Gå til innhold

Antiwork, fin gruppe på reddit som viser hvordan det blir i norge. Vi er jo på samme vei med sosial dumping bemaninnsbyråer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arbeidslivet blir jo verre og verre, sosial dumping er godkjent av staten. Vi brennes ut, skal bare prestere. Dårlig ledelse som presser oss enda mer.

Til slutt gidder ikke folk mer, i norge trenger man heller ikke jobbe. Jeg valgte å slutte etter over 20år i arbeidslivet, det er så bortkastet. 80-tallet var siste tiåret i norge der vi hadde arbeidsforhold, i dag handler det kun om profitt. Jeg vil med etter støtte alle som hopper av, NAV kan du leve på uten problemer. Samt jobbe svart utenom.

https://www.reddit.com/r/antiwork/

Anonymkode: 6bd61...a30

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig fin: 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

• Liker 5
Skrevet

En av grunnene til å velge riktig jobb(og utdanning) er å finne et yrke man faktisk trives i eller i det minste ikke hater å jobbe i.Samt velge en arbeidgviser med hyggelige medarbeidere og sjefer som faktisk bryr seg om sine ansatte.

Anonymkode: c8bd5...39d

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En av grunnene til å velge riktig jobb(og utdanning) er å finne et yrke man faktisk trives i eller i det minste ikke hater å jobbe i.Samt velge en arbeidgviser med hyggelige medarbeidere og sjefer som faktisk bryr seg om sine ansatte.

Dette våset må du stoppe, uansett hvor du jobber handler det kun om penger og profitt. Så da mister man gleden rundt jobben.

Du lever på en løgn.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Starbucks:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Arbeidslivet blir jo verre og verre, sosial dumping er godkjent av staten. Vi brennes ut, skal bare prestere. Dårlig ledelse som presser oss enda mer.

Til slutt gidder ikke folk mer, i norge trenger man heller ikke jobbe. Jeg valgte å slutte etter over 20år i arbeidslivet, det er så bortkastet. 80-tallet var siste tiåret i norge der vi hadde arbeidsforhold, i dag handler det kun om profitt. Jeg vil med etter støtte alle som hopper av, NAV kan du leve på uten problemer. Samt jobbe svart utenom.

Jeg har joinet den gruppen på Reddit så ja.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tror det kan bli litt vanskelig å leve på NAV hvis alle hopper av, altså

Anonymkode: ae6df...551

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Du er bitter og misfornøyd, og alt er Statens feil… Gjesp… Neste innslag, takk..:filer:

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette våset må du stoppe, uansett hvor du jobber handler det kun om penger og profitt. Så da mister man gleden rundt jobben.

Du lever på en løgn.

Hva er problemet med å jobbe for penger og profitt? Kan man ikke ha glede av jobben likevel, og ha en sjef og et team som bryr seg om hverandre?:klo:

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest parkeringsvakten
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er ikke trivsel, problemet er utnytting. Det finnes mennesker som liker å jobbe på byggesteder. De fleste liker da ikke sosial dumping og elendig lønn. Og her ligger problemet

Vi vil heller ikke ha kultur i Norge der det er greit å betale enkelte jobber luselønn, eller bruke utenlandske arbeidere og underbetale dem

Å skylde på at individer burde få en annen jobb gjør det greit for arbeidsgivere å behandle sine ærlige arbeidere som søppel i de yrkene det gjelder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror det kan bli litt vanskelig å leve på NAV hvis alle hopper av, altså

Anonymkode: ae6df...551

Det er jo det som må til, for at staten OG arbeidsgivere skal våkne opp! Man må dele på godene i et firma, pengene!

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (15 minutter siden):

Hva er problemet med å jobbe for penger og profitt? Kan man ikke ha glede av jobben likevel, og ha en sjef og et team som bryr seg om hverandre?:klo:

Dette eksisterer ikke i virkeligheten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
parkeringsvakten skrev (5 minutter siden):

Problemet er ikke trivsel, problemet er utnytting. Det finnes mennesker som liker å jobbe på byggesteder. De fleste liker da ikke sosial dumping og elendig lønn. Og her ligger problemet

Vi vil heller ikke ha kultur i Norge der det er greit å betale enkelte jobber luselønn, eller bruke utenlandske arbeidere og underbetale dem

Å skylde på at individer burde få en annen jobb gjør det greit for arbeidsgivere å behandle sine ærlige arbeidere som søppel i de yrkene det gjelder.

Ja, problemet er UNYTTELSEN! Sosial dumping OG profitt.

Dette har tatt over i mange bransjer i norge, tragisk!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken virkelighet lever du i da? Du velger kanskje ikke alltid din egen skjebne, men du velger din egen innstilling: "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det", som teller.

Jeg er nødt til å spise mat for å overleve. Er jeg da en slave for maten og underlagt et mat-anarki? Skal jeg da nekte å spise?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kunne latt være å jobbe resten av livet hvis jeg vil, har uførerettigheter. Men jeg har en jobb nå der sjefen bryr seg om de ansatte og vi ansatte jobber i et veldig bra team, med gode sosiale aktiviteter utenom jobb. Ville ikke være det foruten. Hadde hatt et mye fattigere liv, ikke bare økonomisk. 

Jobber i helsesektoren

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Regjeringa har begrenset muligheten til midlertidige ansettelser, det er da noe.. Smått og puslete, men bedre enn forrige regjering som kjørte på med lover som åpnet for mer utnyttelse med fulle kluter. Synd vi ikke fikk en venstreregjering og må holde på med sentrumskameratene.

Anonymkode: 98317...540

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (31 minutter siden):

Hvilken virkelighet lever du i da? Du velger kanskje ikke alltid din egen skjebne, men du velger din egen innstilling: "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det", som teller.

Jeg er nødt til å spise mat for å overleve. Er jeg da en slave for maten og underlagt et mat-anarki? Skal jeg da nekte å spise?

Jeg lever i den virkelige virkeligheten, sett dette som skjer med mine egne øyne. Hvor ille det egentlig står til med samfunnet vårt, det er blitt bygd ned siden 80-tallet.

Topsi skrev (21 minutter siden):

Jeg kunne latt være å jobbe resten av livet hvis jeg vil, har uførerettigheter. Men jeg har en jobb nå der sjefen bryr seg om de ansatte og vi ansatte jobber i et veldig bra team, med gode sosiale aktiviteter utenom jobb. Ville ikke være det foruten. Hadde hatt et mye fattigere liv, ikke bare økonomisk. 

Jobber i helsesektoren

Er du smart kombinerer du med 50% ufør og 50% jobb. Å finne en sjef som bryr seg om sine ansatte er svært uvanlig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jada, det finnes bitre, sure og negative mennesker som deg. Resten av oss trives på jobb. Slutt å spre ditt verdensbilde som om det var den eneste sannheten.

Anonymkode: 99a9e...b8f

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...