Gå til innhold

'når kommer pengene fra trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

'jeg har mammapermisjon og får derfor pengene mine fra trygdekontoret. Får de vanligvis rundt den 23. hver måned, men har hørt at det er tideligere i desember. Når er det man pleier å få pengene i desember da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur det er noen dager før

vi har lønnsdato den 25 og i desember kommer lønna den 20 mener jeg å huske

kanskje dette gjelder for deg go

Skrevet

Jeg tror også det er rundt den 20. Og så har jeg hørt at det er null skatt i desember?

Skrevet

Det vanlige er at det trekkes HALV skatt i desember (det betyr ikke at desemberlønna er skattefri, bare at det trekkes mer de andre månende skil at man skal få mer å rutte med til jula)

Noen bedrifter kan ha andre ordninger, men dette er i alle fall det vanlige, og trygdekontoret går nok etter de vanlige standardene i så måte vil jeg tro.

Skrevet
Det vanlige er at det trekkes HALV skatt i desember (det betyr ikke at desemberlønna er skattefri, bare at det trekkes mer de andre månende skil at man skal få mer å rutte med  til jula)

Noen bedrifter kan ha andre ordninger, men dette er i alle fall det vanlige, og trygdekontoret går nok etter de vanlige standardene i så måte vil jeg tro.

For mange år siden, ca 10 :overrasket: , gikk jeg på medisinsk attføring, da fikk vi i alle fall ingen skatt i desember, men heller ingen halv skatt til sommeren. Jeg har hørt at det fremdeles er sånn, men får bare vente og se ;)

Skrevet

Vet ikke hvordan det er med "mammapermisjonspenger", men alders og uføretrygd blir ihvertfall utbetalt 14. desember.

Skrevet
For mange år siden, ca 10 :overrasket: , gikk jeg på medisinsk attføring, da fikk vi i alle fall ingen skatt i desember, men heller ingen halv skatt til sommeren.  Jeg har hørt at det fremdeles er sånn, men får bare vente og se ;)

tida vil vise (dog, "heller ingen halv skatt til sommeren"? Halv skatt om sommeren har jeg aldri hørt om. Ordninært, for oss som får lønn, er 0 skatt på feriepengeutbetalingen, og halv skatt på lønna i desember. Skatten for disse 1,5 månednee trekkes i løpet av de andre 1,5 månendene, så ingenting er skattefritt, bare utbetalt uten/med redusert skattetrekk)

Men, snart er det desember, da oppdager vel alle hva som skjer i deres tilfelle :) time will show. Som så ofte elelrs i livet :)

Skrevet

PÅ min siste utskrift fra Trygdekontoret sto det: utbetalingsdato i desember er 14.12.05. Vet ikke om dette gjelder alle stønader.

Skrevet

Det var forskjellig dato for de forskjellige stønadene, den listen som malama linket til lengre opp her, ga svar :)

Malama: Joda, jeg vet det med lønn, jeg bare forsto det den gangen som at noen fikk halv skatt både til sommer og jul, og at den stønaden jeg fikk, kun hadde null skatt i desember. Men, får bare vente og se, noen ekstra store er allikevel ikke å forakte ;)

Skrevet

Er man i Aetat-systemet får man to utbetalinger i desember, og den ene er skattefri. Vanlige arbeidstakere har halv skatt i desember.

Ser at noen får utbetalt penger 14. desember, regner med at det er en vanlig dato (slik at man får penger før jul).

Men det beste er nok å ta en telefon (eller sende en mail) til Trygdeetaten, så får man riktig svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...