Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg virkelig hater den byen så mye. Merker nå at ettersom at jeg skal hjem til studentbyen, så har jeg bare lyst til å legge meg ned for å gråte. Jeg har allerede studert der i ett år, og det blir faen ikke bedre. Jeg har virkelig prøvd å gi det en sjanse, jeg har det. Jeg har meldt meg inn på aktiviteter med treningen, meldt meg inn på fotballen, tatt initiativ med studentgruppene og prøvd å bli kjent med folk. Men det går ikke. Jeg klarer for en eller annen grunn og ikke bo der. Jeg bor på Sørlandet, og det var dessverre mim samboer som anbefalte oss å bo der sammen (vi bor enda sammen) men hadde det vært opp til meg så hadde jeg aldri valgt den byen. Jeg angrer så fælt på det. Noen andre som kom gjennom studiet sitt uten å like byen, eller noen andre som lære seg å like byen? Hva gjorde dere

Anonymkode: 6ea47...167

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken by er det snakk om, dramaqueen? 

Skrevet

Kristiansand 

FunnyBoy123 skrev (9 minutter siden):

Hvilken by er det snakk om, dramaqueen? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kristiansand 

Hvordan kan du mislike norges fineste by, Kristiansand? 
(Jeg er ikke fra Kristiansand en gang, og elsker byen!)

Tror helt ærlig ikke byen er problemet. Det er nok du som er problemet her..Det er det du gjør det til.
Hvis du helt fanatisk opptatt over at Kristiansand er jævlig, da blir det jo selvfølgelig jævlig.
Klarer du ikke å fullføre et studie i en by du ikke liker, da burde du studere noe annet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg studerer også i Krs og jobber tett med studentorganisasjonen, og Kristiansand er blitt kåret til landets beste studentby flere ganger! Det er jo et hav av forskjellige aktiviteter og ting man kan delta på, man har faddergrupper og man kan melde seg opp som ESN buddy for å ta vare på de nye internasjonale studentene. 

Føler du generelt at du er flink til å knytte relasjoner ellers i livet siden du mener det er byen som er problemet? 

Anonymkode: 052cc...997

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg visste med en gang mens jeg leste innlegget til TS at det må være snakk om noe ZzzZør-landet haha (Sørlandet).

TS har rett, den såkalte "byen" Kr.sand, er helt ræva på de fleste måter. Det er rett og slett en "by" (er et hån at det kvalifiserer til by i det hele tatt), som bare er interessant om sommeren når eller HVIS det er ekstra fint vær. Ellers fullstendig uinteressant plass utover noen få uker som kan ha fint vær om sommeren. 

Perfekt "by" for pensjonister som har millioner og millioner av kroner i formue, og som ellers har konservativ og høyreorientert tankegang. Bedehus, religion og alt det der er det mye å velge i, hvis man er en halleluja-mann eller ei halleluja-kvinne. 

Forstår godt at TS mener at studiestedet heller ikke er noe særlig å skryte av. Det eneste som er bra er at de har generelt sett oppussede lokaler. Altså bra nok standard, spesielt i hovedbygget, så det er et pluss. Men det er bare bygningmasse og ingenting annet. Det som teller aller mest er folkene i de forskjellige bygningene, og ja, folk er i hovedsak lukket. De som er like, henger med andre "like folk". F eks Hotte unge menn og hotte babes henger med andre hotte unge menn og hotte babes. Og det er generelt sett lite mangfold når det gjelder alder, etnisitet og til og med legning, selv om studiestedet liker å promotere seg selv som LGBTQ-vennlig, så er det et faktum at man bor i en halleluja-by. 

Tror at det var en undersøkelse jeg leste et sted for ikke så lenge siden at mange av studentene i den såkalte "byen" er folk som har kommet (flertallet unge damer selvsagt) fra bygda og nabokommuner der elg og eventuelt ulv / bjørn er deres nærmeste nabo 😆 Ikke akkurat metropolisk befolkning.

Campus er kanskje den lille liberale bobla i selve byen, men man greier ikke å avgrense halleluja Jesus-gjengen som dominerer byen, og ellers den typiske lukkede personligheten som mange på Sørlandet har. Vanskelig å bli kjent med nye folk, med mindre man har matchet hverandre via Tinder og skal til å pule i det skjulte. 

Anonymkode: 254f2...731

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du fortsette stuideløpet ditt et annet sted? Om du mistrives så mye at det påvirker studiene dine negativt ville jeg antakelig gjort en alvorlig vurdering av hvorvidt det er verdt å fortsette der. Du er ung og løpet er ikke kjørt om du endrer kurs.

Anonymkode: c67fc...528

Skrevet

Jeg skjønner deg godt! Jeg er født og oppvokst i Kristiansand, og flyttet derfra for å studere. Prøvde å flytte tilbake og studere litt i Kristiansand også, men jeg ble nesten deprimert. En utrolig kjip by på mange måter. Vanskelig å bli kjent med folk, folk er overfladiske, folk henger omtrent bare med de som er like seg selv, de snakker fremdeles om ungdomsskolen og det er mye baksnakking. Flyttet til Oslo og elsker livet her. Folk er åpnerer, mer inkluderende og rausere. 

Anonymkode: d1a69...916

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (2 timer siden):

Hvordan kan du mislike norges fineste by, Kristiansand? 
(Jeg er ikke fra Kristiansand en gang, og elsker byen!)

Tror helt ærlig ikke byen er problemet. Det er nok du som er problemet her..Det er det du gjør det til.
Hvis du helt fanatisk opptatt over at Kristiansand er jævlig, da blir det jo selvfølgelig jævlig.
Klarer du ikke å fullføre et studie i en by du ikke liker, da burde du studere noe annet. 

Jeg er fra Kristiansand, og jeg er IKKE glad i den byen😅

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg visste med en gang mens jeg leste innlegget til TS at det må være snakk om noe ZzzZør-landet haha (Sørlandet).

Skjønte det var Kristiansand med en gang jeg også😂👍🏼

Anonymkode: d1a69...916

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg studerte i Trondheim siden det er min nærmeste by og selv om jeg ikke klarte å skaffe meg nye venner eller studentvenner, hatet jeg ikke studentbyen av den grunn. Du må prøve å se det hele med en annen tankegang.

Skrevet

Forstår dere godt. Det mest usympatiske stedet i norge. Fiendtlige mot kvinnelige prester (!), homser, fargede, anderledes tenkende. Tips: Jevn Agder med jorda, og start på nytt.

Anonymkode: b7123...b96

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Typisk "Nedre" Agder.

Anonymkode: 92b6f...533

• Hjerte 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Hvis du vil ha den perfekte motsetning av Kristiansand er Tromsø svaret. Flott studieby med diversitet på alle plan.

Skrevet

Det er bare tre «ekte» studentbyer i Norge: Oslo, Bergen og Trondheim. De andre består stort sett av «lokale» studenter som bare har fortsatt der fra videregående og holder seg til barndomsvennene. Du har latt deg forlede av kjæresten, bytt studiested! 

Anonymkode: 0200a...a6c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er bare tre «ekte» studentbyer i Norge: Oslo, Bergen og Trondheim. De andre består stort sett av «lokale» studenter som bare har fortsatt der fra videregående og holder seg til barndomsvennene. Du har latt deg forlede av kjæresten, bytt studiested! 

Anonymkode: 0200a...a6c

Må si meg enig.

Kom deg til Oslo, TS!
Eller evt. Trondheim!

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg virkelig hater den byen så mye. Merker nå at ettersom at jeg skal hjem til studentbyen, så har jeg bare lyst til å legge meg ned for å gråte. Jeg har allerede studert der i ett år, og det blir faen ikke bedre. Jeg har virkelig prøvd å gi det en sjanse, jeg har det. Jeg har meldt meg inn på aktiviteter med treningen, meldt meg inn på fotballen, tatt initiativ med studentgruppene og prøvd å bli kjent med folk. Men det går ikke. Jeg klarer for en eller annen grunn og ikke bo der. Jeg bor på Sørlandet, og det var dessverre mim samboer som anbefalte oss å bo der sammen (vi bor enda sammen) men hadde det vært opp til meg så hadde jeg aldri valgt den byen. Jeg angrer så fælt på det. Noen andre som kom gjennom studiet sitt uten å like byen, eller noen andre som lære seg å like byen? Hva gjorde dere

Kristiansand er søppel gjeng-basert by. Kom deg ut og studer et annet sted.

Anonymkode: cb399...74c

Skrevet

Jeg er fra Kristiansand og skal flytte ned i januar for å fullføre bachelor graden min, tanken i seg selv gjør meg deprimerende. En søppel by uten like

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg studerer også i Krs og jobber tett med studentorganisasjonen, og Kristiansand er blitt kåret til landets beste studentby flere ganger! Det er jo et hav av forskjellige aktiviteter og ting man kan delta på, man har faddergrupper og man kan melde seg opp som ESN buddy for å ta vare på de nye internasjonale studentene. 

Føler du generelt at du er flink til å knytte relasjoner ellers i livet siden du mener det er byen som er problemet? 

For å være ærlig, så er jeg ikke problemet. Jeg studerte før i en mye mindre by, men fant roen og klarte å slå meg til ro ganske mye mer der. Og for å være ærlig, så synes jeg ikke Kristiansand har imponert så «jævlig» som du skal ha det til, til tross for alt de tilbyr. Finnes byer som tilbyr mindre enn det, og jeg finner bedre å bo i. Jeg tror ikke jeg er problemet, for da ville jeg hatt det problemet i tidligere byer jeg har studert og😏

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg suger til å danne relasjoner i livet, fordi Kristiansand er ikke problemet. Hvor dum er du egentlig? Det er jo ikke alle som kommer til å trives i en by. Alle ser etter forskjellige ting i en by, og Kristiansand har ikke de samme vibbene som jeg opplevde i den tidligere byen jeg studerte i. Derfor FORSØKTE jeg å gi det en sjanse i ett år, og det er fortsatt byen jeg ikke tåler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...