AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg har vært sammen med en mann i over et år. Han var nylig separert da vi møttes (av hans valg) . Målet vårt hele veien og motivasjonen for forholdet har jo vært dagen han kan skilles. For meg iallefall. Vi har vært samboere i over et halvt år, og har barn som er introdusert begge veier. Nå når han kunne skilles , utsatte han søknaden hele tiden. Fant på alle mulig grunner for at han «glemte» det. Selv om det har vært dårlig stemning mellom oss nå i over en uke , så «glemt» det gjelder lite for meg. Jeg ble så lei meg, at jeg hadde bestemt meg for å flytte hvis han ikke gjorde det, for han har hatt skjema oppe flere ganger siste uka. Nå har han til slutt gjort det etter mas fra meg, men føler meg bare dritt. Dette er en dag vi tidligere har snakka om sammen at vi gleda oss til, for da kunne det være oss. Men nå har han bare utsatt det og jeg føler jeg måtte mase meg til det... Anonymkode: 5c1d1...b18
Blåjojo Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Skjønner på en måte at han har utsatt det, for da blir ting liksom så endelig. Det er ingen vei tilbake. Men synes også det er fryktelig dårlig gjort overfor deg. Særlig når dere har snakket om at det er en dag dere gleder dere til. 2
Khloe P.T Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Har du spurt han på en ordentlig måte hvorfor det stadig utsettes? Det må jo være rart for deg siden det tidligere har vært en dag dere så fram til. Men, kanskje han har en grunn? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Jeg hadde pakket tingene mine og flyttet ut. Hadde det vært kjæresten din sin eks som brukte dette som uthalingstaktikk så hadde det jo vært irriterende.. At det er kjæresten din, det hadde jeg tatt som uttrykk for at det ikke skulle være oss. Anonymkode: f0702...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Jeg har ikke peiling, men finnes det noen "fordeler" ved at han utsetter det? Mtp på noe økonomisk, felles barn el.? Anonymkode: 5194b...887 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke peiling, men finnes det noen "fordeler" ved at han utsetter det? Mtp på noe økonomisk, felles barn el.? Anonymkode: 5194b...887 Det kan jo være de ikke er ferdig med oppgjøret. Anonymkode: d08b7...787
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Redd for at du har blitt trøsten til en litt useriøs mann. Det er en dårlig ide å innlede forhold til en nyseparert. Det er ekstremt raskt å bli samboere etter et halvår når det er barn inne i bildet. Høres litt ut som han forsøker å gjøre ekskona sjalu mer enn han vil være med deg… Anonymkode: 642ad...ed7
Brunello Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 På generelt grunnlag vil jeg hevde skilsmissepapirer er noe mellom de to som skal skilles. Er det flere som er involvert, har de seg selv å takke dersom de ikke er fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Sammen i 'over et år.' Samboere i 'over et halvt år.' Barna introdusert. Han nølet i 'over en uke' med å søke skilsmisse og du rakk å beslutte deg for å flytte hvis ikke fikk det gjort. Ok. Anonymkode: 453b2...f8d 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Det høres ikke bra ut, men kan kanskje skyldes at han gruer seg til det økonomiske oppgjøret med kona. Anonymkode: 47138...125
McMary Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Her går det unna Gunnar 😅 Det var seriøst raskt å flytte inn sammen en nyseparert mann med barn?! Men, til det som plager deg: Jeg hadde kjæreste da tiden kom for at vi skulle kunne ta ut skilsmisse. Hverken min eksmann, jeg eller våre nye satt og ventet på datoen for å si det slik. Den passerte uten at noen av oss kom på det før det hadde gått noen uker og jeg bare "åja, nå har jeg jo bodd her et år..." også viste det seg at jeg måtte ha to underskrifter på at vi hadde bodd i hvert vårt hjem i et år så det gikk sikkert en uke til. Ingen brydde seg. Jeg skjønner ikke helt dette med at samboeren din "satt med skjema", for han må ha printet ut og gått til noen for å få underskrifter. Jeg lurer litt på om dette er en agurk-nytt historie.
Lacy Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 McMary skrev (1 time siden): Her går det unna Gunnar 😅 Det var seriøst raskt å flytte inn sammen en nyseparert mann med barn?! Men, til det som plager deg: Jeg hadde kjæreste da tiden kom for at vi skulle kunne ta ut skilsmisse. Hverken min eksmann, jeg eller våre nye satt og ventet på datoen for å si det slik. Den passerte uten at noen av oss kom på det før det hadde gått noen uker og jeg bare "åja, nå har jeg jo bodd her et år..." også viste det seg at jeg måtte ha to underskrifter på at vi hadde bodd i hvert vårt hjem i et år så det gikk sikkert en uke til. Ingen brydde seg. Jeg skjønner ikke helt dette med at samboeren din "satt med skjema", for han må ha printet ut og gått til noen for å få underskrifter. Jeg lurer litt på om dette er en agurk-nytt historie. Man legger inn vitner elektronisk, som i sin tur bekrefter med bankid😊 Det har blitt veldig enkelt 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Jeg tenker det var dumt å mase på han. Separasjon er 1 år, fordi som jeg har skjønt det så skal man tenke på hvis skilsmisse er veien å gå. Da tenker jeg også at man gjerne bruker litt tid på å «trykke på knappen», også når man egentlig lenge har vært ferdig med ekteskapet. Nå har han jo gjort det, at han brukte litt tid må du bare akseptere. Det har absolutt ikke noe med deg å gjøre. Anonymkode: dcada...508
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 Jeg skjønner godt at du reagerer! Dette burde være en merkedag for at dere to sammen kunne tenke seriøst videre. Men det hadde vært bedre om du klarte å la være å mase og heller observere handlingene hans. Da ville du fått bedre innsikt i hva som foregår i hans tanker. Anonymkode: 39c1e...263
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 Det året er jo for å tenke om skilsmisse er det man ønsker, så kanskje han ikke er helt sikker på om han vil skilles. Anonymkode: dd9a5...fa0 1
Maestro Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 1) hva er greia med at folk stresser med og bo sammen? 2) hva er greia med og flytte fort sammen med en som er separert? Tenker vedkommende kanskje hadde trengt tid for seg selv og komme seg oppå igjen uten og må ta hensyn til ny partner som tripper og venter på skillsmisse papirer skal signeres? 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #17 Skrevet 12. august 2022 Noen ganger utsetter man å gjøre litt ubehagelige ting. Trenger ikke å ligge så mye bak det. Høres ikke ut som han har ventet så lenge heller? Litt vanskelig å vite ut fra innlegget ditt nøyaktig hvor lenge han har "utsatt" det. Hele prosessen med dating og samboerskap virker jo å ha gått lynkjapt for dere. Anonymkode: c2049...076
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #18 Skrevet 12. august 2022 Får litt "elskerinnevibber" her. Pussig å flytte inn til en mann som nettopp er blitt separert fra kona. Problemstillingen du skisserer viser at han ikke er ferdig med konen sin. Han drøyer med å bestemme seg, vet at det er mulig å finne tilbake til hverandre, og fortsatt være gift. Separasjonstiden er ment å være en tenkeperiode, og mange par finner tilbake til hverandre etterpå. Anonymkode: 5b329...2fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå