AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Fra tid til annen så ser jeg artikler i aviser og blader om folk som sliter. Det er hun som har stått frem i tre artikler på sol.no om alkohol og ADHD. Så er det "Grete" som siden 2004 har fortalt om sin historie, depresjon, selvmordsforsøk og behandlinger i psykiatrien. Det har vært i ukeblader og lokale aviser. Det er stort sett de samme artiklene, bare med litt forskjellige bilder. Så er det det stakkars paret "Kjell og Berit" som mistet sine voksne barn med fem års mellomrom. Utrolig tragisk historie, men etter den femte artikkelen hvor det står akkurat det samme så merker jeg bare at empatien min ebber av. Istedenfor å synes synd på dem, så blir jeg bare mer oppgitt og tenker at de maler seg selv inn i et hjørne ved at de stadig skal dra tragedien sin inn i media. Får de betalt for å stå frem? Er det en redsel for å bli glemt som gjør at noen står frem så mange ganger? Anonymkode: d7d07...366 5 1
Blåjojo Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Kan det ikke være at historiene er blitt snappet opp av andre medier og publisert igjen? Er det jeg alltid har tenkt når noens historie blir gjentatt gang på gang med akkurat samme tekst og bilder. 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Blåjojo skrev (51 minutter siden): Kan det ikke være at historiene er blitt snappet opp av andre medier og publisert igjen? Er det jeg alltid har tenkt når noens historie blir gjentatt gang på gang med akkurat samme tekst og bilder. Det er ikke samme tekst og bilder, men samme historien bare omskrevet. Jeg har fotografisk hukommelse så husker personer som står frem. Jeg kan ikke tenke meg at historien om deprimerte Grete som har forsøkt "alt" og nå forsøker partidop er så interessant at andre medier snapper det opp. En annen jente med psykiske utfordringer har vært mye i media det siste halvåret. Jeg lurer på om det at hun er vakker og fotogen gjør at media sluker historien hennes? Får de betalt for å stå frem slik at det kam bli en biinntekt? Anonymkode: d7d07...366 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Vel, det virker definitivt sånn på enkelte kjendiser iallfall🤷🏼♀️F.eks. Hanne Sørvåg og Sophie Elise må da ha VG på speed dial Anonymkode: ff30f...308 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Ja. Man kan absolutt bli avhengig av å stå frem på den måten. Hvis du sjekker ut diverse brukerorganisasjoner, særlig de som har med rus å gjøre så ser du det. Det er er evigvarende renn av den samme sippehistorien igjen og igjen. Jeg tror mange rett og slett er avhengig av den bekreftelsen for å føle seg bra med seg selv. Det må være gruelig slitsomt å aldri klare å legge fortida bak seg. Anonymkode: f42e2...7e6 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Sånn er det å ha narsissistiske trekk. Anonymkode: 44eec...72d 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke samme tekst og bilder, men samme historien bare omskrevet. Jeg har fotografisk hukommelse så husker personer som står frem. Jeg kan ikke tenke meg at historien om deprimerte Grete som har forsøkt "alt" og nå forsøker partidop er så interessant at andre medier snapper det opp. En annen jente med psykiske utfordringer har vært mye i media det siste halvåret. Jeg lurer på om det at hun er vakker og fotogen gjør at media sluker historien hennes? Får de betalt for å stå frem slik at det kam bli en biinntekt? Anonymkode: d7d07...366 Hvem er hun vakre og fotogene? Anonymkode: 3c40d...124 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #8 Skrevet 12. august 2022 Det er vel heller ulike foreninger og organisasjoner som setter fokus på sin sak via å få personlige historier ut i pressen og offentligheten. Da er det lettere å få et ja fra noen som alt har gått over den terskelen og fortalt om private forhold offentlig til å stille opp igjen. Veldig mange kvier seg jo for slikt, og ønsker ikke bli frontfigurer for saken. Anonymkode: b8af7...436 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #9 Skrevet 12. august 2022 Utenom Nakstad og Ingeborg Senneset, så vet jeg ikke om noen 😂 Anonymkode: b8f57...7ae 3 2
Tbilisi Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utenom Nakstad og Ingeborg Senneset, så vet jeg ikke om noen 😂 Anonymkode: b8f57...7ae Tenkte også på disse da jeg så tråden.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Sånn er det å ha narsissistiske trekk. Anonymkode: 44eec...72d Hva er forskjellen på å ha et stort oppmerksomhetsbehov det og å ha narsisstiske trekk? Anonymkode: d7d07...366 Endret 12. august 2022 av Rhodiola for å fjerne kommentar til modering - Rhodiola, adm. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel heller ulike foreninger og organisasjoner som setter fokus på sin sak via å få personlige historier ut i pressen og offentligheten. Da er det lettere å få et ja fra noen som alt har gått over den terskelen og fortalt om private forhold offentlig til å stille opp igjen. Veldig mange kvier seg jo for slikt, og ønsker ikke bli frontfigurer for saken. Anonymkode: b8af7...436 Får de betalt for å stille opp? Anonymkode: d7d07...366 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke samme tekst og bilder, men samme historien bare omskrevet. Jeg har fotografisk hukommelse så husker personer som står frem. Jeg kan ikke tenke meg at historien om deprimerte Grete som har forsøkt "alt" og nå forsøker partidop er så interessant at andre medier snapper det opp. En annen jente med psykiske utfordringer har vært mye i media det siste halvåret. Jeg lurer på om det at hun er vakker og fotogen gjør at media sluker historien hennes? Får de betalt for å stå frem slik at det kam bli en biinntekt? Anonymkode: d7d07...366 Litt på sidelinjen. Jeg fikk høre at fotografisk minne ikke finnes. Men jeg har da det det selv til de grader innimellom Anonymkode: c3c31...934 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utenom Nakstad og Ingeborg Senneset, så vet jeg ikke om noen 😂 Anonymkode: b8f57...7ae Nå er vel de de har vært i media med, deres jobb da Anonymkode: c3c31...934 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er vel de de har vært i media med, deres jobb da Anonymkode: c3c31...934 For Nakstad sin del er det en del av jobben hans å være i media og informere om covid, ja. Men han legger ikke ut fem tusen selfies og snakker om ut om den tunge tiden en gang i uka. Stor forskjell der altså. Anonymkode: 44eec...72d 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 Oppmerksomhet avler behov for oppmerksomhet - det gjelder de fleste uansett hva det er. Ser det også på samfunnsdebattanter på face. Ettersom de har fått en status, poster de hyppigere og hyppigere og innleggene blir ofte mindre skarpe og presise fordi innleggene blir mindre gjennomtenkte. De skyter kjappere og kjappere fra hofta. Anonymkode: 0c048...e4b 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #17 Skrevet 12. august 2022 Første som dukket opp i tankene er Abid Raja. Han er det mest PR-kåte vesen som finnes. Enig i at mediene bør sette ned foten og heller konsentrere seg om nyheter enn alt pjattet til Raja, Sophie Elise, og den slags karakterer. Anonymkode: a143e...365 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #18 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Første som dukket opp i tankene er Abid Raja. Han er det mest PR-kåte vesen som finnes. Enig i at mediene bør sette ned foten og heller konsentrere seg om nyheter enn alt pjattet til Raja, Sophie Elise, og den slags karakterer. Anonymkode: a143e...365 Så man må være beskjeden altså om du syntes de skal være synlig i media. Digger når folk byr på seg selv jeg. Syntes raja er ganske artig i media. Det blir bare litt ball iht å være på Stortinget. Sjenerte folk på tv og media blir kjedelig syntes jeg da. Så fint det at noen liker dem tilværelsen bedre enn andre. Og de fleste gjør det også fordi det betyr noe for noen. Heldigvis er vi alle forskjellig Anonymkode: c3c31...934
Gjest parkeringsvakten Skrevet 12. august 2022 #19 Skrevet 12. august 2022 Jeg vet at når det gjelder "ekspertuttalelser", så er det veldig vanlig at media kontakter de samme personene hver gang det er noe litt relevant til det de er "ekspert" på. (Nrk sin folkeopplysning hadde en episode om dette, verdt å se) Ville ikke overraske meg om det er media som leter i arkivet etter gamle saker, eller har register over personer som har kommet med kommentar i media før og kontakter de når de vil skrive en sak om relevant tema
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #20 Skrevet 12. august 2022 Kjenner ei privat som stadig stikker nesen frem om sine meninger i den lokale avisen. Pride og barn, utdanning, å bo i delt hjem som tenåring, meninger om byen, treningsgreier, etc Hun har også en åpen instagramprofil som hun deler alt i. En gang i tiden hadde hun blogg også. Så jeg tror hun er veldig avhengig av å bli sett. Anonymkode: 17947...8cf 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå