Gå til innhold

Til deg som har hatt blødninger i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene blødd litt. Det kommer blod, både brunt og rødt, når jeg tørker meg og litt i truseinnlegget. Var på ul for en uke siden og alt var bra. Er nå 14 uker på vei, og blir litt bekymret for blødningene.

Bør jeg gå til gynekolog for å sjekke hva som er årsaken til blødningene? Eller skal jeg bare slå meg til ro med at alt er fint siden alt var fint på ul? 

er det ikke noe som heter truende abort? Eller blør man mye mer da?

Anonymkode: bf524...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er kommet så langt, er det forhåpentligvis ikke alvorlig når du blør bare litt.

Jeg begynte å blø brunt i uke 5, og så litt mer etterhvert. I uke 7 hadde jeg flere styrtblødninger med klumper, var sikker på at jeg aborterte. Men nei, fosteret var i live. I uke 8 flere styrtblødninger, og da kom alt ut.

Tror ikke det er så stor fare for det når du er over 12 uker, fosteret er mye større når du er 14 uker til og med.

Men ville kontaktet lege og fått en ultralyd f.eks. for å sjekke at alt er ok. Håper det går bra.

Anonymkode: 70a79...183

Skrevet

Jeg hadde en del blødninger rundt uke 14. Fra tidligere ultralyd lå morkaken over fødekanalen (husker ikke hvilket begrep jordmor brukte), men etter blødningene hadde den flyttet seg bort og opp. Jordmor mente at blødningene kom fra at morkaken flyttet på seg.

Anonymkode: 2f008...cf9

Skrevet

Jeg har hatt hyppige småblødninger i alle svangerskap. Jeg hadde riktignok en SA i første svangerskap, men i følge legen på sykehuset hadde ikke blødningene nødvendigvis noe med det å gjøre da blødninger er ganske vanlig (hormonelle blødninger er veldig vanlig i første trimester, og ellers er slimhinnene ganske skjøre under svangerskapet). Det ser jo ut til å stemme siden jeg blødde på samme måte i de tre neste svangerskapene også, og det gikk helt fint. Man vil jo aldri se blod når man er gravid, men så langt på vei som du er nå er det klart størst sannsynlighet for at det går bra. :) 

Skrevet

Det er helt normalt, og ikke noe grunn til gynekologbesøk. Det er like normalt som kynnere og ligamentsmerter - altså en del av å være gravid. 

Om det er mens-mengder blod, da bør du kontakte lege, men om det er snakk om spotting og så lite at det holder med truseinnlegg, er det altså normalt. 

Anonymkode: afca8...c94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...