AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg vurderer det veldig, men har et par spørsmål. Jeg vil ikke bli oppsøkt av kjente og ukjente familiemedlemmer. Får flere informasjon at jeg er deres familiemedlem hvis de er registrert? Hvis ja, kan man reservere seg mot det? Hva slags informasjon viser denne prøver egentlig? Dere som har fått resultater, hva slags resultater fikk dere? Anonymkode: 1c3f3...70a
Bøtteballetten Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Skal du være så privat av deg, så er kanskje ikke en konto på MyHeritage noe for deg. Det er ment for de som er interessert i å finne ut om slekta. 3
JegMotStrømmen Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Du får vite hvilke etnisiteter du har, og hvilke grupper innunder etnisitetene. Jeg fikk skandinavisk som etnisitet, og undergrupper som Vestland, Rogaland m.fl. Du får opp treff på familie, inndelt i tre grupper, nær familie, som foreldre, barn, søsken, onkler, tanter og søskenbarn. Storfamilie, som tremenninger, grandtanter/onkler osv, og fjerne slektninger som firmenning og fjernere, ikke nødvendigvis slekt i det hele tatt, men mennesker du deler en liten bit dna med. Selvsagt avhengig av at de du er i slekt med også har gitt dnaprøve. For meg ble det 4 i nær familie, 37 i storfamilie og over 11000 som hadde små fragmenter av samme dna som meg. De du deler Dna med får info om deg, som hvor mye delt dna, hvor mange delte fragmenter og størrelsen på disse. Samt navnet ditt, aldersgruppe, landet du bor i og antatt slektskap. Jeg vet ikke om man kan reservere seg. Måtte klikke av på flere haker da jeg sendte inn, mulig reservasjon var en av disse, men jeg ønsker iallefall ikke det, siden jeg ville vite hvem slekta var.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Både jeg og min datter er registrert der, men ingen kontakter oss. Det er bare slik at man er registrert, og får vite eget opphav, og så blir et slektstre utviklet av dem som er ivrige på det. Altså legger inn informasjon og bilder. Du får din plass i det, men tror det må ganske spesielle situasjoner til for at noen kontakter deg. Moro, men ikke akkurat noe for å utvide sosial krets. Anonymkode: b6959...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå