Gå til innhold

Hvorfor fortsetter noen å bruke tampong og bind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi det er det mest behagelige. Brukte bind gjennom de årene jeg menstruerte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

https://tisebasics.com/butikk/alle-produkter/imse-gjenbrukbare-bind-start-kit/

Jeg har kjøpt fra her. Sitter godt på meg 

Anonymkode: 9be19...c40

Gjenbrukbare bind. Det høres så ekkelt ut! Og nå som strøm osv er så dyrt, og vannkrise som det nylig var og som sikkert konmer tilbake... er det da så myr mer miljøvennelig eller billigere å måtte vaske disse? Det er blod liksom..

• Liker 1
Skrevet
Avstand skrev (9 minutter siden):

Gjenbrukbare bind. Det høres så ekkelt ut! Og nå som strøm osv er så dyrt, og vannkrise som det nylig var og som sikkert konmer tilbake... er det da så myr mer miljøvennelig eller billigere å måtte vaske disse? Det er blod liksom..

Man vasker jo ikke ekstra maskin med bind, de går med i neste 60-vask. 

Anonymkode: 11f66...97a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vell opp til hver enkelt om hva de er komfortabel med.. jeg bruker bind og tampong pga sterke blødninger 

• Liker 2
Skrevet
Avstand skrev (59 minutter siden):

Det er ikke ekkelt. Å det går ikke flere vaskemaskiner. De vaskes med annet som vaskes på 60 grader. Truser osv. blod er ikke farlig eller møkkete. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg prøvde menskopp og det var ubehagelig hele tiden. ikke noe for meg, menstruse er ikke fristende å bruke. Er i 40 årene og brukt bind lenge så holder meg til det. liker heller ikke tamponger.

Anonymkode: 47fa7...be2

• Liker 1
Skrevet

Inspirert av tråden her har jeg kjøpt tøybind i dag 😁

Gleder meg til å prøve! 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Myrmica skrev (2 minutter siden):

Inspirert av tråden her har jeg kjøpt tøybind i dag 😁

Gleder meg til å prøve! 

Kult🙂 Hva har du brukt frem til nå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kult🙂 Hva har du brukt frem til nå?

Menskopp, tamponger og ordinære bind, ettersom hva som passer best fra dag til dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke ekkelt. Å det går ikke flere vaskemaskiner. De vaskes med annet som vaskes på 60 grader. Truser osv. blod er ikke farlig eller møkkete. 

Men blir blodet borte? Varmt vann og blod er ingen god kombo heller. Mulig det funker men jeg synes det høres så ekkelt ut med oppsamlet blod. Koppen kan du derimot bare ta ut og tømme rett ut. Men til min irritasjon så lekker den bare. 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for tull, brukerangrep, avsporinger og latterliggjøring. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 9.38):

Jeg har brukt menskopp i tiår. Det er renslig, enkelt og miljøvennlig. Slike artikler får meg til å bli litt sint. Det er en gigantisk industri der ute som bare produserer søppel. :(

Anonymkode: 95d69...76b

Jeg bruker økologiske tamponger, bind og truseinnlegg som ikke har plast i seg.

Anonymkode: f3c77...fe6

Skrevet

Jeg bruker bare toalettpapir i trusa. Orker ikke styret med tampong/bind/andre ting. Vurderer å prøve menstruse da.

Anonymkode: 25078...69a

• Liker 1
Skrevet
Avstand skrev (På 12.8.2022 den 23.18):

Men blir blodet borte? Varmt vann og blod er ingen god kombo heller. Mulig det funker men jeg synes det høres så ekkelt ut med oppsamlet blod. Koppen kan du derimot bare ta ut og tømme rett ut. Men til min irritasjon så lekker den bare. 

Blodet blir borte ja :) 

• Liker 2
Skrevet
Avstand skrev (På 8/12/2022 den 23.18):

Med en kald forvask blir blodet 100% borte. 

Anonymkode: a3881...835

• Liker 3
Skrevet

Jeg slenger mine tøybind i ei bøtte med kaldt vann før de vaskes på 60 grader sammen med tøybleiene til ungene. Aldri fått en eneste flekk eller misfarging, de blir helt rene.

• Liker 1
Skrevet

Dere som synes tanken på å vaske tøybind vaskemaskinen er ekkel, dere vet at alle truser har små rester av urin og avføring? Særlig menns truser har store mengder urin (det er mindre hos kvinner fordi vi tørker med toalettpapir). 

Anonymkode: 26311...d72

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Menstruasjon er en renselsesprosess, hvor blodet, slim osv. skal ut av kroppen. Takler ikke å gå med plast inne i kroppen, så bruker økologiske bommulsbind. Mange får jo sopp osv. av menskopp. Men bra for miljøet og lommeboken :)

Anonymkode: fdb35...240

Skrevet

Anonymkode: fdb35...240

Skrevet

la nå folk bruke det dem vil. om det er bind eller tampong, kopp eller truse, whatever.

Anonymkode: 47fa7...be2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...