AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Tips til bøker? Andre tips? Jeg ser at de siste tre forholdene har vært destruktive. Utroskap og psykisk vold i to av dem, og den siste var emosjonelt utilgjengelig -men ikke psykisk vold eller utroskap. Jeg kom til en slags selvinnsikt om at det antakelig føltes trygt å innlede et forhold til en som var emosjonelt utilgjengelig etter de to andre. På en måte føler jeg ikke lenger at jeg fortjener kjærlighet. At jeg ikke er attraktiv eller bra nok. Så at han siste var emosjonelt utilgjengelig tok jeg også i stor grad på min kappe; at det måtte være fordi jeg ikke var bra nok. Det tok altfor lang tid før jeg innså at jeg måtte bare droppe han og komme meg videre- at jeg ikke kunne utsette meg selv for kontinuerlig nedprioritering. Jeg har tenkt å holde meg singel til jeg har ryddet opp i dette, men hvordan går man frem her? Jeg har ikke råd til psykolog altså. Anonymkode: f1e59...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Boka Attached har jeg hørt mye bra om. Samme med boka Kjærlighetsmønster. Anonymkode: bf5da...182
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke råd til psykolog altså. Da har du heller ikke råd til forhold. Anonymkode: 2d844...aae
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Boka Attached har jeg hørt mye bra om. Samme med boka Kjærlighetsmønster. Anonymkode: bf5da...182 Takk for tips! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da har du heller ikke råd til forhold. Anonymkode: 2d844...aae Hæ? Poenget er vel at det er mye annet som er prioritet økonomisk enn psykolog når man ellers ikke har alvorlige psykiske problemer men kun vil ut av dårlig mønster forholdsmessig. Anonymkode: f1e59...5c4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for tips! Hæ? Poenget er vel at det er mye annet som er prioritet økonomisk enn psykolog når man ellers ikke har alvorlige psykiske problemer men kun vil ut av dårlig mønster forholdsmessig. Anonymkode: f1e59...5c4 Jeg er enig med den du siterer. Du har et mønster du ikke klarer å komme ut av selv. Når du er i et slikt forhold så blir du ødelagt. Du kan ikke ødelegge deg selv. Derfor kan du ikke være i et slikt forhold. Men før du kan være i et normalt forhold trenger du hjelp av en psykolog. Har du ikke råd til psykolog, må du altså vente med å gå i et nytt forhold til du har råd til psykolog. Ergo har du pr i dag ikke råd til å være i et forhold. Anonymkode: 8cb4e...cdc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hæ? Poenget er vel at det er mye annet som er prioritet økonomisk enn psykolog når man ellers ikke har alvorlige psykiske problemer men kun vil ut av dårlig mønster forholdsmessig. Anonymkode: f1e59...5c4 Først sier du hæ, og deretter setter du deg på bakbeina? OK, ditt liv, din oppførsel, dine prioriteringer. Anonymkode: 2d844...aae
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er enig med den du siterer. Du har et mønster du ikke klarer å komme ut av selv. Når du er i et slikt forhold så blir du ødelagt. Du kan ikke ødelegge deg selv. Derfor kan du ikke være i et slikt forhold. Men før du kan være i et normalt forhold trenger du hjelp av en psykolog. Har du ikke råd til psykolog, må du altså vente med å gå i et nytt forhold til du har råd til psykolog. Ergo har du pr i dag ikke råd til å være i et forhold. Anonymkode: 8cb4e...cdc Korrekt. Det er rart hvordan man godtar at man behøver skole for å kunne lese og regne, utdanning for å kunne utføre en jobb, men nekter å tro at psykolog er nødvendig for å få til et forhold. Anonymkode: 2d844...aae
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Styr unna nærerelasjoner til du har fikset deg selv Anonymkode: df322...bda
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tips! Hæ? Poenget er vel at det er mye annet som er prioritet økonomisk enn psykolog når man ellers ikke har alvorlige psykiske problemer men kun vil ut av dårlig mønster forholdsmessig. Anonymkode: f1e59...5c4 Jeg har gått til privat psykolog med bedriftshelsetjeneste. Betalt 375,- opp til frikortgrensen deretter ingenting. Du bør ha muligheten til 2t per måned. Anonymkode: d2e71...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå