Gå til innhold

Barnefar er mer opptatt av å være med vennene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i 40 årene. Mannen var den som ønsket seg barn. Jeg kunne levd uten barn, men bestemte oss for å få et barn etter en del samtaler. Barnet er under 6 måneder. 

Mannen jobber i en turnus der han er borte fra oss i litt over 2 uker, og hjemme 4 uker. Jeg synes han er borte fra oss mye nok som det er. Når han er hjemme er han ute med kompiser, drar på sykkelturer over flere dager, drar ut i helgene, og reiser utenlandsk med vennene sine. 

Det er 3 år siden vi reiste sammen pga korona. Nå, har han valgt å reise alene fordi han mener det er godt for han å være med kompisen sin. Fordi vennene hans fremdeles er viktig selv om han har familieliv. Jeg blir sittende alene med en baby og 2 hunder. Jeg har ikke valgt dette livet, og jeg har ikke valgt å være alene så mye av tiden. 

Jeg var forberedt på at jeg måtte være en del alene, mens han var på jobb. Og tenkte dette ville være enklere når hen etterhvert starter i barnehagen osv. Jeg tenker også at jeg ikke har noe problem med at han henger med vennene sine på kveldene, fordi da er han jo hjemme og avlaster meg ellers. Men det å reise til syden i flere dager......... det synes jeg faktisk ikke er helt ok. 

Synes dere det er fair? Jeg ble veldig skuffet. For jeg tenker at hvis vi først skal reise noen steder, så reiser vi sammen alle sammen. Så kan han fint få bruke noen timer av kvelden for å være med kompisen sin. Ellers, hvis vi hadde hatt mulighet, så hadde jeg satt mer pris på at vi to som kjærester hadde reist sammen, og pleiet kjærlighet, noe det er lite av nå i småbarnsperioden. 

Er jeg unfair? Eller har jeg grunn til å reagere? 

Anonymkode: 752a3...9f9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har grunn til å reagere. Dere bør rett og slett sette dere ned og ta en skikkelig prat om dette. Men ville passet på å ikke beskylde ham for noe, det er så lett å gå i forsvarsmodus da. Tenk litt på forhånd på hvordan du kan legge til rette for en konstruktiv samtale om tidsbruk i den nye familien. 

Anonymkode: 36c09...cb8

• Liker 7
Skrevet

Du er helt rimelig. Han har like mye ansvar for barn og familie som du har, og kan dermed ikke bare kjøre sitt eget løp. 

• Liker 2
Skrevet

Tråd #1000 om samme emne - hva faen er problemet til sånne menn? De er blitt FEDRE, men skal leve som før, og se på at mor, kvinnen i deres liv, sliter seg ut og til slutt vil skilles fra vedkommende. Fy faen så egoistisk, det er til å spy av. 

Er dere komplette idioter, alle som én? 

Anonymkode: 64a8f...72c

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Du må sette deg ned med mannen din og snakke sammen.

Fortelle ditt synspunkt, og kanskje reflektert over samtalene dere hadde før dere fikk barn. Om at du fint kunne levd uten, men han ville ha. Begges ansvar å ta vare på barnet uansett.

Anonymkode: 63ce5...358

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tråd #1000 om samme emne - hva faen er problemet til sånne menn? De er blitt FEDRE, men skal leve som før, og se på at mor, kvinnen i deres liv, sliter seg ut og til slutt vil skilles fra vedkommende. Fy faen så egoistisk, det er til å spy av. 

Er dere komplette idioter, alle som én? 

Anonymkode: 64a8f...72c

Dessverre mange av de. Også at de plutselig blir mer aktive utenfor huset etter at de har fått barn. De lurer seg unna drittjobben

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får kreve at du skal reise bort like ofte og lenge som han, mens han er hjemme alene med hus og hunder. 
Så drar du på tur med venninner, eller bare på hotell og slapper av, mens han passer huset.  (I tillegg til at du selvfølgelig bør få muligheten til å jobbe ekstra mye i 2 av de 4 ukene han er hjemme. Siden du da har måttet jobbe mindre mens han var borte.) 

Dine venninner er jo like viktige for deg, selv om dere har fått barn, som det hans venner er for han. Du har like mye rett til tid til å bruke på det du ønsker som det han har. 

Og så kan dere jo da sette dere ned og se hva dere som familie egentlig har av tid og penger til å bruke på all denne reisingen. Kanskje han forstår at han må ofre noe for å ha barn? 

Anonymkode: 66933...de6

• Liker 2
Skrevet

Det er antakeligvis noe som skjer med enkelte menn, var han egoistisk før han fikk barn også eller bare nå etter barnet kom han er blitt det? Enkelte viser sine samme farger etter at han har fått barn. Mission accomplished!!

Anonymkode: 3c65b...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...