» og ha en passe stor porsjon, og ha rom for pizza, taco osv. Jeg er glad i god mat og vil heller «sulte» meg gjennom arbeidsdagen i påvente av en feit og god middag🙈 Frokosten må jeg ha da jeg trener tung styrke om morgenen, så uaktuelt å droppe den(skulle helst spist en stor buffet til frokost hver dag, så sulten er jeg om morgenen). Om middagen ikke blir så kaloririk, unner jeg meg dessert i form av proteinbar, proteinpudding eller noe sånt til kvelds. Anonymkode: acbb2...fd9
Gjest Gaea Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 (endret) Middag: Jeg spiser mye champignon, squash, tomat, gulrøtter, grønnkål, paprika samt, kylling eller fisk. Ca 60/70 grønt og resten kjøtt. Pålegg: Makrell i tomat, lettost, magert kjøttpålegg, mager leverpostei. Egg. Lett-smør. Som regel noe grønt oppå i tillegg. Brød: rugsprø, grovt speltbrød. Evt mellommåltider; bær, grønnsaker eller frukt. Drikke: Vann, sukkerfri saft (Zeroh), skummet fett-og sukkerfri biola eller lett sjokolademelk uten sukker. Spiser vanlig godis også. 4 måltider til dagen. Spiser til faste tider. Endret 11. august 2022 av Gaea
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Kroppen min fungerer best med å spise to ganger om dagen, lunsj og middag. Spiser som regel en skyr til lunsj, den holder meg faktisk mett lenge, og da får jeg spise en skikkelig middag senere. Blir jeg småsulten tar jeg en muslibar eller en brødskive. Anonymkode: 492eb...feb 1
Lillemy_87 Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 (endret) Spiser alt det jeg har lyst på, så lenge det ikke overstiger det daglige kcal inntaket jeg skal ha🙂 Gidder ikke sulte meg. Har gått ned 10 kg siden mars/april. Spiser frokost, middag og kvelds. Har jeg lyst på noe søtt feks, så tar jeg en snickers proteinbar 🙂 har i meg 1400-1500 kcal om dagen. Endret 11. august 2022 av Lillemy_87 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Normal mat (+chips og godteri av og til), for meg har det ikke noe å si vektmessig hvor kaloriene kommer fra. Pleier å spise ca 3 ganger om dagen, noen ganger sjeldnere og noen ganger oftere enn det. Ca 1000-1200 kalorier om dagen, men det kommer jo an på startvekt og høyde osv Anonymkode: c9ad5...23b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Frokost, lunch og middag. Etter middag spiser jeg ikke noe mer den dagen. Kan ta en kopp te evt. Har vent meg til at jeg ikke trenger kveldsmat. Går ikke fort ned i vekt. Ca en halv kilo pr uke. Jeg vil ned 5-6 kg totalt. Anonymkode: b6f52...d9a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Da fokuserer jeg på at alle måltider er basert på grønnsaker, protein og fett. Gode kilder av alt dette, og hvis jeg har noe karbo til er det ok, men jeg har det som en bonus ispfall. Det å snu på tankegangen hvor karbo er basen man har mest av, det sparer man MANGE kalorier på. Jeg går også lettere ned i vekt når ris og pasta kun spises kaldt etter kjøleskapet, så har jeg bare varm saus oppå akkurat i det jeg skal spise. Ble forklart det engang, men husker ikke hvorfor, men det gjør faktisk en stor forskjell på kroppen min, så jeg fortsatte med det. Ellers elsker jeg å mikse cottage cheese, gresk vanilje yoghurt og frukt eller bær, eller eventuelt litt sjokoladepulver. Det blir så syyyykt godt, jeg kan spise det i evigheter! Anonymkode: 1bbce...c63
Gjest MissWoodville Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Gaea skrev (47 minutter siden): Middag: Jeg spiser mye champignon, squash, tomat, gulrøtter, grønnkål, paprika samt, kylling eller fisk. Ca 60/70 grønt og resten kjøtt. Pålegg: Makrell i tomat, lettost, magert kjøttpålegg, mager leverpostei. Egg. Lett-smør. Som regel noe grønt oppå i tillegg. Brød: rugsprø, grovt speltbrød. Evt mellommåltider; bær, grønnsaker eller frukt. Drikke: Vann, sukkerfri saft (Zeroh), skummet fett-og sukkerfri biola eller lett sjokolademelk uten sukker. Spiser vanlig godis også. 4 måltider til dagen. Spiser til faste tider. Synes dette høres veldig godt ut og noe jeg kan leve med. Kan jeg spørre hvor mye du går ned i vekt med dette kostholdet?
Gjest Gaea Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 MissWoodville skrev (6 timer siden): Synes dette høres veldig godt ut og noe jeg kan leve med. Kan jeg spørre hvor mye du går ned i vekt med dette kostholdet? Ja, det har vært en bevisst strategi for meg at det er noe jeg kan leve med, for da holder jeg det resten av livet! Totalt sett har jeg gått ned 15 kg. Går ned ca 0,5-1 kg i uka, gått inn bevisst for å ha skånsom vektnedgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå