Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man føler seg i grei form. Tenker ikke på heavy styrketrening, men enklere øvelser med lavere vekt, feks armer. Hva med knebøy, ryggøvelser? Mage skal vel unngås? 

Hva med yoga?

Anonymkode: 7bea1...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke anbefalt med knebøy og lignende på grunn av bekkenbunnen. Husk at magemusklene bruker litt tid på å komme tilbake i tett posisjon, noe som også kan påvirke ryggtrening. Føler du deg klar,begynn helt lett og kjenn hvordan kroppen reagerer. Det skal ikke gjøre vondt hverken under eller etter trening så tidlig etter fødselen. Så bygger du videre gradvis ut fra det kroppen takler bra. Ha god kontakt med bekkenbunnen i alle øvelser. En rask gåtur er for mange mer enn nok de første ukene. 

Anonymkode: 010ac...37c

Skrevet

Du kan trene, men det er ikke alle øvelser som er anbefalt. Husker jeg fikk et skriv fra Ullevål med anbefalte øvelser 

Anonymkode: 778ce...c40

Skrevet

Jeg gjorde det, og nå har jeg delte magemuskler. Så lytt til kroppen din er mitt beste tips her. 

Anonymkode: 10d65...4bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte fastlegen om det samme, og hun sa «la det være, gå en trilletur». Kroppen trenger de seks ukene. Begynner du for tidlig risikerer du skader i underliv og bekken. Ville tenkt at ta det rolig de seks ukene, de går fort. Bekken osv er løst ennå og bør få komme mer på plass. Også etter seks uker lurt med rolig i starten. Jeg begynte i praksis ikke før barnet var nesten fire måneder - var i god form fra før av. 

Anonymkode: f2735...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...