AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Er det mindre vanlig med p-piller når man eventuelt har fått de barna man vil ha? Anonymkode: 97f13...af7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det mindre vanlig med p-piller når man eventuelt har fått de barna man vil ha? Anonymkode: 97f13...af7 Hva mener du man skulle bruke som sikker prevensjon når man altså har fått så mange unger man anser seg egnet til å ta vare på, heller enn p-piller? Kondom er ikke sikkert nok til «ikke flere unger». Å sterilisere seg er ikke det enkleste inngrepet for en kvinne. Så kan man jo bare ligge med steriliserte menn, men det blir vel litt krevende i alle situasjoner? Og som en dame her i nabolaget som satset på at hun var for gammel kan bevitne: man kan formere seg også når man er 55, om man ikke bruker prevensjon. Anonymkode: 9314a...c27 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Når man har fått barn, er det vanlig med kobberspiral eller hormonspiral. Mellom graviditeten er det også vanlig med spiral hvis det ikke er for tett, eller å følge med på syklusen sin, pessar eller kondom. Anonymkode: 351a9...eb0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Jeg er 40, og har fått de to barna jeg skal ha. Jeg har gått på Cerazette og Microgyn etter jeg var ferdig med barn. Det er nok veldig mange som går på p-piller også etter barn. Mange anbefales spiral, men jeg liker ikke tanken på å sette inn noe på den måten. Anonymkode: 79fb0...579 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du man skulle bruke som sikker prevensjon når man altså har fått så mange unger man anser seg egnet til å ta vare på, heller enn p-piller? Kondom er ikke sikkert nok til «ikke flere unger». Å sterilisere seg er ikke det enkleste inngrepet for en kvinne. Så kan man jo bare ligge med steriliserte menn, men det blir vel litt krevende i alle situasjoner? Og som en dame her i nabolaget som satset på at hun var for gammel kan bevitne: man kan formere seg også når man er 55, om man ikke bruker prevensjon. Anonymkode: 9314a...c27 Spiral, p-stav, p-plaster, osv Det er mange, mange alternativer som ikke er p-piller og kondom. Anonymkode: 79fb0...579 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Sterilisering. Skjønner ærlig talt ikke at flere velger det. Anonymkode: c6c6a...0b2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sterilisering. Skjønner ærlig talt ikke at flere velger det. Anonymkode: c6c6a...0b2 Er du kvinne eller mann? Sterilisering for kvinner er et større inngrep, og altså, hvorfor gå gjennom noe sånt når man enkelt kan bruke en liten pille eller spiral i stedet..? Anonymkode: 79fb0...579 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du kvinne eller mann? Sterilisering for kvinner er et større inngrep, og altså, hvorfor gå gjennom noe sånt når man enkelt kan bruke en liten pille eller spiral i stedet..? Anonymkode: 79fb0...579 Er kvinne, og det er faktisk et veldig lite inngrep. Det er for lite snakket om, og til og med fastleger har ikke nok kunnskap. Etter at jeg selv gjorde det har jeg fått tre venninner til å gjøre det samme. Anonymkode: c6c6a...0b2 1 2
Sykepleierinnen Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Har hormonspiral, hatt det siden jeg var 26.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Jeg bruker ingenting, ev kondom. Anonymkode: c3381...199 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Kondom. Jeg er ikke interessert i å trykke i meg hormoner. Anonymkode: bcbe7...4ea 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Er 44. Har inntil nylig brukt p-piller, men ble lei av å trykke i meg hormoner. Så nå bruker vi kondomer inntil mannen får sterilisert seg. Anonymkode: cafeb...5bf 2
Lorieen Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Jeg er 40 og vi bruker Justisse-metoden, både når vi vil ha barn og når vi vil unngå det. Funker ypperlig. Må evt. bruke kondom om vi skal ha sex på fertile dager.
Lula Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Prøvde meg på både kobberspiral og hormonspiral etter fødsler, men det fungerte ikke for meg. Jeg gikk på p-piller til jeg var ca. 45. Legen «godtok» det ettersom det kun var alder som talte imot. Ikke overvekt, røyking eller annet. Løsningen ble at mannen steriliserte seg etter dette. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 Mannen har sterilisert seg. Var egentlig satt opp og henvist til sykehuset for å gjøre det jeg, men mannen kom meg i forkjøpet. Anonymkode: 37d14...d3a 1 1
charlotte0 Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 Jeg går på P-piller fortsatt. Er snart 40 år. Ser ikke hvorfor jeg skal slutte når jeg har funnet en prevensjon som funker og ikke gir bivirkninger. Har gått på samme type piller lenge etter å ha funnet en type som funker. 😊 Har prøvd P-sprøyte tidligere, og minipiller, også andre typer P piller en de jeg nå står på, men har veldig dårlig erfaring med det. Mye små uregelmessige blødninger bla. Det beste med P-pillene er at man kan hoppe over mensendritten. 😅 Om noen få år så trenger jeg vel ikke ta de lengre heller, forhåpentligvis, og mister mensen for godt. 1
charlotte0 Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er kvinne, og det er faktisk et veldig lite inngrep. Det er for lite snakket om, og til og med fastleger har ikke nok kunnskap. Etter at jeg selv gjorde det har jeg fått tre venninner til å gjøre det samme. Anonymkode: c6c6a...0b2 Det har jeg tenkt på og, det høres veldig greit ut. Mister man mensen da? Jeg har hele livet hatt unormale sterke menssmerter, så hadde vært så deilig å slippe den dritten nå når jeg er ferdig med barn. Men forhåpentligvis mister jeg den snart uansett. En har vel ikke mensen mye lengre enn ut 40 årene håper jeg. 🙈 Endret 11. august 2022 av charlotte0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå