Gå til innhold

Sterilisering kvinne privat. Pris??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg ønsker å sterilisere meg fordi jeg tåler prevensjon dårlig.. Det er lang ventetid for å ta det vanlig, men ser på muligheten for å gjøre det privat. Noen som har gjort det i det siste som vet pris? 
Gjør det vondt? 

Anonymkode: 8ecdc...d7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
navnet skrev (1 minutt siden):

Det der er priser på å fjerne livmor. Sterelisering vil si å kutte egglederene. Det er ikke anbefalt å fjerne livmor, så sant det ikke er medisink nødvendig.

Anonymkode: 83936...48a

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det der er priser på å fjerne livmor. Sterelisering vil si å kutte egglederene. Det er ikke anbefalt å fjerne livmor, så sant det ikke er medisink nødvendig.

Anonymkode: 83936...48a

Anbefaler deg å ringe Volvat/Aleris eller lignende å høre jeg :tommelopp:

Prisene varierer fra plass til plass og vettu

Og om det gjør vondt; Trolig. Det er en operasjon. 

Anonymkode: 810d7...8fc

• Liker 1
Skrevet
navnet skrev (2 minutter siden):

En hysterektomi er å fjerne hele livmoren, som er et inngrep som ikke gjøre uten medisinsk grunn. en vanlig sterilisering er å kutte egglederne. 

TS, tror du gjør best i å ringe/kontakte lege/gynokolog der du kunne tenkt deg å bli sterilisert privat. Jeg vet dessverre ikke prisene, men i det offentlige er det 6079kr jeg betalte for ca 3 år siden. 

Inngrepet gjøres i narkose med kikkhullsoperasjon. Jeg hadde lite smerter, men noe ubehag i ca to uker. Fikk tramadol som smertestillende. Trengte ikke sykemelding, men har en stillesittende jobb. 

Anonymkode: a05a4...a78

• Liker 2
Skrevet (endret)

ser at det koster 12000 kr privat hos volvat

edit: ser at infoen jeg fant er fra 2006, så er sikkert gått opp veldig i pris som hn skriver under her

Endret av Ænema
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En hysterektomi er å fjerne hele livmoren, som er et inngrep som ikke gjøre uten medisinsk grunn. en vanlig sterilisering er å kutte egglederne. 

My bad, jeg har sett for mye på Greys anatomy 😅

Ser Aleris har sterilisering for kvinner via laparoskopi for 29.000 kr. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei,

jeg ønsker å sterilisere meg fordi jeg tåler prevensjon dårlig.. Det er lang ventetid for å ta det vanlig, men ser på muligheten for å gjøre det privat. Noen som har gjort det i det siste som vet pris? 
Gjør det vondt? 

Anonymkode: 8ecdc...d7f

Beklager, jeg svarte om operasjon offentlig. Kun vondt første dagen pga co2 i magen som stiger opp. Det er gjort lapraskopisk. 

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...