AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Han ydmyket meg foran damen på skeidar, og han gjorde det med vilje, selv om han sa unnskyld etterpå. Saken er den at vi skulle ha ny sofa, og han foreslo en sofa jeg ikke synes var noe fin, og da sa jeg at jeg ikke likte den, fordi den nesten bare bestod av puter, og hadde ikke oppbevaring slik vi trenger. Og da svarer han «hva o helvete er det du tror. Vil du ha vegg hvis du ikke vil ha puter da?» foran dama på skiedar. Jeg mistrives på mitt studie, og ønsket å bytte, og da truet han med brudd, og sa at hvis jeg bytter så så slår han opp med meg, og det er flere sånne eksempler på ting Det andre er at jeg ville besøke familien min 3 timer unna der vi bor, og det fikk jeg ikke lov til. han ble kjempe sinna, og gikk Det fjerde er at han kaller meg ubrukelig på mange ting. Vi var på ferie, og han var lei av å finne stedene vi skulle på, så han ba meg gjøre det, men tlf min skrudde seg av, og da kalte han meg ubrukelig. Kan noen bare plis forklare meg om dette er psykisk vold? Jeg har kommet til et punkt nå der jeg ikke ønske om å gå ut og gjøre de simpleste ting pga han Anonymkode: cbe6f...72b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Ja, det er psykisk vold. Anonymkode: a1954...b13
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Jepp, der har du en som er i startgropa, værre vil det bli. Anonymkode: b5627...d4f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Å forklare noen på en fin måte at han ikke ønsker et avstandsforhold er en ærlig sak. Men noe sier meg at han ikke sa dette på en fin måte. Å ydmyke folk, psyke de ned og kalle de for stygge ting er psykisk vold. Ihvertfall hvis det gjøres bevisst. Men uansett om det er bevisst eller ikke fra hans side, så får det deg til å føle deg dårlig, og det ødelegger livskvaliteten din. Enten så må han slutte med dette, eller så må du forlate han. Ellers så blir du ødelagt. I verste fall kan du bli så dårlig at du ikke fungerer skikkelig hverken på jobb/skole eller hjemme. Anonymkode: 40feb...132
Virrevirrevapp Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han ydmyket meg foran damen på skeidar, og han gjorde det med vilje, selv om han sa unnskyld etterpå. Saken er den at vi skulle ha ny sofa, og han foreslo en sofa jeg ikke synes var noe fin, og da sa jeg at jeg ikke likte den, fordi den nesten bare bestod av puter, og hadde ikke oppbevaring slik vi trenger. Og da svarer han «hva o helvete er det du tror. Vil du ha vegg hvis du ikke vil ha puter da?» foran dama på skiedar. Jeg mistrives på mitt studie, og ønsket å bytte, og da truet han med brudd, og sa at hvis jeg bytter så så slår han opp med meg, og det er flere sånne eksempler på ting Det andre er at jeg ville besøke familien min 3 timer unna der vi bor, og det fikk jeg ikke lov til. han ble kjempe sinna, og gikk Det fjerde er at han kaller meg ubrukelig på mange ting. Vi var på ferie, og han var lei av å finne stedene vi skulle på, så han ba meg gjøre det, men tlf min skrudde seg av, og da kalte han meg ubrukelig. Anonymkode: cbe6f...72b Det er sykt uansett hva man kaller det. Du får selvsagt bestemme studie selv og besøke familien din. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Jeg er knust Anonymkode: cbe6f...72b 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er knust Anonymkode: cbe6f...72b Har du noen å snakke med? Kan du ringe familien din? Anonymkode: 3f293...5b4
Ellah Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Dra før det blir verre, det blir vanskeligere og vanskeligere..
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Ja, dette kommer til å slutte stygt hvis du ikke går. Du har funnet deg en herskesyk jævel. Anonymkode: 23df9...0f2 1
hjärterdam Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Avslutt dette, en som snakker til deg på den måten, både alene og foran andre er ikke bra for deg i det lange løp. Det er ingen andre enn du som bestemmer hvilket studie du tar, å oppmuntre deg til å fortsette er en ting, true med brudd er noe i en helt annen liga. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Litt vanskelig å si uten kontekst. Hvorfor fikk du ikke bytte studie eller besøke familien? Anonymkode: a1e24...bd4
Lorieen Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Dette er ikke en person du vil fortsette å være sammen med. Kom deg unna så fort som mulig før det eskalerer. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt vanskelig å si uten kontekst. Hvorfor fikk du ikke bytte studie eller besøke familien? Anonymkode: a1e24...bd4 Jeg fikk ikke besøke familien min fordi jeg måtte være her, og lese i august på en eksamen han skal i oktober, så jeg må lære han det mens han jobber, siden han ikke kan lese mens han jobber. Grunnen til at jeg ikke fikk bytte studie er fordi han er redd for hva foreldrene hans kommer til å si, og at han mener jeg har valgt det som er rett for meg Anonymkode: cbe6f...72b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk ikke besøke familien min fordi jeg måtte være her, og lese i august på en eksamen han skal i oktober, så jeg må lære han det mens han jobber, siden han ikke kan lese mens han jobber. Grunnen til at jeg ikke fikk bytte studie er fordi han er redd for hva foreldrene hans kommer til å si, og at han mener jeg har valgt det som er rett for meg Anonymkode: cbe6f...72b Å fytti.. oppskriften på et fortapt forhold. Anonymkode: 23df9...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk ikke besøke familien min fordi jeg måtte være her, og lese i august på en eksamen han skal i oktober, så jeg må lære han det mens han jobber, siden han ikke kan lese mens han jobber. Anonymkode: cbe6f...72b Det er virkelig ingen grunn! Han må jo lese på sitt eget studium... hvis han ikke kan lese og jobbe samtidig, får han slutte på studiet. Anonymkode: 3f293...5b4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Grunnen til at jeg ikke fikk bytte studie er fordi han er redd for hva foreldrene hans kommer til å si... Anonymkode: cbe6f...72b Det har de ingenting med. Anonymkode: 3f293...5b4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg fikk ikke besøke familien min fordi jeg måtte være her, og lese i august på en eksamen han skal i oktober, så jeg må lære han det mens han jobber, siden han ikke kan lese mens han jobber. Grunnen til at jeg ikke fikk bytte studie er fordi han er redd for hva foreldrene hans kommer til å si, og at han mener jeg har valgt det som er rett for meg Anonymkode: cbe6f...72b Leser du hva du selv skriver? Selvsagt skal ikke du lese studiet hans, og selvsagt skal du gjøre akkurat som du vil, bla mtp eget studie. Foreldrene hans har null å si, og det er du, og ikke han, som vet hva slags studie som er rett for deg. Anonymkode: 1f021...7da 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk ikke besøke familien min fordi jeg måtte være her, og lese i august på en eksamen han skal i oktober, så jeg må lære han det mens han jobber, siden han ikke kan lese mens han jobber. Grunnen til at jeg ikke fikk bytte studie er fordi han er redd for hva foreldrene hans kommer til å si, og at han mener jeg har valgt det som er rett for meg Anonymkode: cbe6f...72b WHAT???? Dette er jo galskap! Er han norsk? Grunnen til at jeg spør er om det er snakk om kulturell kontroll eller bare vanlig drittsekk- oppførsel. Ja det er psykisk vold. Få hjelp til å komme deg vekk. ❤️ Ja det er vondt, men dette er ikke en god mann! Anonymkode: c7ddb...a51 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå