Gå til innhold

Hvor mye tjener du som regnskapsmedarbeider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat tatt en bachelor i økonomi og ledelse og er blitt tilbudt en stilling som regnskapsmedarbeider i ett privat regnskapsbyrå. Lønnen er på kr 500k. Er det en grei startlønn? Jeg er nyutdannet, men jeg er 37 år og har mange års arbeidserfaring. Ca 6 års erfaring innen regnskap, dog er denne erfaringen nå over 10 år siden. Jeg bor i Telemark. Målet er å bli autorisert, hvor mye mer kan jeg regne med å tjene da?

Anonymkode: e93b4...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kikket på samme jobber og spurte en venninne i samme yrke. Hun mente at man burde forvente minst 550’ ved oppstart og når man er selvdrevet øke til 600’ . Når man har god regnskapserfaring (etter feks 2 år) så er det lettere å få jobb-tilbud med høyere lønninger (650-750’) som regnskapsmedarbeider for et firma, i stedet for regnskapsbyrå. 

Vi er ca like gamle. Jobbmarkedet er veldig bra her jeg bor. 

Anonymkode: de77f...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500k er helt vanlig startlønn på økonomi hos oss 😊

Anonymkode: b179a...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 540.000 i året som frisør, dette hørtes lite ut

Anonymkode: b73ad...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på 530.000 når jeg var regnskapsmedarbeider i fjør. 

Anonymkode: 06b18...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 000 med en bachelor og kun dagvakter er en god lønn vil jeg si

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 430.000,- som regnskapsfører med 6 års erfaring og i Bærum. Elendig betalt. I et regnskapsbyrå er ikke 500 000 dårlig lønn og i tillegg når det er i Telemark. Skal du ha en god lønn starter du i økonomiavdelingen i en bedrift i stede.

Å jobbe i regnskapsbyrå er noe herk. Alle yngre regnskapsførere jeg kjenner og jobbet med har sluttet. Tidspress, alle tidsfrister man må forholde seg til, ulike bedrifter som ønsker ting gjort på forskjellige måter og har ulikt lovverk å forholde seg til, mest sannsynlig ulike programmer du må jobbe i, dårlig betalt med tanke på den enorme arbeidsmengden, presset og kunnskapen du må ha osv osv. For 10 år siden var regnskapsføring noe helt annet enn det er i dag. Så pass ihvertfall på å få veldig god opplæring. Det er ihvertfall lærerikt, men en god grunn til at det er stor mangel på regnskapsførere. 

Anonymkode: 8856f...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. Ser det er litt blandet om folk mener det er greit eller dårlig. Jeg synes ikke lønnen er sånn kjempe god selv, men har bestemt meg for å takke ja til jobben da det virker som ett greit sted å jobbe når jeg tar autorisasjonen min. Så kan jeg heller sikte inn på interne regnskapsavdelinger senere dersom de betaler bedre. Søkte på ett par sånne jobber også, men der valgte de å ansette noen som har autorisasjon. Det behøver man jo forsåvidt ikke på interne regnskapskontor, men det er vel fordi de da har mer erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...