Gå til innhold

Dere som har el sparkesykkel . Er dere fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det ett bra kjøp? 

Anonymkode: e215c...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de går i stykker med en gang. Kjøpt fra StayClassy og E-wheels. De er like ræva begge to og kundeservice kan du bare se langt etter! Anbefaler ikke å kjøpe. Hvis du skal kjøpe uansett og bor i Asker så kan du få kjøpe min billig. Den trenger nytt hjul foran ellers er den i fin stand. 

Anonymkode: 8e798...a1b

Skrevet

Hææææh? Jeg har fra E-Wheels  ^^,
Er såre fornøyd ned Gunvald (jeg kalte elsparkesykkelen min det :3 ) Har hatt den siden desember i fjor og ikke opplevd noe som ab over nevner <_<

Skrevet

De blir sikkert ikke så fornøyd når forsikringspremie for 2023 må betales.

Skrevet
Brunello skrev (19 minutter siden):

De blir sikkert ikke så fornøyd når forsikringspremie for 2023 må betales.

Det kan vel ikke bli mer enn 1000 kr i årets forsikring på en sparkesykkel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det tror jeg mange synes er dyrt, men det er ikke umulig det blir mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror nok det blir opp mot 2000 kr.

Jeg har fra e-wheels, kjøpt for vel 2 år siden. Byttet dekk til punkteringsfrie da den punkterte med en gang. Det er veldig lav kjørekomfort på den nå og hele stanga/rattet er veldig lealaus. Kommer ikke til å beholde den når vi må betale forsikring, da bruker vi ryde, voi ect.

Anonymkode: caea8...f60

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, de går i stykker med en gang. Kjøpt fra StayClassy og E-wheels. De er like ræva begge to og kundeservice kan du bare se langt etter! Anbefaler ikke å kjøpe. Hvis du skal kjøpe uansett og bor i Asker så kan du få kjøpe min billig. Den trenger nytt hjul foran ellers er den i fin stand. 

Anonymkode: 8e798...a1b

Hvis man undersøker litt på nettet før man kjøper, finner man raskt ut at både StayClassy og E-wheels får mye negativ omtale på både produkter og kundeservice. Førstnevnte er i mediene for tiden i forbindelse med en Forbrukertilsynsak.

Anonymkode: dd06a...dfd

Skrevet
Peanut skrev (16 timer siden):

Hææææh? Jeg har fra E-Wheels  ^^,
Er såre fornøyd ned Gunvald (jeg kalte elsparkesykkelen min det :3 ) Har hatt den siden desember i fjor og ikke opplevd noe som ab over nevner <_<

Kjøpte E-Wheels til sønnen min i fjor. E3 tror jeg den heter. Kostet rundt 6.000.

Og kvaliteten er råtten. Punktering er normalt. Alle bytter til massive hjul for dekk og slanger er hentet fra laveste hylle og ryker til stadighet.  Service vennligheten er elendig (klønete å reparere). Magneten på bremsehendelen som kutter motor ved brems løsnet i loddingen og ødela microchippen i håndtaket slik at nå går den uten regenerering eller bremselys (Koblet ut hele greia). Lysdiodene bak kuttet ut en etter en.. Skjermen knakk. ALLE skruene ruster kraftig (Elendig materialkvalitet).

Som teknisk utdannet mekaniker ser jeg at løsningene ikke holder, materialvalgene er billige og produktet ikke holder dessverre.

Oppsummert er dette i typisk Kina produkt man bruker til det ikke virker lenger og kaster det. Reparering koster mer en skiten koster. Moro en periode men forvent IKKE kvalitet.

Anonymkode: e5ffe...04b

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvis man undersøker litt på nettet før man kjøper, finner man raskt ut at både StayClassy og E-wheels får mye negativ omtale på både produkter og kundeservice. Førstnevnte er i mediene for tiden i forbindelse med en Forbrukertilsynsak.

Anonymkode: dd06a...dfd

Ja du kunne jo prøve å "undersøke litt" for over 2 år siden da sparkesykkel tross alt ikke var så vanlig å eie selv 🤪 men nei, blir ikke merkjøp for min del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du kunne jo prøve å "undersøke litt" for over 2 år siden da sparkesykkel tross alt ikke var så vanlig å eie selv 🤪 men nei, blir ikke merkjøp for min del.

Jeg har forsøkt å finne et sparkesykkel som faktisk ER et kvalitetsprodukt. Som bruker skruer og muttere av kvalitet. Som bruker dekk fra en kvalitetsleverandører, hvor materialvalget holder, finishen er bra og deler finnes tilgjengelig når det ikke virker lenger..

Dessverre finnes ikke Toyota, BMW, Mercedes kvalitet sparkesykler på det norske markedet. Det vi har kinesisk El.Avfall. Det brukes 2-3 mnd. Så oppstår det en feil. Feilen kan enten ikke fikses eller det er billigere å kjøpe ny. 

Ingen sykler Trondheim - Oslo på en Biltema sykkel til 1999kr. De syklisten kjøper kvalitetskomponenter satt sammen for å holde. Innen sparkesykler finnes idag KUN biltema kvalitet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har forsøkt å finne et sparkesykkel som faktisk ER et kvalitetsprodukt. Som bruker skruer og muttere av kvalitet. Som bruker dekk fra en kvalitetsleverandører, hvor materialvalget holder, finishen er bra og deler finnes tilgjengelig når det ikke virker lenger..

Dessverre finnes ikke Toyota, BMW, Mercedes kvalitet sparkesykler på det norske markedet. Det vi har kinesisk El.Avfall. Det brukes 2-3 mnd. Så oppstår det en feil. Feilen kan enten ikke fikses eller det er billigere å kjøpe ny. 

Ingen sykler Trondheim - Oslo på en Biltema sykkel til 1999kr. De syklisten kjøper kvalitetskomponenter satt sammen for å holde. Innen sparkesykler finnes idag KUN biltema kvalitet.

Jepp. Holder meg til de offentlige. Kjørekomforten er veldig stor i forskjell og det er foreløpig ikke SÅ dyrt å bruke.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Punktering er normalt. Service vennligheten er elendig (klønete å reparere).

Jeg skjønner jeg har vært ekstremt heldig C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Samboeren min har med luftehjul og har aldri punktert. Han kjører hver eneste dag til jobb langt uti gokk, fikk sin i fjor. Gunvald har punkteringsfrie dekk og har kjørt langt borti mellom og på grus og gudvethva og ikke vært til service enda. Har truffet fortauskanter og hull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Veldig mange sparkesykler kan ikke en gang forsikres fordi de ikke har inngravert/stemplet ID på seg. Så de blir verdiløse på flekken.

Tror ikke 1.000 i året vil være nok, kanskje hvis den ikke brukes av ungdommer.

Selv har jeg ikke mindre enn fire Segway Ninebot ES4 stående, så det blir spennende å se. Jeg har allerede sendt blomst til "min politiker" som en takk for å gjøre livet mitt både dyrt og vanskelig- særlig når det kunne vært løst enkelt.

Skrevet

Jeg har hatt en fra E-Wheels i to år, kjempefornøyd. Bruker den i steden for bil og buss på strekninger der det ikke gå buss, eller avstander som er akkurat for korte til å kjøre men som jeg ikke har tid til å gå. Mye enklere enn sykkel siden den tar liten plass og er lettere å få med seg, elsparkesykkelen kan jeg ha i gangen, mens sykkelen står låst i garasjeanlegget og tar lengre tid å få ut. Bruker også Ryde og Voi en del, men når de stenger ved midnatt og jeg skal hjem etter den tid, så er det enklere å ha sin egen.

Anonymkode: 68924...cc7

Skrevet

Jeg har ninebot med ekstra batteri- har hatt den snart i 3 år  - er foretrukne transportmiddel til og fra jobb og har vært relativt fornøyd med den - første slutte å virke så fikk ny, men den har funket fint, kunne tenkt meg litt mer krefter i bakkene.

Ungdommen låner den av og til på ettermiddagene.

Som mange andre spent på hva som skjer med forsikringen. 

Skrevet

Har en E-wheels e2s v1 eller 2 eller hva f den nå heter. Har hatt den i snaut 3 år, har fungert greit. Ingen punkteringer (folk fyller ikke nok luft og klager på dårlige dekk...) og ingen andre feil bortsett fra at gasshåndtaket er litt treg og batteriet er dårlig som er det mest graverende. Ca 1/3 av oppgitt rekkevidde. Blir batteriet kaldt, under 5 grader, er det betydelig verre, går da bare på halv fart.

Får se hvor mye jeg er villig å betale i ansvarsforsikring. Blir nok ikke aktuellt med noe særlig mer enn 600-700 i året. Til sammenligning, så har jeg en snøscooter med 165 hester som gjør 0-100 på 2.9 sekunder, og der betaler jeg 440,- i året for ansvar og ulykke. Sjekket forresten prisen på mopedforsikring og det var ca det samme. Kan ikke helt se at skadepotensial og risiko for sparkesykkelen skulle være så mye større 🙄🤦‍♂️

Anonymkode: ebe42...9fc

Skrevet

Har ikke elsparkesykkel, og kjempefornøyd😆

Anonymkode: 7b555...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...