Gå til innhold

Vanlig å dra/holde barn i ørene i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har observert det noen ganger nå

Anonymkode: 6abd4...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Men det skjer jo, og er på ingen måte ok.

Anonymkode: c5b82...113

Skrevet

I følge min manns søskenbarn og svigersøsters kjæreste, så er det hårreisende at det ikke er lov og ansett som mishandling. Hvordan skal man ellers irettesette barn, liksom? 

Anonymkode: 8cab0...dca

Skrevet

Det har jeg faktisk aldri sett noen gjøre (i Norge).

Anonymkode: d1d2d...0e7

• Liker 3
Skrevet

Har sett innvandrere som bruker fysisk avstraffelse men det er greit siden det er deres kultur, aldri sett nordmenn gjøre det.

Anonymkode: 679d7...de6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sett innvandrere som bruker fysisk avstraffelse men det er greit siden det er deres kultur, aldri sett nordmenn gjøre det.

Det er ikke «greit» å dra unger i ørene selv om man er fra en annen kultur. I Norge er fysisk avstraffelse mot barn forbudt ved lov. Ferdig snakket.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: 5149e...e21

• Liker 1
Skrevet

Ikke vanlig. 

• Liker 2
Skrevet

Voksne som gjør det mot barn fortjener å bli dratt så hardt i ørene at de ser ut som dumbo .

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke greit. I Norge har vi norske lover. Dessuten er det ikke greit å mishandle barn.

Skrevet

På ingen måte vanlig.

Det er derimot ulovlig og straffbart.

Anmeld, til politi og barnevern.

Anonymkode: 49786...049

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 15.43):

Har observert det noen ganger nå

Anonymkode: 6abd4...9ee

Nei aboslutt ikke, det er ikke lov

Anonymkode: 078a5...970

Skrevet

Det er straffbart faktisk.. helt sjukt, men kjenner noen som måtte i fengsel pga det

Anonymkode: 4108c...069

Skrevet

Leietakeren vår dro mannen sin etter ørene når hun var sinna. Og hun var mye sinna. 😳 Glad de flytta… 

Anonymkode: 7e4a9...f8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 15.53):

Det er ikke greit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 15.53):

Jeg har faktisk observert det motsatte. Har jobbet i en butikk når jeg var yngre og der så jeg faktisk mange som dro ungene i ørene eller tok de veldig hardt i armen/nakken. Alle etnisk norske. Har også vitnet mange ganger det samme på lekeplasser. Tror at det er mest vanlig blant nordmenn da det ikke etterlater merker på kroppen. Sånn sett er alle flinke til å poengtere at det er noe innvandrere gjør men gud forby om det er snakk om etnisk norske. 

Anonymkode: be010...1c1

Skrevet

Jeg blir aldri sint på barnet mitt..kan bli oppgitt ,men aldri sint. Blir så flau på vegne av foreldre som står og kjefter på ungene sine i full offentlighet.  Dårlig selvkontroll.  Barn er skapt til å trykke på alle knappene dine og gjøre opprør. Eneste som fungerer mot det er å holde seg rolig og noen ganger finne seg i at det blir total trass. Og at man ikke får gjort det man ville. Jeg gidder ikke stå blant reolene på butikken og prøve å skjelle ut ungen som gråter og vil ut av vognen. Jeg triller bare ut og går tilbake senere. 

Anonymkode: ff286...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...