AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hei! Jeg skal snart på visning til en leilighet jeg virkeligvirkelig er interessert i. Dersom jeg ender opp med å by (og kjøpe) har jeg tenkt mye på at jeg ønsker å kjøpe den møblert. Men er det dumt? Ønsker dette da jeg synes den er helt grei nå, og jeg per nå ikke har noen møbler selv, så jeg bare ser for meg at det er enklest. Så kan jeg heller bytte ut ting etterhvert som jeg får råd og bedre tid. Samt at det ikke finnes noen store møbelvarehus her og er dårlig bruktmarked. Tenker også å leie ut leiligheten i helger og ferier de første par åra, så kan være greit med ikke alt for fine møbler. Har jo ikke spurt selgerne om dette enda, da jeg ikke har vært på visning og ikke vet om jeg skal kjøpe den, men kan se for meg at de kan være interesserte da jeg vet de bor 8t unna og ikke bor i leiligheten, så regner med at de allerede har nok møbler og vil slippe det å flytte ut mye av leiligheten? Men ikke vet jeg. Har dog aldri eid egen bolig her, så kan hende det er bedre å kjøpe den umøblert. Noen med tanker rundt dette? Anonymkode: 9a69b...02b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Det vanlige er at selger tar med seg møblene sine. Anonymkode: 0b0b4...a09 10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vanlige er at selger tar med seg møblene sine. Anonymkode: 0b0b4...a09 Er det frekt å spørre om å få kjøpe møblert? Eller evt kun de møblene som er "tyngst" å flytte på som seng o.l. (er det jeg er mest interessert i, for å slippe å kjøpe 5 senger) Anonymkode: 9a69b...02b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Vil de som selger huset det da? De fleste vil ha tingene sine Anonymkode: ed2d5...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Du kan ha forbehold om å få med møbler i budet ditt. Du må kanskje gi litt mer for boligen enn om det ikke fulgte med noe. Jeg solgte min første leilighet møblert. Det var en veldig liten leilighet, og møblene passet akkurat så man fikk nok oppbevaring og plass uten at det tok for mye av romfølelsen. Det sto ikke noe i annonsen om det, men han ene som bød på den ba om å få kjøpe med møbler. Da endte han med å gi litt mer på den. Det var helt greit for meg, for de møblene hadde jeg ikke bruk for i min nye bolig, og veldig deilig å slippe å måtte kvitte seg med de selv. Du må bare spørre. Kanskje det går, kanskje ikke. Anonymkode: 99a2b...afb 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det frekt å spørre om å få kjøpe møblert? Eller evt kun de møblene som er "tyngst" å flytte på som seng o.l. (er det jeg er mest interessert i, for å slippe å kjøpe 5 senger) Anonymkode: 9a69b...02b Det er ikke frekt å spørre, men det er ikke sikkert du får et ja. Anonymkode: 99a2b...afb 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil de som selger huset det da? De fleste vil ha tingene sine Anonymkode: ed2d5...3cc Det vet jeg ikke enda... Er kanskje mest aktuelt å spørre når jeg først har lagt inn bud? De har ikke bodd der selv, men brukt det som hytte og leid ut. De har altså et annet hus de bor i 8t unna. Anonymkode: 9a69b...02b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Står det i annonsen at den selges møblert? De fleste tar jo med seg møblene sine, du kan jo selvfølgelig spørre. Anonymkode: 17707...5ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke frekt å spørre, men det er ikke sikkert du får et ja. Anonymkode: 99a2b...afb Det er helt greit! Fint, da er jeg litt mer forberedt til jeg skal på visning og eventuelt by Takk for svar! Anonymkode: 9a69b...02b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 Det er helt greit å spørre! Noen vil ha med møblene eller selge de selv, men mange blir glade for å slippe å flytte på store ting som seng/sofa/stuemøbler osv. Anonymkode: 6008d...ab7 1
Sirah Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Det verste som kan skje er at du får et nei TS. Spør dem.
Snublefot62 Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 Det er lov å spørre. Men som regel må du være obs på at hva du vil betale for de ikke er det samme som hva selger vil selge de for (sannsynligvis). Her er det og litt fort gjort å tenke "noen tusenlapper fra eller til når jeg har brukt millioner på bolig gjør jo ikke noe". Og ender du opp med å kjøpe de så er det som regel fordi du har bydd mer enn nødvendig eller at de er mer slitt en det ser ut til (ofte). Jeg har gått i denne fellen før og kommer ikke til å gjøre det igjen. 1
Alauda Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Jeg ville tatt med en forutsetning om møbler i et evt. bud på leiligheten. Du kan selvfølgelig også spørre etter at du har vunnet budrunden, men tipper du da antakelig må betale mer. Regner med det var selgers møbler og at ikke leiligheten var møblert av stylister, slik det ofte gjøres i Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det frekt å spørre om å få kjøpe møblert? Eller evt kun de møblene som er "tyngst" å flytte på som seng o.l. (er det jeg er mest interessert i, for å slippe å kjøpe 5 senger) Anonymkode: 9a69b...02b Ja, det er frekt. Anonymkode: 0b0b4...a09
Kristin70 Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Hvis dagens eiere har brukt stedet som feriested og du sier det er langt til nærmeste møbelbutikk vil jeg tippe at dette ikke er i Oslo. Du kan høre med megler under visning om selgerne er interessert i å selge møblert og så kan du evt ta det med i budet hvis det er viktig for deg. Vi har kjøpt to hytter og begge gangene fikk vi med møbler. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det frekt å spørre om å få kjøpe møblert? Eller evt kun de møblene som er "tyngst" å flytte på som seng o.l. (er det jeg er mest interessert i, for å slippe å kjøpe 5 senger) Anonymkode: 9a69b...02b Ja, det er frekt. Anonymkode: 0b0b4...a09
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Etter situasjonen å dømme tror jeg absolutt at selger er interessert å selge møblert. Anonymkode: 3919f...e56 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er frekt. Anonymkode: 0b0b4...a09 Nei, det er ikke frekt. Det er ikke så uvanlig at slike forbehold er med i en budrunde. At ikke integrerte hvitevarer følger med osv. Selger kan jo bare avvise budet hvis de ikke ønsker å selge med et slikt forbehold. Anonymkode: 99a2b...afb 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Står det i annonsen at den selges møblert? De fleste tar jo med seg møblene sine, du kan jo selvfølgelig spørre. Anonymkode: 17707...5ae Forsåvidt men de fleste selger ikke en fritidsbolig 8 timer unna der de bor. Anonymkode: 3919f...e56 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 Kristin70 skrev (39 minutter siden): Hvis dagens eiere har brukt stedet som feriested og du sier det er langt til nærmeste møbelbutikk vil jeg tippe at dette ikke er i Oslo. Du kan høre med megler under visning om selgerne er interessert i å selge møblert og så kan du evt ta det med i budet hvis det er viktig for deg. Vi har kjøpt to hytter og begge gangene fikk vi med møbler. Det stemmer. Lite tettsted som er populært å feriere i, men jeg bor her til vanlig så skal i hovedsak bo der selv. Det var veldig nyttig tips! Skal høre med megler, takk AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei, det er ikke frekt. Det er ikke så uvanlig at slike forbehold er med i en budrunde. At ikke integrerte hvitevarer følger med osv. Selger kan jo bare avvise budet hvis de ikke ønsker å selge med et slikt forbehold. Anonymkode: 99a2b...afb Superbra tips å kunne ta det med som forbehold i budrunde! Det visste jeg ikke at gikk engang. Hvitevarer følger med, men står ikke noe om andre møbler Anonymkode: 9a69b...02b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå