AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Del Skrevet 11. august 2022 Et typisk intervjuspørsmål. Hva svarer du? Anonymkode: 0b01f...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Del Skrevet 11. august 2022 Sannheten: jeg takler stress jævlig dårlig. Blir irritert, forvirret, skjelver, gjør slurvefeil, kan gå helt i shutdown og ikke gjøre noe, bare sitte og surfe. sier jeg dette? Haha. Nei. Det jeg heller sier: "Jeg er vant til å jobbe i et miljø med harde tidsfrister" (dette er sant - jeg er vant til det, og jeg hater det, og takler det helt rævva). "Jeg setter opp lister og oversikter for å passe på at jeg får med meg alt selv når det stormer". (dette er også sant - men betyr på ingen måte at jeg faktisk får gjort tingene på listen). "Jeg mediterer litt hver dag for å håndtere stress i hverdagen" (sant - men hjelper det? Nope) Anonymkode: c709e...ac2 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 11. august 2022 #3 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg takler flere oppgaver samtidig og å ta raske avgjørelser så lenge ikke det overstiger simultankapasiteten min, pleier jeg å si på intervju. Jeg mener jo egentlig at jeg ikke takler sterk press og stress så veldig godt, men det høres bedre og mildere ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Del Skrevet 11. august 2022 Å komme med et innøvd svar her blir for dumt. Her bør man faktisk være ærlig, også for sin egen skyld. Jeg har intervjuet folk som påstår de takler stress veldig godt. Så kommer hverdagen og noen ganger ER det stress på jobb. Da blir det pinlig at den samme ansatte griner på jobb, ikke sover om natten og slenger døren i ansiktet på kolleger. Dette er ikke ålreit for hverken leder, kolleger eller den ansatte selv. Selv vet jeg at jeg har langt høyere terskel for stress enn de aller fleste. Jeg sier derfor at jeg er vant til å jobbe i stressende situasjoner og takler dette fint. Så kommer jeg med noen konkrete eksempler på situasjoner der jeg har holdt hodet kaldt i en stresset situasjon. Anonymkode: 9ebe4...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å komme med et innøvd svar her blir for dumt. Her bør man faktisk være ærlig, også for sin egen skyld. Jeg har intervjuet folk som påstår de takler stress veldig godt. Så kommer hverdagen og noen ganger ER det stress på jobb. Da blir det pinlig at den samme ansatte griner på jobb, ikke sover om natten og slenger døren i ansiktet på kolleger. Dette er ikke ålreit for hverken leder, kolleger eller den ansatte selv. Selv vet jeg at jeg har langt høyere terskel for stress enn de aller fleste. Jeg sier derfor at jeg er vant til å jobbe i stressende situasjoner og takler dette fint. Så kommer jeg med noen konkrete eksempler på situasjoner der jeg har holdt hodet kaldt i en stresset situasjon. Anonymkode: 9ebe4...25b Dette er sånt man kan gjøre når man er i en luksus-situasjon, og ikke MÅ ha jobb NÅ. Det er nemlig svært vanskelig å finne jobber som IKKE er stressende fra tid til annen. Om man skal si rett ut at jeg takler stress dårlig, vil man slite ganske mye med å finne seg en jobb. Anonymkode: c709e...ac2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å komme med et innøvd svar her blir for dumt. Her bør man faktisk være ærlig, også for sin egen skyld. Jeg har intervjuet folk som påstår de takler stress veldig godt. Så kommer hverdagen og noen ganger ER det stress på jobb. Da blir det pinlig at den samme ansatte griner på jobb, ikke sover om natten og slenger døren i ansiktet på kolleger. Dette er ikke ålreit for hverken leder, kolleger eller den ansatte selv. Selv vet jeg at jeg har langt høyere terskel for stress enn de aller fleste. Jeg sier derfor at jeg er vant til å jobbe i stressende situasjoner og takler dette fint. Så kommer jeg med noen konkrete eksempler på situasjoner der jeg har holdt hodet kaldt i en stresset situasjon. Anonymkode: 9ebe4...25b Det finnes nesten ikke en jobb som ikke inneholder stress i en eller annen form per i dag, så man må jo på godt og vondt si det arbeidsgiver vil høre, hvis ikke får man ikke noen jobb. Så får man heller søke på det man opplever som de minst stressende av de stressende jobbene... Anonymkode: 840a4...a4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg sier at jeg ikke er stressfri, men at jeg står i stresset og har mine måter å takle stress på. Så kommer jeg med noen eksempler. Anonymkode: 20ec6...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes nesten ikke en jobb som ikke inneholder stress i en eller annen form per i dag, så man må jo på godt og vondt si det arbeidsgiver vil høre, hvis ikke får man ikke noen jobb. Så får man heller søke på det man opplever som de minst stressende av de stressende jobbene... Anonymkode: 840a4...a4d Man sier jo ikke at man takler det helt elendig. Men man bør være ærlig og si at man jobber med seg selv for å takle det bedre. Og ikke si at man takler det heelt fint. Å lyve på intervju faller bare tilbake på en selv. De fleste ledere har forståelse for at noen ikke takler stress særlig bra, men da må de vite hvem som bør skjermes litt for det. Anonymkode: 9ebe4...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man sier jo ikke at man takler det helt elendig. Men man bør være ærlig og si at man jobber med seg selv for å takle det bedre. Og ikke si at man takler det heelt fint. Å lyve på intervju faller bare tilbake på en selv. De fleste ledere har forståelse for at noen ikke takler stress særlig bra, men da må de vite hvem som bør skjermes litt for det. Anonymkode: 9ebe4...25b Å si at man jobber med seg selv for å takle det bedre, er bortimot det samme som å si at man takler det dårlig, det er da ganske gjennomskuelig. I de fleste jobber kan man ikke skjermes fra det, det er en del av jobben uansett. Man bør heller være ærlig på hvilke teknikker en bruker, ikke gå inn på om man mentalt sett greier det fint eller ikke. Anonymkode: 840a4...a4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et typisk intervjuspørsmål. Hva svarer du? Anonymkode: 0b01f...2b1 Sannheten. Ljuger man så blir det raskt avslørt i stressfylte situasjoner på jobb. Anonymkode: 825b1...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sannheten. Ljuger man så blir det raskt avslørt i stressfylte situasjoner på jobb. Anonymkode: 825b1...a33 Men da har man allerede fått jobben Bedre å bli avslørt i en jobb man har, enn å gå arbeidsledig i åresvis fordi man, som de aller aller fleste, takler stress dårlig. Anonymkode: c709e...ac2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Del Skrevet 11. august 2022 Har aldri blitt spurt om slik og håper jeg aldri blir det heller. For stress er min verste fiende, trigger angst og jeg takler det dårlig. Anonymkode: 3b8ed...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Å komme med et innøvd svar her blir for dumt. Her bør man faktisk være ærlig, også for sin egen skyld. Jeg har intervjuet folk som påstår de takler stress veldig godt. Så kommer hverdagen og noen ganger ER det stress på jobb. Da blir det pinlig at den samme ansatte griner på jobb, ikke sover om natten og slenger døren i ansiktet på kolleger. Dette er ikke ålreit for hverken leder, kolleger eller den ansatte selv. Selv vet jeg at jeg har langt høyere terskel for stress enn de aller fleste. Jeg sier derfor at jeg er vant til å jobbe i stressende situasjoner og takler dette fint. Så kommer jeg med noen konkrete eksempler på situasjoner der jeg har holdt hodet kaldt i en stresset situasjon. Anonymkode: 9ebe4...25b Det som er dumt er spørsmålet, ikke svaret. Dette er et grillespørsmål uten mål og mening. Så stiller du pisspreiksspørsmål på intervju så må du forvente å få pisspreikssvar også. Du som intervjuer vil neppe være ærlig du heller om kandidaten stiller deg spørsmål om lederstil, arbeidsmiljø, konflikter osv. Du kan heller aldri forlange ærlighet tilbake. Det er slik det fungerer. En dyktig intervjuer stiller ikke spørsmål som man vet kandidaten ikke kan være ærlig på, men finner andre innganger på en problemstilling enn å spørre direkte. Anonymkode: f91e5...627 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Del Skrevet 11. august 2022 Det kommer selvfølgelig an på stillingen. Men for min del; Jeg bruker kalender og elektroniske lister aktivt. Jeg har både ukeplan og dagsplan, og legger løpende inn oppgaver som dukker opp og haster mer. Jeg starter også hver dag med å se over oversiktene mine, og gjøre justeringer. Jeg jobber strukturert med en og en oppgave, i stedet for å la meg stresse av oppgaver som kommer fra sidelinjen, og annet støy. Unntaket er selvfølgelig om jeg ser det er en telefon jeg må ta med en gang. Jeg sjekker kun mail en gang i timen, og har ikke på pushvarsel på noe annet enn telefoner og sms. Anonymkode: 3e83b...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Del Skrevet 11. august 2022 Kommer helt an på jobben. Jeg blir veldig konsentrert. Vet sønnen min mister totalt handlingsevnen når han blir stresset. Er nok helst det de vil vite, klarer du å gjøre oppgavene eller kollapser hjernen. Anonymkode: 29d10...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det som er dumt er spørsmålet, ikke svaret. Dette er et grillespørsmål uten mål og mening. Så stiller du pisspreiksspørsmål på intervju så må du forvente å få pisspreikssvar også. Du som intervjuer vil neppe være ærlig du heller om kandidaten stiller deg spørsmål om lederstil, arbeidsmiljø, konflikter osv. Du kan heller aldri forlange ærlighet tilbake. Det er slik det fungerer. En dyktig intervjuer stiller ikke spørsmål som man vet kandidaten ikke kan være ærlig på, men finner andre innganger på en problemstilling enn å spørre direkte. Anonymkode: f91e5...627 For de som anser intervju for et spill, så stemmer sikkert dette. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg som intervjuer aldri har løyet eller pyntet på sannheten om bedriften. Jeg vil ha ærlige og fornøyde ansatte, da fortjener de å vite hva de faktisk går til. Da må også de sidene som bør forbedres komme frem. At de som blir intervjuet lyver på seg ting, er jo dessverre en del av ansettelsesprosessen. Som regel skinner det gjennom, men de gangene man bommer så blir det som regel et mislykket (og kortvarig) ansettelsesforhold. Anonymkode: 9ebe4...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg takler fint å måtte slippe det jeg har i hendene for å håndtere akutte situasjoner og korte frister. Det har jeg gjort mange ganger. Jeg har opplevd store kriser på privaten, men leverte fortsatt bedre på jobb enn veldig mange med tilsvarende utdanning og erfaring som var i en normal livssituasjon. Dette er ikke noe jeg ville sagt på et intervju, men det at jeg vet at jeg er mer enn god nok, gjør det enklere å takle stress, fordi jeg vet jeg kan stå til ansvar for arbeidet med god samvittighet i ettertid. Jeg forventer samtidig at arbeidsgiver forstår og aksepterer at kvaliteten på arbeidet påvirkes av situasjon/frist. Jeg leverer god kvalitet også med kort frist, men det meste blir bedre når tidsfristene tar hensyn til den reelle arbeidsmengden. På et intervju ville jeg sagt at jeg takler jobbstress fint, og at jeg er god til å kommunisere hvilke behov jeg har for bistand av andre ressurser eller lederstøtte i slike situasjoner. Samtidig ville jeg vært tydelig på at jeg da forventet tilgang til slike ressurser, og at ledelsen stilte opp ved behov. Det er ikke aktuelt for meg å takke ja til en stilling dersom jeg får inntrykk av at arbeidsgiver ikke er i stand til å gi meg de forutsetningene jeg trenger for å gjøre en god jobb. (Jeg er derimot elendig til å takle stresset med dårlig tid om morgenen og tre unger som krangler og hyler og ikke gjør noe av det de får beskjed om! Heldigvis har ungene blitt bedre etter hvert som de har blitt eldre, men stress på jobb sluttet å være ekte stress etter at jeg fikk barn😂) Anonymkode: 4d474...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Del Skrevet 11. august 2022 Siden jeg har jobbet mange å nå under veldig press og stress, så ville jeg personlig sagt dette i et nytt intervju : "jeg takler veldig godt stress, siden jeg har hatt en dead-line jobb i 12 år nå. Men for å være helt ærlig, så er jeg litt trøtt av det nå så jeg ser for meg at min neste jobb ikke har like høyt stressnivå. " Jeg er tidvis veldig lei av jobben min, så dersom en ny jobb har samme tempo som min, så er det ikke plassen for meg å være. Kan godt være jeg ikke hadde fått jobben med min ærlighet, men så har jeg iallefall sagt ifra hva jeg ønsker og ser for meg, slik at arbeidsgiver vet at de ikke kan bruke meg som de vil og pålegge meg flere arbeidsoppgaver enn det som er rimelig. Anonymkode: a98b5...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Del Skrevet 11. august 2022 Jeg lurer mest på hva arbeidsgiver vil høre jeg da… Anonymkode: 20ec6...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Del Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes nesten ikke en jobb som ikke inneholder stress i en eller annen form per i dag, så man må jo på godt og vondt si det arbeidsgiver vil høre, hvis ikke får man ikke noen jobb. Så får man heller søke på det man opplever som de minst stressende av de stressende jobbene... Anonymkode: 840a4...a4d Nei. Finnes de arbeidsgiverne som har så dårlige ansettelsesprosesser? Ja. Ønsker du å jobbe der? Nei. Ingen godt fungerende arbeidsplasser er på jakt etter roboter. Vi er på jakt etter mennesker. Jeg hadde mye heller ansatt en som sa «jeg foretrekker å ikke jobbe under stress, men innser at det er en del av hverdagen» enn en som lirte av seg at hen mediterte og skrev lister. Den vedkommende ville jeg ikke ansatt, fordi jeg ikke visste hva mer hen løy om. Prosessene dere beskriver her er jobbintervju slik de foregikk for 10 år siden. Og man fikk dårlige ansatte av dem. Anonymkode: 1aba3...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå