Gå til innhold

Diagnose lipødem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne 167 cm og veier 57kg er i starten av 20 årene. Jeg gråter i fortvilelse over at overkroppen ser normal ut og beina ikke henger med. Det jeg prøver å si er at det tyter fett fra kneet og mellom lårene og legger. Jeg er slank! Men fasongen ser bare helt merkelig ut. Hva gjorde dere for å få diagnose lipødem? Det er ikke mye det er snakk om, men er nokk til at dette plager meg. 
jeg var på privat konsultasjon og han sa at han forsto hva jeg mente og at han kunne hjelpe meg. Men jeg tenker at en diagnose vil kanskje gjøre at ting blitt litt dekket? 
ser at det blir mer å mer selv om jeg spiser sunt! 

Anonymkode: cc798...e58

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av det jeg har hørt så får man ikke dekket stort med diagnosen lipødem 😕

Anonymkode: 374e1...9b2

Skrevet

Dessverre blir det ikke dekket😢

Skrevet

Det spørs hvor i landet du bor om du vil få noe dekket. I noen landsdeler får du dekket kompresjonsklær og pulsator, i andre ikke. Kirurgisk hjelp vil du 99,99% sikkert ikke få dekket. 

Uansett er det fysioterapeut med spesialkompetanse i lymfebehandling som er første stasjon og stedet hvor du (hvis du altså bor i en landsdel hvor det dekkes) kan få hjelp til å søke om hjelpemidler. 

Anonymkode: 77ac1...67d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spørs hvor i landet du bor om du vil få noe dekket. I noen landsdeler får du dekket kompresjonsklær og pulsator, i andre ikke. Kirurgisk hjelp vil du 99,99% sikkert ikke få dekket. 

Uansett er det fysioterapeut med spesialkompetanse i lymfebehandling som er første stasjon og stedet hvor du (hvis du altså bor i en landsdel hvor det dekkes) kan få hjelp til å søke om hjelpemidler. 

Anonymkode: 77ac1...67d

Jeg tror at jeg også har dette 😢

https://sanitetskvinnene.no/nyhet/2020/02/annhja-har-hatt-lipodem-i-over-30-ar-uten-vite-det

Anonymkode: 561e6...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...