AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Vår 2 åring sier ferdig og reiser seg for å gå fra bordet i det sekundet han er mett. Null tålmodighet til å vente på at andre skal bli ferdig. Hvordan øve på å få han til å vente litt? Anonymkode: 3c752...099
Regnbuefisk Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Vår gutt ble nettopp tre, og vi godtar fortsatt at han går fra når han er ferdig. Det blir så mye hyggeligere for alle når vi andre slipper å bruke all fokus på å forklare/overtale/mase/kjefte på en energisk kropp som ikke vill. Jeg er helt sikker på at han blir sittende ved bordet når han får litt mer ro i kroppen, og får mer glede av å snakke med oss andre Eneste kravet er at han ikke må bråke for mye eller mase på oss som fortsatt spiser. 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Velg dine kamper. En 2-åring er for liten til å skjønne at han skal sitte ved bordet. Og hvorfor må han det? Anonymkode: 4b789...016 12 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velg dine kamper. En 2-åring er for liten til å skjønne at han skal sitte ved bordet. Og hvorfor må han det? Anonymkode: 4b789...016 Fordi vi ofte har venner på besøk med barn i samme alder. Min sønn sluker maten på få minutter og skal forlate bordet, det fører til uro hos de andre barna og ingen vil spise opp. Har også vært på tilvenning i ny barnehage denne uken, og det har vært direkte flaut under frokosten. Anonymkode: 3c752...099
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi vi ofte har venner på besøk med barn i samme alder. Min sønn sluker maten på få minutter og skal forlate bordet, det fører til uro hos de andre barna og ingen vil spise opp. Har også vært på tilvenning i ny barnehage denne uken, og det har vært direkte flaut under frokosten. Anonymkode: 3c752...099 Vi har en regel om at når man går fra bordet, så får man ikke forstyrre de som fremdeles sitter ved bordet. Da må han gå og leke i et annet rom, eller leke stille i en del av rommet hvor han ikke distraherer andre. Hvorfor er det flaut..? De i bhg er nok helt vant til at 2-åringer vil gå fra bordet når de er ferdige. Det er da helt dønn normalt, det er svært få 2-åringer som sitter pent ved bordet og venter på at de andre skal spise ferdig. Jeg tror nok du heller må jobbe med dine egne forventninger til hva som er realistisk å kreve av en 2-åring. Anonymkode: 4b789...016 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Sett på en alarm på 15-20 minutter og si at det ikke er lov å gå ifra bordet før alarmen ringer Anonymkode: 6d015...69d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Velg dine kamper. En 2-åring er for liten til å skjønne at han skal sitte ved bordet. Og hvorfor må han det? Anonymkode: 4b789...016 Men i følge resten av kg så er jo toåringene deres ferdig oppdratt og kan fint dra på restaurant ved tre års alder uten problemer. Og de har selvsagt ikke gått ut døren før det. Anonymkode: d18b0...da6 2
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sett på en alarm på 15-20 minutter og si at det ikke er lov å gå ifra bordet før alarmen ringer Anonymkode: 6d015...69d Herregud.
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men i følge resten av kg så er jo toåringene deres ferdig oppdratt og kan fint dra på restaurant ved tre års alder uten problemer. Og de har selvsagt ikke gått ut døren før det. Anonymkode: d18b0...da6 Hvor har du det tullet fra?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sett på en alarm på 15-20 minutter og si at det ikke er lov å gå ifra bordet før alarmen ringer Anonymkode: 6d015...69d Det er helt forferdelig lenge for en 2-åring å sitte stille Det kommer aldri noen sinne til å virke i praksis, og om problemet til ts var at andre ble urolige, så blir de ikke MINDRE urolige av styret med det der. Hva skal ts gjøre for å få ungen til å sitte disse 15-20 min om han ikke vil, da? Binde ham til stolen..? Anonymkode: 4b789...016 2
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fordi vi ofte har venner på besøk med barn i samme alder. Min sønn sluker maten på få minutter og skal forlate bordet, det fører til uro hos de andre barna og ingen vil spise opp. Har også vært på tilvenning i ny barnehage denne uken, og det har vært direkte flaut under frokosten. Anonymkode: 3c752...099 Så fordi du syns det er flaut, så skal du tvinge et barn til å sitte ved bordet? For en begrunnelse.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 lamorte skrev (5 minutter siden): Så fordi du syns det er flaut, så skal du tvinge et barn til å sitte ved bordet? For en begrunnelse. Nei, jeg ønsker å lære han det. Han er svært kontaktsøkende, så går ikke akkurat stille fra bordet. "Oi, alle barna se på meg, se hva jeg fant. En biiil." Anonymkode: 3c752...099
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg ønsker å lære han det. Han er svært kontaktsøkende, så går ikke akkurat stille fra bordet. "Oi, alle barna se på meg, se hva jeg fant. En biiil." Anonymkode: 3c752...099 Svaret er vel at det er for tidlig å lære ham det. Og ja, han kommer nok til å forstyrre dere etter han går fra bordet, 2-åringer er for små til at du kan forvente at de leker alene og for seg selv i stillhet og ro. Anonymkode: 4b789...016 5
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg ønsker å lære han det. Han er svært kontaktsøkende, så går ikke akkurat stille fra bordet. "Oi, alle barna se på meg, se hva jeg fant. En biiil." Anonymkode: 3c752...099 Han er 2år, så klart er han kontaktsøkende! Gjør det spennende å sitte ved bordet, eller la han gå. Å tvinge et barn til å sitte ved bordet er så 90-talls, og i samme gate som å tvinge et barn til å spise opp maten - hvis ikke blir det ikke dessert. Ingen med hodet riktig plassert og balansert på skuldrene driver på med slik tvang.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Skjønner godt at du ønsker at han kan sitte litt ved bordet. Og når en får eventuelt søsken, eller som du sier ts, har besøk av andre med barn, så skaper det en viss uro. Men samtidig er jeg enig med de andre her, det er ikke verdt kampen å ta. Jeg jobber i bhg, og de aller fleste sitter ikke rolig ved bordet. Det du kan gjøre, for å få barnet til å sitte rolig litt lengre, er å eventuelt finne en bok han kan se stille i, og snakk med han, fortelle at han kan sitte litt til, til de andre barna er ferdig. Men du bør ikke forvente at han skal sitte stille 30-45 min til alle voksne er ferdig. Men du bør ta det litt og litt. Ikke starte på at han skal sitte for lenge. Men øke litt gradvis. Men som sagt. Ikke forvent for mye. De er små enda, og når de blir eldre forstår de mer, og kan snakkes med, og ner utholdende Anonymkode: c5bc5...b62 2
Sofakona Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Vi har latt våre barn spise...når de er ferdig får de gå fra bordet og leke el....vi orket ikke å sitte hele middagen med å krangle at de skulle sitte stille. Da fikk de spist..og vi fikk spise i fred. Ene er 10 år nå og har sittet stille ved bordet i mange år he he..hun på 3 går litt frem og tilbake...leker litt..spiser litt etc...og det er greit. Hun sitter stille i barnehagen 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 lamorte skrev (17 minutter siden): Så fordi du syns det er flaut, så skal du tvinge et barn til å sitte ved bordet? For en begrunnelse. For en måte å svare en mor som er litt fortvilt på…. Anonymkode: 58d68...75a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner godt at du ønsker at han kan sitte litt ved bordet. Og når en får eventuelt søsken, eller som du sier ts, har besøk av andre med barn, så skaper det en viss uro. Men samtidig er jeg enig med de andre her, det er ikke verdt kampen å ta. Jeg jobber i bhg, og de aller fleste sitter ikke rolig ved bordet. Det du kan gjøre, for å få barnet til å sitte rolig litt lengre, er å eventuelt finne en bok han kan se stille i, og snakk med han, fortelle at han kan sitte litt til, til de andre barna er ferdig. Men du bør ikke forvente at han skal sitte stille 30-45 min til alle voksne er ferdig. Men du bør ta det litt og litt. Ikke starte på at han skal sitte for lenge. Men øke litt gradvis. Men som sagt. Ikke forvent for mye. De er små enda, og når de blir eldre forstår de mer, og kan snakkes med, og ner utholdende Anonymkode: c5bc5...b62 Et fint svar og i en fin tone - elsker når folk kan svare ordentlig uten å angripe TS 🤗😊 Anonymkode: 58d68...75a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 Min ble vant til å sitte til vi var ferdige fra første stund. Middagen var en koselig stund, hvor vi pratet om dagen som hadde vært. Nå var han veldig skravlete da 🙃. Hadde aldri noe problem i middagsselskaper eller på kafeer heller, men man må jo inkludere barnet, og prate med det. Anonymkode: 5e1e8...bc9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 Vi brukte sele i trippttrapp-stolen. Han måtte ikke sitte (lenge) etter han var ferdig, men vente seg til å bli sittende _litt_ til, og til de andre barna var (nokså) ferdige når vi spiste sammen med andre barn. Da vente han seg også til å tørke ansikt og hender før han gikk fra bordet. Anonymkode: a89e6...c53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå