Gå til innhold

Familieferie.

Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

Til neste år skal min mann og jeg med 2 barn på 6 og 2 1/2 reise på ferie og da ønsker vi selvfølgelig varmere strøk.MEN.

Vi har problemer med å finne ut hvor og når tid. 6 åringen begynner på skolen til høsten så august er da utelukket og det kan være at vi resier med enda et barn i magen.

Så det jeg ber dere om å hjelpe meg med er å anbefale en flott plass å reise og når på året det er best å reise dit??

Vi har tenkt å være vekke i 14 dager, i tillegg er vi vel ganske lei av den tradisjonelle sydenturen og ønsker å oppleve noe mer eksotisk og spesielt. Men prisen må selvfølgelig ikke være avskrekkendes, vi er ikke interessert i år bruke 60-70000,-, men alikevel få noe ekstra for pengene.

Håper mange kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det lite bereiste mennesker, eller er det mangel på de som har reist med barn. Eller kanskje den tradisjonelle ferien ikke er fancy nok til å skrive om??

Det er ikke alle som har råd til å reise med familien til Thailand, Mexico eller Maldivene, vi kan drømme foreløpig.

Vi har kommet frem til at vi reiser enten til Chania, Kreta, Portugal eller Rhodos.

ER DET NOEN ANBEFALINGER???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så reis til kreta eller portugal :)

personlig svarer jeg ikke når folk skriver "syden"

jeg kan ikke (medisinsk årsaker) ikke sole meg og bade osv og er derfor ikke spes oppdatert på de områdene...

men dersom du vil ha tips om en familieferie, så synes jeg at biltur og camping i Scottland er kjempekos!

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Lite svar å få ja, skal prøve å svare deg jeg.

Vi har to barn på 4 og 8 år. Vi reiste til varmere strøk med barn for første gang i mai i år. Da gikk turen til Tyrkia, Alanya. Vi hadde vår tvil, da det var mye negativt ute og gikk om dette stedet. Men vi hadde også endel venner som hadde reist året før, som bare hadde positivte erfaringer.

Ja, altså vi reiste ned, veldig billig å reise, vi betalte rundt 15000,- for

14 dgr, og da hadde vi stor leilighet med 2 soverom (anbefales).

Vi hadde det helt topp. For det første er tyrkerne veldig glade i barn. Våre gutter synes nok det var litt uvant i starten, at alle ville tøyse og snakke med dem, men etterhvert var de med på notene og hadde det kjempegøy. Strendene var kanskje ikke de mest barnevennlige, da ikke var særlig langgrunt, men vi tilbrakte likevel endel tid der og surfra på bølgene med madrasser :ler:

Hver kveld gikk vi ned til byen, der var det så mye som skjedde, og barna fikk ta seg ut så mye, at vi fikk dem ikke hjem før langt på natt.

Jeg kunne skrevet side opp og side ned om denne turen, hadde det helt topp.

Ellers vil jeg anbefale Lanzarote. Vi hadde ikke barna med, men havnet i Playa Blanca, på Star Tours Blue Village anlegg. Stranda her er helt nydelig, hvit finkornet sand, og det er bygget moloer rundt, så det finnes ikke bølger, nesten som et badebasseng. Ellers er byen en rolig, liten landsby som passer bra for barnefamilier, gågate, og koselig strandpromenade.

Foruten dette har vi som familie tilbrakt mange somre i Danmark, på alle mulige måter, men det hører kanskje ikke under ditt spørsmål...

Lurer du på noe mer spesifikt, bare spør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg måbare si at jeg er helt enig med Viking. Vi har også vært i Alanya, Tyrkia, og vi hadde det helt fantastisk. Reiste med ei jente som var 16 måneder den første gangen og nesen 2,5 år den andre gangen. Det kan være lurt å reise litt tidlig, det er varnest det i juni/juli.

Du får prøve det, jeg kan i hvertfall ikke gjøre annet enn å annbefale på det varmeste!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodos er absolutt anbefalingsverdig! Vi var ifjor i Faliraki, en liten by et stykke unna Rhodos by. Reiste i begynnelsen av oktober, så det blir vel litt utenom den tidsperioden du hadde tenkt deg, men det var fin temperatur og stille og fredelig, siden det var utenom verste höysesong.

Var der en uke uten å se et eneste beruset menneske, noe som er veldig ok siden vi hadde med oss en liten fröken på 6 år.

Stranden der var vel ikke all verden å skryte av, men de fleste hotellene hadde meget bra bassengområder, i tillegg ligger det en svääär vannpark like ved hotellområdet.

Vi leide også en bil og kjörte litt rundt på egenhånd på vestsiden av öya, hvor du kan finne temmelig private og "uberörte" strender. Fant også en himmelsk italiensk restaurant, som serverte mat som appelerte til både liten og stor.

Er vel noe mer hektisk der i fellesferien, men vil likevel tro at det er et av de mer "laid-back" turistområdene på Rhodos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...