AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Har et barn og synes det er vanskelig å tenke at jeg skal gå igjennom det samme med en neste og føle det helt likt, bli like glad i det osv. Anonymkode: b6409...a81
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Jeg har ingen erfaring, enda, men kan relatere til følelsen. Vi venter nummer to straks, og det blir bare 15 mnd mellom de. Jeg veksler mellom å være redd for å ikke bli like glad i nestemann, og å være redd for å bli så oppslukt i nummer to at datteren min ikke får alt hun trenger av mammaen sin. Jeg er nok mest redd for at jeg ikke klarer å gi de like mye. Nummer to var ikke planlagt, men vi beskyttet oss ikke fordi vi tenkte at det var fint med to tette hvis det skulle skje. Når det ble en realitet så ble jeg veldig lei meg på min datters vegne, for jeg er så redd for at det er for tidlig, og at hun vil føle seg tilsidesatt. Skal selvfølgelig jobbe hardt for at hun ikke skal oppleve det, men jeg jobber med mye dårlig samvittighet om dagen. Det ble jo ikke et ordentlig svar til deg, men jeg forstår hva du føler. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan det blir, men vi får ta det som det kommer. Anonymkode: 053ec...e25 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Null problem å bli like glad i det andre barnet. Jeg har motsatt problem: jeg kjenner mer kjærlighet og glede over minsten på halvannet enn på storebror - som har vært i "selvstendighetsfasen" i åresvis nå, og trasser og krangler og er obsternasig og vrang hele dagen lang... Anonymkode: ec336...3e9 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Ja, det blir du. Vanskelig å forestille seg på forhånd, men i hjerte er det bedre plass enn man tror. Mammahjertet utvider seg for hvert barn man får❤️ Anonymkode: 6787b...1fc 2 2
Mollie Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Jeg kan bare svare for meg selv, at ja, jeg ble like glad i barn nummer 2. Hadde de samme tankene som deg før jeg fikk ham, men alt det forsvant det øyeblikket han kom til verden❤️
Arkana Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 (endret) Ja, det blir man. Kjærlighet kommer ikke i en begrenset mengde. Det kan imidlertid være greit å huske på at i likhet med at ikke alle nødvendigvis får noen svulmende morsfølelse det øyeblikket babyen er ute kan det også være slik at det tar litt tid før følelsene er like sterke for begge barna. Det er helt normalt. Endret 11. august 2022 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 Ja. Et hjerte har plass til mange. Har 4 og elsker r de akkurat like mye alle. Anonymkode: 015e3...7fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Absolutt. Jeg har tre barn og jeg elsker de like høyt alle sammen ❤️ De har hver sine personligheter, og nr 2 er kanskje mest lik meg og jeg kjenner meg veldig igjen i det barnet, vi liker de samme tingene, har den samme humoren osv. Eldste er en jente og mellomste en gutt, jeg følte ikke så mye på de følelsene du nevner her da jeg ventet nr 2, for jeg tenkte uansett at de var to forskjellige personer, på alle mulige måter ink kjønn, vanskelig å forklare .. Men når jeg ventet nr 3, som også er en gutt, så skjønte jeg ikke helt hvordan det skulle være mulig at det ble plass til en gutt til i hjertet mitt, jeg sleit veldig med den følelsen faktisk. Nr 2 var liksom mannen i mitt liv. Jeg fortalte om dette på en av kontrollene, og jordmor sa det var helt vanlig og normalt iallefall Men vet du, hjertet bare vokste seg enda større! Og alle tre barna mine har like stor plass og jeg elsker de akkurat like mye ❤️ Anonymkode: 4544e...b63 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #10 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (På 11.8.2022 den 8.45): Null problem å bli like glad i det andre barnet. Jeg har motsatt problem: jeg kjenner mer kjærlighet og glede over minsten på halvannet enn på storebror - som har vært i "selvstendighetsfasen" i åresvis nå, og trasser og krangler og er obsternasig og vrang hele dagen lang... Anonymkode: ec336...3e9 Samme her! Føler babyens kjærlighet er liksom der hele tiden, mens storebrors blir nesten litt betinget. Det er trist. Anonymkode: daa50...c0b
Hjerte Skrevet 12. august 2022 #11 Skrevet 12. august 2022 (endret) Ja. Det føles merkelig når man bare har en, at man skal kunne oppdrive mer kjærlighet. Men det er ikke en begrenset ressurs, til mer du gir til mer har du. Det som det derimot kan bli knapphet på er tid, energi og plass. Så selv om det er rom for 25 barn i hjertet er det lurt å stoppe en stund før man når tosifret. Endret 12. august 2022 av ♥
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #12 Skrevet 12. august 2022 Ja, men det tok litt tid Anonymkode: 7e609...be7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #13 Skrevet 12. august 2022 Ble nesten mer glad i nr 2, selv om jeg satt med samme følelsen som deg og aldri så for meg at det kunne skje. Ikke at jeg elsker barn nr 2 mer enn barn nr 1, men det lille barnet er så lite i forhold og trenger så mye mer av meg enn det store. Derfor er på en måte omsorgsfølelsen større. Usikker på hvordan jeg skal beskrive det. Største er 12 år og minste er snart 4, så det er jo veldig stor forskjell og største er i en egen boble og løsrivelse. Tror bare det er forskjellige faser av morskap og omsorg. Det er nydelige faser begge to ❤ Anonymkode: 9d6c9...2e3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 Var bekymret for det samme. Men fikk nr 2 for tre uker siden, og jeg elsker begge guttene mine mer enn noen andre 💙💙 Anonymkode: 90dc4...43d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #15 Skrevet 12. august 2022 Det er 15 måneder mellom mine to barn, 17 og 15 år. Var et lite sjokk å bli gravid så fort etter førstemann . Fikk først jente, og jeg håpte nummer 2 også ble jente for jeg elsker kjoler, glitter, flette hår, rosa og slikt men når gutten kom ble jeg så sykt forelsket. Verdens søteste og morsomste i mine øyne. Jeg skulle ønske han var liten og søt for alltid. Det er litt trist å se tilbake på når barna var så små, de var så søte. Herregud, tiden går såååå innmari fort. Kunne gitt hva som helst for å skru tiden tilbake med sabeltann, toy story, supermann, klovner, batman, Kardemommeby, spiderman osv Minstemann var en skikkelig kosegutt. Du blir garantert like glad i nestemann ♥️ Savner den tiden så innmari mye ♥️ Lykke til 😍 Anonymkode: 3495a...147 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #16 Skrevet 12. august 2022 Jaa ❤️ ❤️ ❤️ jeg tenkte det samme, hvordan kan jeg noen gang elske noen like høyt som min første datter.. Og så begynte følelsene for den lille klumpen i magen å bli sterkere og det har vært forelskelse fra dag 1. Jeg elsker dem begge like høyt 💕 Anonymkode: d06f6...524
netpuppy Skrevet 13. august 2022 #17 Skrevet 13. august 2022 Jeg kjente på dårlig samvittighet for at eldstemann måtte begynne å dele på oss, når jeg var gravid med nummer 2. Jeg kunne heller ikke forstå hvordan jeg skulle bli like glad i henne som storebror. Og det var jeg heller ikke den første tiden. Med førstemann var det kjærlighet ved første blikk, mens andremann måtte jeg liksom bli kjent med først. Jeg slet med mye dårlig samvittighet de første ukene, men det tok heldigvis ikke så lang tid før jeg var akkurat like glad i begge to. Jeg turte heller ikke si noe om det til noen, men har forstått i ettertid at det er veldig normalt. Nå er begge mine favorittpersoner i denne verden ❤️
KaffekoppQueen Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 Ja, men du vil kjenne på at du ikke gir den førstefødte like mye som før, men dette jevner seg ut. Jeg er like glad i begge mine!
Amatariel Skrevet 18. august 2022 #20 Skrevet 18. august 2022 Jeg var redd for å ikke ha plass i hjertet til nr.2. Men når han kom så viste det seg jo at hjertet jammen kunne vokse seg dobbelt så stort ❤️ Nå har jeg fire barn og hjertet er skikkelig stort! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå