Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på intervju i slutten av april for å søke relevant jobb etter endt utdanning innen økonomi da jeg sitter igjen med to fag jeg har strøket i. Skal dermed jobbe ett år for å ta opp igjen disse fagene og søke meg videre på noe annet neste høst. Fikk mail i slutten av mai om tilbud som regnskapsfører 100% og takket ja til dette med en gang. Så jeg har fått meg jobb. Spørsmålet er når jeg skal signere kontrakt? I tilbudet står det at jeg skal starte i den nye jobben 1.september men jeg har fortsatt ikke hørt noe mer om når jeg skal komme å signere kontrakt. Kjenner jeg er litt stressa (sikkert teit).

Skal dog sies at det er ny daglig leder i bedriften som startet 1.august, men tidligere daglig leder fortsetter som regnskapsfører. Skal jeg ta kontakt med vedkommende som ga meg jobben eller den nye daglig lederen? Eller skal jeg bare vente å håpe på at det snart kommer en beskjed? Det siste jeg hørte fra de var angående et kurs som skjer i en annen by like etter jeg starter i jobben som jeg har meldt meg på. Den fikk jeg i juni. 

Anonymkode: df6d8...9f3

Skrevet

Kontrakten skal være signert senest en måned etter oppstart. 

I nåværende jobb hadde vi kontraktsmøte en uke før oppstart, hvor jeg fikk kontrakt, taushetserklæring, og diverse papirer rundt arbeidsreglement og lignende. 
Hadde bare en måned oppsigelsestid i forrige jobben, så det gikk ganske raskt. 
I forrige jobben fikk jeg kontrakten to uker etter oppstart. 

Anonymkode: 0b331...292

Skrevet

Hadde kontaktet ny daglig leder for en hyggelig prat, da får du presentert deg og spurt om det var noe som skulle gjøres før oppstart. 

Anonymkode: 71f93...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...