AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg leier kjellerleilighet hos venninna mi og hun bor over meg. Der betaler jeg strøm selv, men varmtvannet er inkludert i leien da den er tilkoblet hennes strømkrets der. Etter de høye strømprisene har jeg måttet ta noen drastiske endringer for å sikre økonomien. Oppvaskmaskinen har jeg solgt og vasker kun for hånd. Nå har jeg sluttet å bruke vaskemaskinen og skal selge den også for jeg har begynt å vaske klær også for hånd. Dette får venninnen min til å se svart og hun ønsker at jeg flytter ut om vi i det hele tatt skal bevare vennskapet. Jeg synes det er urimelig av henne all den tid varmtvann faktisk inngår i leien så vi blir ikke enige. Jeg er heller ikke interessert i å flytte ut da jeg kan risikere å måtte leie et sted hvor jeg betaler for oppvarming av varmtvann. Hun mener hun kan kaste meg ut, men jeg mener det er ulovlig? Hun synes jeg er egoistisk, men jeg mener at alle med litt vett hadde gjort det samme som meg. Hvem har rett? Anonymkode: e0831...579
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Nei, ingen med vett hadde solgt vaskemaskinen sin og vasket klær for hånd. En klesvask koster ikke mye. Dette tror jeg ikke på i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Venninna di har rett… Anonymkode: 7f9ff...04f 24 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Du er jo ganske egoistisk om du bevisst skyver pengeproblemet over på venninnen din. Ja, jeg synes hun har grunn til å være sur. Du utnytter henne. Anonymkode: 505a4...862 34 13
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Det er selvsagt ikke ulovlig å kaste deg ut, hun kan leie til hvem hun vil eller til ingen. Men det er vel en måned eller tre i "oppsigelsestid". Du kan jo prøve å finne deg en ny leilighet ved siden av et vann eller en elv, så kan du gå ut og vaske klærne i elva? Evt bo i telt ved elva, det sparer du enda mer penger på. Anonymkode: 18988...249 11 13
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Altså... Hvor mye sparer du egentlig på å vaske for hånd...? Har du i det hele tatt regnet på det? En maskinvask er ikke så himla dyrt. Anonymkode: cdbc3...b17 7 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Det er jo dyrere å vaske både oppvask og klær for hånd, så der var du nok ikke så smart. Med mindre du skal vaske klærne dine i lunkent vann da… grøss Anonymkode: 2c2ae...cfd 16 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Du mister ikke vennskap pga høye strømpriser, men fordi du dytter utgiftene over på venninnen din. Det er dyrere å vaske opp for hånd pga varmtvannet. Om du ikke vasker opp i kaldt vann da. Troll. Anonymkode: 31bf9...ad6 13 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo dyrere å vaske både oppvask og klær for hånd, så der var du nok ikke så smart. Med mindre du skal vaske klærne dine i lunkent vann da… grøss Anonymkode: 2c2ae...cfd Vannet kan bli glovarmt slik at jeg ikke klarer å ta hånden i det. Så ingen problem med at det max kan bli lunket. Anonymkode: e0831...579
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mister ikke vennskap pga høye strømpriser, men fordi du dytter utgiftene over på venninnen din. Det er dyrere å vaske opp for hånd pga varmtvannet. Om du ikke vasker opp i kaldt vann da. Troll. Anonymkode: 31bf9...ad6 Både vaskemaskinen og varmtvannstanken varmer opp vannet. Anonymkode: e0831...579 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo dyrere å vaske både oppvask og klær for hånd, så der var du nok ikke så smart. Med mindre du skal vaske klærne dine i lunkent vann da… grøss Anonymkode: 2c2ae...cfd Det "smarte" her var vel å flytte disse kostnadene over på utleieren, dvs. venninnen. Men jeg tror ikke på denne historien i det hele tatt. Anonymkode: 26c51...cdf 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Denne tror jeg er troll i all den tid at dette er helt komplett ulogisk å gjøre 😅🤷♀️ Anonymkode: 00d3d...ddf 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vannet kan bli glovarmt slik at jeg ikke klarer å ta hånden i det. Så ingen problem med at det max kan bli lunket. Anonymkode: e0831...579 Å du føler ingenting på samvittigheten for at du bevisst gjør at venninnen din må betale for at du skal spare på strømmen? Anonymkode: 180ba...f76 9 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å du føler ingenting på samvittigheten for at du bevisst gjør at venninnen din må betale for at du skal spare på strømmen? Anonymkode: 180ba...f76 Jeg får ikke gratis varmtvann, den inngår i leien. Anonymkode: e0831...579 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne tror jeg er troll i all den tid at dette er helt komplett ulogisk å gjøre 😅🤷♀️ Anonymkode: 00d3d...ddf Ikke troll nei og er helt ærlig så lei av alle som skal skrike troll i hver eneste tråd. Det er mange som sparer strøm nå pga høyre priser. Hvorfor er det ulogisk at jeg ønsker å spare utgifter? Anonymkode: e0831...579
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får ikke gratis varmtvann, den inngår i leien. Anonymkode: e0831...579 Men utleier/ venninne får høyere strømregning etter hvert som du bruker mer varmt vann. Nei, dette må være troll. Er vel svært få som er så samvittighetsløse og egoistiske i virkeligheten. Anonymkode: 180ba...f76 12 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke troll nei og er helt ærlig så lei av alle som skal skrike troll i hver eneste tråd. Det er mange som sparer strøm nå pga høyre priser. Hvorfor er det ulogisk at jeg ønsker å spare utgifter? Anonymkode: e0831...579 Du sparer på en annens bekostning. Mens du sparer så må utleier ut med mer i strøm. Du kan umulig være så dum at du ikke skjønner det. Anonymkode: 180ba...f76 14 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er jo dyrere å vaske både oppvask og klær for hånd, så der var du nok ikke så smart. Med mindre du skal vaske klærne dine i lunkent vann da… grøss Anonymkode: 2c2ae...cfd Jo, i dette tilfelle blir det jo billigere for henne og mye dyrere for venninna hennes. Hun vasker ikke i lunkent vann, venninnen betaler for det varme vannet. Anonymkode: a33b1...68a 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 Når du bruker mer varmt vann betaler din venninne mer for deres felles varmtvannsforbruk. Så det er rimelig at du betaler noe for ditt økende forbruk. Hvorfor blir dere ikke heller enige om litt høyere leie? Anonymkode: 62354...6fa 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå