AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg får forskjellige beskjeder hver uke på hvordan ting skal gjøres. Jeg får ros den ene uka også bytter det til klager fordi de har tenkt ut at det skal gjøres på en annen måte. Jeg får møter med beskjeder om hva jeg skal gjøre bedre. Møtene er skikkelig skumle med beskjeder om at hvis det ikke fungerer så fungerer jeg ikke i denne jobbe. Så veksler det til neste gang da det kommer beskjeder om at slike feil har alle gjort i starten. Jeg rekker ikke vise bedring før nytt møte. Klage før sommerferien, så sommerferie også første dag tilbake så er det klager igjen. Dumt at jeg ikke rakk å gjøre bedring når jeg selv var på ferie, altså var ikke tilstedet. Og nå begynner jeg å bli dritstressa på jobb hver dag, livredd for å gjøre feil som gjør meg anspent og urolig. Jeg gruer meg til jobb nå for jeg føler dette er veldig urettferdig. Jeg poengterer at jeg har ikke vært her, men det blir ikke lagt merke til en gang. Det er flere ting jeg får til som andre ikke gjør, det blir heller ikke lagt merke til. Det finnes heller ikke annet arbeid så jeg kan ikke bare søke ny jobb. Råd? Anonymkode: 57ea3...1a7
spegel Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Jeg syns dette høres ut som mobbing. Her ville jeg bytta jobb så fort som mulig! 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 spegel skrev (Akkurat nå): Jeg syns dette høres ut som mobbing. Her ville jeg bytta jobb så fort som mulig! Mobbing fra sjef og leder da? Jeg vurderer å ta en filmsnutt før jeg forlater en oppgave hver dag nå for å vise at det var bra før jeg dro. Når klagene er hauset opp på møtet så spør jeg hva de mener og da er det egentlig filleting. Anonymkode: 57ea3...1a7
spegel Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Mobbing fra ledelsen ja. Uansett hvordan du fungerer i jobben, så er det ikke riktig måte å behandle deg på. Det er deres ansvar å sørge for å gi deg riktig og god nok opplæring. Om du tør så kan du jo be om et møte og presisere dette for ledelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mobbing fra sjef og leder da? Jeg vurderer å ta en filmsnutt før jeg forlater en oppgave hver dag nå for å vise at det var bra før jeg dro. Når klagene er hauset opp på møtet så spør jeg hva de mener og da er det egentlig filleting. Anonymkode: 57ea3...1a7 Gjør det. Gi dem billedlige bevis. Det høres mildt sagt ut som en gjeng som er veldig god til å forvirre og redde sin egen rygg med ord og ordsalater, så det blir nok væree for dem når de faktisk må svare på konkret bevis. Anonymkode: a0770...1cd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 spegel skrev (1 minutt siden): Mobbing fra ledelsen ja. Uansett hvordan du fungerer i jobben, så er det ikke riktig måte å behandle deg på. Det er deres ansvar å sørge for å gi deg riktig og god nok opplæring. Om du tør så kan du jo be om et møte og presisere dette for ledelsen. Hvordan? Anonymkode: 57ea3...1a7
spegel Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan? Anonymkode: 57ea3...1a7 Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Ta kontakt med tillitsvalgte. Anonymkode: ff7f0...10a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjør det. Gi dem billedlige bevis. Det høres mildt sagt ut som en gjeng som er veldig god til å forvirre og redde sin egen rygg med ord og ordsalater, så det blir nok væree for dem når de faktisk må svare på konkret bevis. Anonymkode: a0770...1cd Da skal jeg gjøre det i morgen, selv om det vil ta ekstra tid. Sånn som de la frem jobben i helhet ved intervju var ikke sånn det ble. Det ble veldig mye mer. Anonymkode: 57ea3...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Høres useriøst ut. Hvilken bransje er dette? Anonymkode: a4a35...123
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 spegel skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Hva sier man? Jeg blir alltid ekstremt nervøs i møte med overordnede. Først sa sjefen at dette gikk bra, det er oppløringsfase. Sjef sa da at jeg skulle slappe av angående leder sine ord og at det vil gå bedre fremover. Sjef sa at jeg burde ha tydeligere opplæring siden det ble misforståelser. Sjef sa at det tydet på dårlig opplæring. Jeg følte meg sett og hørt av sjefen da jeg opplevde forskjellige beskjeder fra leder. Så har leder gått videre med det å ordnet møtet og da mener sjefen plutselig akkurat det samme som lederen. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med tillitsvalgte. Anonymkode: ff7f0...10a Tillitsvalgte er en av disse. Anonymkode: 57ea3...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Sier du i fra hvordan du opplever det? Anonymkode: ff7f0...10a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres useriøst ut. Hvilken bransje er dette? Anonymkode: a4a35...123 Renhold. Anonymkode: 57ea3...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Renhold. Anonymkode: 57ea3...1a7 Let etter noe annet! Anonymkode: ff7f0...10a
Jaytee Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Er du fagorganisert? I så fall anbefaler jeg deg å ta kontakt med dem, og fortelle situasjonen din. Man skal ikke komme på jobb å føle seg dårlig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Let etter noe annet! Anonymkode: ff7f0...10a Det er det eneste jeg kan. Anonymkode: 57ea3...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Jaytee skrev (Akkurat nå): Er du fagorganisert? I så fall anbefaler jeg deg å ta kontakt med dem, og fortelle situasjonen din. Man skal ikke komme på jobb å føle seg dårlig. Tillitsvalgt sa hun skulle hjelpe meg inn i det, men det har ikke skjedd ennå. Føler meg totalt uønsket. Anonymkode: 57ea3...1a7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det eneste jeg kan. Anonymkode: 57ea3...1a7 De drittfolka fortjener deg ikke. Anonymkode: ff7f0...10a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er det eneste jeg kan. Anonymkode: 57ea3...1a7 Da søker du jobb ett annet sted! Renholdere trengs det overalt! Anonymkode: e6888...170 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De drittfolka fortjener deg ikke. Anonymkode: ff7f0...10a Jeg vet ikke, jeg føler meg som en dårlig ansatt og at jeg aldri blir god nok. Samtidig ser jeg at det er vanskelig da beskjedene er forskjellige ofte. I starten kunne jeg velge timene og dagene mine selv, noe som var grunnen til at jeg tok jobben. Så er jeg låst til dager likevel. Så får jeg beskjed om å skrive inn akkurat når jeg kommer og når jeg går. Så får jeg kontrabeskjed om at det er rotete, skriv opp som faste uker og styr selv. Så er det hvilke grad renholdet skal utføres, noe sjef og leder er uenige om. En beskjed om hvordan det skal utføres før jobben gjøres så misnøye da det ikke var slik etterpå. Så får jeg beskjed om at enkelte ting som skje i ny og ne. Så er det ikke sånn likevel da det skal være gjort hver gang. Anonymkode: 57ea3...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå