Gå til innhold

Kredittkort Bank Norwegian

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har googlet kredittkort hos Bank Norwegian og det står at man tjener opp 1% cashback på varekjøp som kan benyttes til flybilletter. Betyr dette virkelig alle varekjøp? Altså alt av klær, mat, netthandler, alt man handler? 

Anonymkode: 5fa86...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har googlet kredittkort hos Bank Norwegian og det står at man tjener opp 1% cashback på varekjøp som kan benyttes til flybilletter. Betyr dette virkelig alle varekjøp? Altså alt av klær, mat, netthandler, alt man handler? 

Jeg fikk mitt for noen måneder siden, ser ut som om jeg har fått for alle mine kjøp. Har ikke brukt det til mat da 

Anonymkode: 71d1e...0ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg kjøpte nettopp flybilletter for 6 000 betalt med cachpoints fra kredittkort 🙂

Anonymkode: 378e8...200

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du ikke får for vel kanskje konkurrerende flyselskap, har ikke prøvd det 😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorpion91 skrev (5 minutter siden):

Det eneste du ikke får for vel kanskje konkurrerende flyselskap, har ikke prøvd det 😅 

Nei, det står tydelig på nettsiden at man ikke får. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle! Da tror jeg at jeg bestiller et! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jepp. Jeg kjøpte nettopp flybilletter for 6 000 betalt med cachpoints fra kredittkort 🙂

Er det andre kredittkort som også gir lignende fordeler?

Skorpion91 skrev (8 minutter siden):

Vet du om man får for betaling på restauranter og kafeer også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du om man får for betaling på restauranter og kafeer også? 

Alle fysiske transaksjoner gir cashpoints, også restauranter osv. usikker på netthandel/regninger

Anonymkode: 2d5ca...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også ekstra cashpoints ved bestilling av fly hos Norwegian, og på noen hoteller. Og slipper kredittkortgebyr ved bestilling av fly. Du kan også tjene opp rewards og få ekstra cashpoints på toppen av det igjen. 

Anonymkode: c56b1...6ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle fysiske transaksjoner gir cashpoints, også restauranter osv. usikker på netthandel/regninger

Anonymkode: 2d5ca...41e

Du får også ekstra cashpoints ved bestilling av fly hos Norwegian, og på noen hoteller. Og slipper kredittkortgebyr ved bestilling av fly. Du kan også tjene opp rewards og få ekstra cashpoints på toppen av det igjen. 

Tusen takk for info! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det finnes mange kredittkort med ulike fordeler. Vi har ett for dagligvarer - gir 2% rabatt på dagligvarer, ett for drivstoff - gir 3% rabatt på bensinstasjoner og alt annet blir betalt med bank Norwegian.

Det er en jungel å sette seg inn i, så bruk tid å søk på nett etter det som er viktig og passer best for deg.  

MEN, og det er ett viktig men, skal du ha flere ulike kredittkort må du ha stål kontroll på økonomien. Alle regninger må bli betalt på forfall hvis ikke sklir det fort ut. Gjelder forsåvidt ett kredittkort også, men det er lettere å ha kontroll på ett enn 3 eller 5...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange kredittkort med ulike fordeler. Vi har ett for dagligvarer - gir 2% rabatt på dagligvarer, ett for drivstoff - gir 3% rabatt på bensinstasjoner og alt annet blir betalt med bank Norwegian.

Det er en jungel å sette seg inn i, så bruk tid å søk på nett etter det som er viktig og passer best for deg.  

MEN, og det er ett viktig men, skal du ha flere ulike kredittkort må du ha stål kontroll på økonomien. Alle regninger må bli betalt på forfall hvis ikke sklir det fort ut. Gjelder forsåvidt ett kredittkort også, men det er lettere å ha kontroll på ett enn 3 eller 5...

Jeg har stålkontroll på økonomien min. Tusen takk for svar. Jeg har laget en egen tråd for fordeler med ulike kredittkort, kanskje du kunne tenke deg å utdype litt der? 

For ordens skyld: jeg betaler alt ved forfall, både kredittkort og faste regninger, jeg har regningskonto med for faste utgifter (utgifter pr år delt på 12, justeres årlig, legger inn litt ekstra), brukskonto der jeg overfører det jeg erfaringsmessig bruker utenom og som jeg kan eller vil mene jeg kan bruke med god samvittighet, flere sparekontoer og fond der jeg spare ganske mye i måneden og et nøkternt og gjennomtenkt forbruk. Sjekker forbruk på nettsider og apper nesten daglig. :) Men jeg skjønner jo hva du mener, det er lett å få et abstrakt forhold til penger, lukke øynene og bare dra et kredittkort når det ikke umiddelbart tømmer kontoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med Norwegian kortet mitt da venninnen min skulle ha utdrikningslag, betalte alt med det kortet så fikk jeg vipps fra de andre, fikk cashpoint på alt og også i baren. 

Anonymkode: 241e3...2b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare cashpoints ved kjøp for opptil 100 000 pr år. Det lønner seg derfor å ha flere kredittkort. 

Komplett er et greit allroundkort som gir 2% på alle nettkjøp og 1% ellers. Tror du kan tjene opptil 2000 kr pr år.

IKANO gir 2% på alle dagligvarer.

DNB har gode tilbud for programkunder. For eksempel 20% på de fleste varer på Power med jevne mellomrom.

Ved bruk av Viatrumf er det også en del å spare på ulike nettsteder.

Remember har også en del gode rabatter.

Santander lar deg velge en rabatt. For eksempel 4% på klær.

Anonymkode: e2433...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Min cashpoint saldo er 650. Betyr det 650 kr? 

Anonymkode: 6d350...15c

Ja, det er det fine med cashpoints sammenlignet med feks Eurobonus hvor det er en jungel å finne ut av hva du kan få for poengene. Og hos Norwegian kan du delbetale reisen med cashpoints uten at det blir dyrere. Hos SAS har jeg opplevd å skulle delbetale med Eurobonus, og oppdaget tilfeldigvis at reisen faktisk ble dyrere med Eurobonus enn om jeg hadde betalt alt med visa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...