Gå til innhold

Synes du prisene på fornøyelseparker,konserter, m.m har nådd en smertegrense ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange opplever nok  at feriebudsjettet er oppbrukr i sommer, og de sitter igjenn med en følelse av at Norge er eit dyrt land å feriere i . og  at prisene kanskje er iferd med å nå en smertegrense for hva en   barnefamilier med flere barn har råd til. Følgen  blir kanskje  at  flere  barn ikkje får ta del i opplevelser som mange andre barn  ser på som en selvfølge å få ta del i.   Billettprisene på en rekke konserter, og kulturarangemanger  rundt om er også blitt  igjennomsnittleg høye  for en familie. Økte  strømutgifter, lønnskostnader, m.m  bidrar m.a. til økte  koster  å driifte dyreparken,  fornøyelsepark, og arangere ulike  konserter /  kulturarangemanger.  Igjennomsnittleg  billettpriser  for voksne personer ligger idag på fra omlag kr. 400-600 ,og det  blir fort noen tusenlapper med en famile på flere personer. Pristigningen er langt høyere en det  "vanleg folk" har fått i lønnspålegg siste årene, og er bekymra for at vi er iferd med å få eit 3 -delt samfunn med økte sosiale forskjeller.  

Anonymkode: 43d84...cea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del er slike opplevelser viktige, så det har ikke nådd smertegrensen enda. Men det går ut over hele bransjen hvis bare de med mest penger får råd, da må prisene opp enda mer og det blir en ond sirkel.

Anonymkode: 92f0f...b82

Skrevet

Ja. Unngår parker. Her går alt til den forbanna strømregningen. 🙄

Anonymkode: 4e7ee...40d

Skrevet

Dropper fornøyelsesparker rett og slett. I fellesferie er det altfor mye folk og prisene er helt hinsides. Bor på Sørlandet, så vi tar noen turer til Dyreparken men ikke midt på sommeren. Tusenfryd o.l. har ikke mye å tilby da barna er for små å kunne være med på de fleste berg-og dalbaner.

Jeg er rett og slett for gjerrig å punge ut 6.000 kroner for et døgn. Med de pengene kan jeg kjøpe mye diesel til båten og kose oss i skjærgården.

Anonymkode: 8e76f...238

Skrevet

Ja. Kunne kanskje betalt bare for meg selv, men har barn og for alle fire blir mye fort veldig dyrt.

Anonymkode: 044dd...86d

Skrevet

Sommarland i Bø og Tusenfryd føler jeg er de eneste som er aktuelle for meg med ungdommer. Sommarland besøker jeg gjerne. Tusenfryd er uaktuelt. Det er for dyrt i forhold til hva de tilbyr. Parken er liten, har dårlig utvalg av karuseller og det er alltid lang kø slik at man får tatt svært få i løpet av en dag. Åpningstiden er også for kort. 

Liseberg er mye bedre! Det samme med feks Fårup i Danmark. 

Anonymkode: eae4a...706

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja. Kunne kanskje betalt bare for meg selv, men har barn og for alle fire blir mye fort veldig dyrt.

Anonymkode: 044dd...86d

Nå er det vel flest barnefamilier som oppsøker fornøyelseparker, og da "rauser pengene ut".  Konserter, kulturarangemanger oppsøkes oftest av ungdomer, voksne. personer som synes prisene og der er blitt høye.,

Anonymkode: 43d84...cea

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei, jeg syns ikke prisen på kulturarrangement er for dyre.

Hvis man syns det er dyrt, er det en mulighet å melde seg som frivillig. Da kan man oppleve f.eks festivaler gratis.

Skrevet

Vi har råd til å ta oss tur til parker i Norge, men jeg synes at vi får såpass lite for pengene at vi har valgt å la være å gjøre det. Det hender vi kjøper sesongpass for Tusenfryd når det er tilbud. Og vi har sesongpass på Ski/klatrepark. Vi er 2 voksne og 3 ungdommer og hvis vi tar oss en tur bort hvor mye også må spise ute går det fort mye penger. Når vi tar oss en dag i parker vi har sesongpass til kan vi lage matpakke. 

Anonymkode: bdb10...82f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sommarland i Bø og Tusenfryd føler jeg er de eneste som er aktuelle for meg med ungdommer. Sommarland besøker jeg gjerne. Tusenfryd er uaktuelt. Det er for dyrt i forhold til hva de tilbyr. Parken er liten, har dårlig utvalg av karuseller og det er alltid lang kø slik at man får tatt svært få i løpet av en dag. Åpningstiden er også for kort. 

Liseberg er mye bedre! Det samme med feks Fårup i Danmark. 

Anonymkode: eae4a...706

Helt enig i dette! Liseberg er i tillegg pen med fine blomster og planter, og har også mye for de minste. Og om man ikke skal ta karuseller, betaler man kun for inngang til parken. Vi drar ikke til Tusenfryd.

Anonymkode: bccc6...c96

Skrevet

Vi drar som regel utenlands når vi skal på ferie - og da slipper vi maset om parker og ting som koster mye penger.

Når vi har norgesferie, blir det mer mas om svømmehall (som er DYRT for en familie på fire), kino, parker osv. Sommeren er lang og det blir veldig stusselig for barna å gå gratis tur i skogen hver dag i regnet (bor i Trondheim) i en måned.

Mens når vi er i utlandet, er det bra nok å bare "være", gå turer, være på stranda, se seg om i fremmede byer, uten å betale seg inn på alt mulig som koster mange penger. Flybillett og hotell koster mye, selvsagt, men en dag på tusenfryd kostet oss også ca 2000 kr. For ikke å snakke om klatreparkene - himmel og hav, så dyrt 😮

Anonymkode: 37631...612

Skrevet

Når barna mine blir større kommer vi til å kjøpe sesongkort på Tusenfryd og dra en gang i blant. Man får også brukt kortet på mange andre parker i Europa. Ellers er vel prisene der inne som alle andre steder i Norge på slike parker, har dog ikke vært det på noen år selv så mulig jeg får prissjokk når jeg tar med barna mine dit. 😂😊😅

Anonymkode: 19195...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...