Gå til innhold

Hvorfor fortsetter noen å bruke tampong og bind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt menskopp i tiår. Det er renslig, enkelt og miljøvennlig. Slike artikler får meg til å bli litt sint. Det er en gigantisk industri der ute som bare produserer søppel. :(

Anonymkode: 95d69...76b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spiral, og da anbefales ikke menskopp. Brukte det i 10 år før, og var veldig fornøyd med koppen😊

Anonymkode: fe061...767

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har spiral, og da anbefales ikke menskopp. Brukte det i 10 år før, og var veldig fornøyd med koppen😊

Anonymkode: fe061...767

Det er faktisk ikke helt rett. Jeg ville ikka ha spiral nettopp fordi jeg ønsket å kunne bruke menskopp, men jeg fikk beskjed om at dette rådet om at man ikke kunne bruke det, var feil. Grunnen til at noen fraråder det, er at hvis man tar den ut feil, tror noen av vakuumet kan dra ut spiralen. Men det er altså ekstremt lite sjanse for. 

Anonymkode: 221f2...9f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

fordi det er vondt å ha den inne. og nei jeg har ikke satt den inn feil.

• Liker 27
Skrevet

Fordi jeg synes det er ekkelt med menskopp, og jeg ville følt meg usikker siden jeg blør så mye. Vil helst ta minst mulig på meg selv der nede ved mens, og jeg må bruke to bind av gangen. Jeg ville gått rundt og blitt usikker på om menskoppen faktisk klarte å holde på mengden blod.

• Liker 38
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har brukt menskopp i tiår. Det er renslig, enkelt og miljøvennlig. Slike artikler får meg til å bli litt sint. Det er en gigantisk industri der ute som bare produserer søppel. :(

Ikke alle finner menskopp som passer. 

Jeg elsker menskopp, og brukte det i seks år. Så fikk jeg et barn, og så et til, og plutselig er det klin umulig å finne en menskopp som ikke lekker. 

Den gamle jeg hadde, som aldri lakk før? Lekker som bare juling nå. Endte opp med å kjøpe ørten varianter (seriøst, brukte sikkert over tusen kroner på det), men fant aldri noe som ikke lakk. 

Så nå har jeg gitt opp, og heller funnet en p-pille som faktisk funker når jeg prøver å hoppe over mensen, så jeg bare småblør litt dan og van, og da bruker jeg tøy-truseinnlegg. 

• Liker 13
Skrevet

Det er faktisk ikke helt rett. Jeg ville ikka ha spiral nettopp fordi jeg ønsket å kunne bruke menskopp, men jeg fikk beskjed om at dette rådet om at man ikke kunne bruke det, var feil. Grunnen til at noen fraråder det, er at hvis man tar den ut feil, tror noen av vakuumet kan dra ut spiralen. Men det er altså ekstremt lite sjanse for. 

skjedde faktisk med meg. Jævlig irriterende med den dyre spiralen som ble med menskoppen ut etter bare noen uker.

Men, har fortsatt med menskopp i stedet for med spiral.

Anonymkode: 63969...bbc

Skrevet

Jeg turde ikke bruke menskopp da den virket for stor å få inn. Hadde problem mer å få inn ob og tampong også. Men har ikke hatt sex så det skyldes  nok mest engstelse for å stikke noe inn....

Anonymkode: 38f17...2a4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Fordi jeg bruker begge deler?

Det er ikke alle steder det er hensiktsmessig å tømme en menskopp...

• Liker 9
Skrevet

Tanken på menskopp gjør at jeg spyr. Æsj så ekkelt! 

Anonymkode: 17c4e...8c4

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Menskopp og menstruser er ikke for alle. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tanken på menskopp gjør at jeg spyr. Æsj så ekkelt! 

Anonymkode: 17c4e...8c4

Hysteriske småjenter syns alt kroppsrelatert er ekkelt 😂

Menskopp er best, glad jeg slipper å produsere kilosvis med bomullssøppel hvert år, og bare trenger å bekymre meg for skift morgen og kveld. 

Anonymkode: 6537a...ca0

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Klarer knapt nok få de minste tampongene inn. Skal ikke ha noen menskopp oppi der 

Anonymkode: 3b7f5...cb2

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi det er sånn ca 10.000.000 andre ting man kan gjøre som har større miljøgevinst enn å kutte ut et par bomullsdotter i måneden… 

• Liker 43
  • Nyttig 4
Skrevet

Menskopp? Det koster miljøet å produsere de også. Jeg blør så lite at jeg friblør og bruker dopapir hvis jeg må.

Anonymkode: 97ee4...3c3

• Liker 7
Skrevet

Menskopp er best, glad jeg slipper å produsere kilosvis med bomullssøppel hvert år, og bare trenger å bekymre meg for skift morgen og kveld. 

Det er kanskje best for deg, men det er en veldig bastant og usjarmerende påstand å komme med at det er best punktum. Jeg har prøvd men det gjør vondt og at det faktisk er litt ekkelt å ta den ut med fare for søl osv, derfor er ikke menskopp best for meg, uten at jeg er en hysterisk småjente av den grunn.  

Anonymkode: 8be38...709

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg synes det er litt trist at noen synes det er rart å ta på seg selv, og at de føler at sin egen kropp er ekkelt. 

Altså, mensen er ikke spes digg, eller lekkert, men jeg har et helt normalt forhold til å tømme mensenkoppen. Nå er jeg heldig da, og fant en som passet bra til meg. 

I tillegg til å ikke produsere kilovis med blodig plast og bomullsavfall i året, så er det mindre risiko for TSS, som er fint synes jeg. 

Men jeg har forståelse for at alt ikke passer for alle, og det må jo være et personlig valg. Men skulle nok ønske at folk slapp å føle skam over egen kropp ja. 

Anonymkode: 11bc5...a23

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi menskopper ikke passer meg. Jeg har prøvd flere forskjellige menskopper, men ingen sitter bra hos meg. Samtlige lekker, sol betyr at jeg uansett på ha bind i trusa for å ta lekkasjer. 

Jeg har gått gjennom ørten tutorials og virkelig prøvd. Nå har jeg gitt opp. Håper mensen snart forsvinner pga alder! 

Anonymkode: 39a8b...2be

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Man er ikke hysterisk småjente selv om man ikke synes mensblod er noe særlig. Det betyr heller ikke at alt kroppsrelatert er ekkelt. Og nei, man er ikke ekkel i seg selv fordi man menstruerer, men det må være lov å si at man ikke liker sitt eget mensblod.

Jeg ville aldri følt meg trygg med en menskopp, jeg tviler på at de lager en som ikke lekker til de mengdene jeg blør uansett.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er litt trist at noen synes det er rart å ta på seg selv, og at de føler at sin egen kropp er ekkelt. 

Altså, mensen er ikke spes digg, eller lekkert, men jeg har et helt normalt forhold til å tømme mensenkoppen. Nå er jeg heldig da, og fant en som passet bra til meg. 

I tillegg til å ikke produsere kilovis med blodig plast og bomullsavfall i året, så er det mindre risiko for TSS, som er fint synes jeg. 

Men jeg har forståelse for at alt ikke passer for alle, og det må jo være et personlig valg. Men skulle nok ønske at folk slapp å føle skam over egen kropp ja. 

Anonymkode: 11bc5...a23

Tror man misforstår, jeg synes ikke det er ekkelt å ta på meg selv. Men fordi jeg blør så mye blir det fort mye søl, og det kan føles ekkelt. Synes jeg mensen i seg selv er ekkelt? Nei. Er kroppen min ekkel? Nei. Føler jeg skam over egen kopp? Nei. Ville jeg syntes det var ekkelt å ta ut en kopp med oppsamlet mensblod flere ganger om dagen? Ja. Helt klart.

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

Fordi jeg foretrekker å ha lange fine negler fremfor menskopp.

Anonymkode: d4faf...2d0

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...