Gå til innhold

Hva er dine beste beste spareråd ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg har det vært mest å hente på mat. Planlegge litt bedre, handle sjeldnere og enten jeg vil eller ei, spise opp evt rester påfølgende dag. På den måten har jeg blitt flinkere til å faktisk bruke opp all maten jeg kjøper, og ikke ende opp med en masse halvtomme pakker eller ferskvarer og grønnsaker/salater som må kastes. Nå kaster jeg nesten ingenting. Det blir også mindre tull og snacks fordi jeg er sulten når jeg er i butikken og "skal bare ha med" ;) Tidligere har jeg gjerne handlet dagens middag daglig, etter ettermiddagens aktiviteter og jeg allerede er skrubbsulten. 

Videre har jeg spart litt strøm ved at jeg har satt ned inne-temp et par grader igjennom vinteren som var, og heller satt på litt ekstra eller fyrt med ved i perioder jeg er hjemme, som f eks på kveldene. Men jeg har varmepumper, som gjør det enkelt å raskt få opp temp et par grader ekstra ved behov. Jeg har også klart meg uten varmekabler på badet i hele sommer. Alle monner drar :)

Jeg har også blitt flinkere til å heller reise innom butikken etc på vei hjem fra jobb, istedenfor å reise ut igjen senere og kjøre tilbake samme vei som jeg kom tidligere på dagen, ergo blir det også færre kilometer på bilen.

Jeg ser også at dieselregningen er en del lavere når jeg syker til jobb et par dager i uken, men det gjør jeg ikke for å spare, men for å trene. Dog blir det jo vinn-vinn når det er 46 km t/r, hvilket sparer meg for ca 80 kroner pr dag jeg sykler, med de dieselprisene som har vært nå :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://www.nrk.no/norge/del-dine-beste-sparetips-1.16062865

Hvilke spareråd vil du gji til dem som nå  blir bekymra for at de etterhvert kan få utfordringer med å få økonomien til å gå rundt. ? 

Anonymkode: 4ef67...708

Prisene på drivstoff variere, og unngår å fylle når prisene er høye så, og fyller alt etter behov for kjørt distanse.

Det kan vera mye å spare på strømsparing.  Byttet ut alle glødepærer med led-lamper.  Varmer ikkje opp rom som ikkje er i daglig bruk.  Varmepumper er dyre i anskaffelse, men gjir strømsparing på sikt.  Refinansiere boliglånet,  og reforhandle    forsikringsavstaler, og bankavtaler.  Ellers kan det ofte vera mye å hente på igjennbruks-handler,og netthandel.  Deler til m.a. bil får ein ofte kjøpt til en langt lavere pris på nett eller hos forhandler.   

Anonymkode: 4ef67...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...