Gå til innhold

Hvorfor er det billigere å booke reise via reisebyrå? Og er det like sikkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må booke en flybillett snart, og de rimeligste prisene er via byråer. Både GoToGate, Expedia osv osv. Men har aldri gjort det før. Har alltid booket via flyselskapet. Hvorfor er det billigere via de? 
Og er de til å stole på? Hvor får du billetten? Mail?

Anonymkode: 846b9...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg booker alltid direkte eller via ordentlig reisebyrå. Det du snakker om er ikke reisebyrå, det er nettsider. Svært ofte er kundeservicen utrolig vanskelig å komme i kontakt med, og de gangene man oftest må ha tak i dem er ved event mistet transitfly, kansellerte fly osv. Jeg har brent meg to ganger på det, og så begynte jeg å bestille gjennom en lokal reisebyråkar i byen min. Koster litt mer hver gang, men han har reddet meg mange ganger fra lange køer og fra mange timers venting på flyplasser rundt om i verden! Han svarer meg på lørdager, søndager og helger hvis det er krise og han finner alltid en løsning. 

Direkte hos flyselskapet er den løsningen i midten tenker jeg, da er det iallfall enklere å få kontakt med dem hvis det trengs.

Anonymkode: 86837...9f0

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid bedre å booke direkte hos flyselskapene. I tilfellet noe skjer så er det flyselskapet du forholder deg til, og ikke et nettselskap drevet av en 20-åringen på kjøkkenbenken i Bulgaria. 

Når det er sagt kan det være penger å spare på å spille gjennom slike søkemotorer. Men jeg ville kun brukt de på korte reiser og reiser med mye trafikk. Oslo-København er f.eks ikke noe problem å bestille gjennom slike nettselskaper. For det første er det ikke snakk om store summene. Og for det andre, dersom noe skulle skje er denne strekningen så trafikkert at du lett finner andre løsninger for å komme deg hjem.

Skal du derimot langt og flyturen koster mye penger, og reisen involverer mange mellomlandinger, så burde du ikke bruke slike søkemotorer.  

Anonymkode: 0750b...e26

Skrevet

Ofte er de ikke billigere likevel innen du kommer til kassa, diverse gebyrer for ditt og datt som kredittkortgebyr. Men funker stort sett greit med mindre du får behov for å komme i kontakt med kundeservice, der kan det variere veldig. Noen selskaper tar dyrt betalt for "support" også. Stort sett velger jeg å bestille direkte fra flyselskapene, men har brukt reisebyråer når forskjellen i pris har vært veldig stor. Går stort sett fint så lenge ingenting er kansellert e.l.

Anonymkode: 66ca2...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...