Gå til innhold

Jeg har egentlig ingen venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier. Har flyttet litt på meg, her jeg bor nå har jeg vært i snart 2 og et halvt år. Er et lite sted, og mange av de på min alder har bodd her i mange år, og har allerede etablerte vennegjenger. 

Har fått kontakt med noen, men føler det alltid er jeg som må ta kontakt. Sjelden de sender melding/ snap først, å spør om vi skal finne på noe. Det kan jo være at de ikke tenker på det, da de har sine venner. Og jeg sikkert kan være mer frampå. 

Tenker på å få barn, så begynte jeg å tenke på babyshower. Forventer folk at man får det? Jeg tror ikke noen av de jeg kjenner ville arrangert det. Ikke ville jeg hatt det heller 🙈 

Andre som føler det sånn? At ingen egentlig vil være med deg?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig.

Babyshower trenger du ikke ha, det er jo bare tull.

Det er jo du som bestemmer den følelsen da, at ingen vil være med deg. Du velger å dyrke den selv.

Så du må nok heller endre forholder du har til deg selv og livet, velger du å bryte deg ned mentalt så blir ikke ting bra.

Aldri sammenligne deg med andre heller, hvordan de lever. Lev ditt eget liv.

Bor du på et lite sted i norge med lite utvalg av mennesker er det nesten umulig å få "venner", så vær fornøyd med bekjente/familien din.

Anonymkode: 47c6d...b3d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er helt vanlig.

Babyshower trenger du ikke ha, det er jo bare tull.

Det er jo du som bestemmer den følelsen da, at ingen vil være med deg. Du velger å dyrke den selv.

Så du må nok heller endre forholder du har til deg selv og livet, velger du å bryte deg ned mentalt så blir ikke ting bra.

Aldri sammenligne deg med andre heller, hvordan de lever. Lev ditt eget liv.

Bor du på et lite sted i norge med lite utvalg av mennesker er det nesten umulig å få "venner", så vær fornøyd med bekjente/familien din.

Det er helt sant. Jeg må jobbe med selvfølelsen min, og gjøre livet mitt bra. Føler mye sjalusi, særlig mot et familiemedlem, dette er veldig ødeleggende for meg. Føler ingenting av det jeg har er bra nok i sammenligning. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt sant. Jeg må jobbe med selvfølelsen min, og gjøre livet mitt bra. Føler mye sjalusi, særlig mot et familiemedlem, dette er veldig ødeleggende for meg. Føler ingenting av det jeg har er bra nok i sammenligning. 

Er bare du som kan endre dette, ingen andre. Du kan også søke hjelp til å bedre ditt liv, en online-psykolog du snakker med for eks. Slipper du å møte til timer.

Det første steget er hvordan du snakker om deg selv, tenker om deg selv. Ikke sammenligne deg med andre sitt liv.

Få deg også en hobby, helst noe med fysisk aktivitet. Det styrker psyken din også.

Bli kjent med deg selv, få et godt forhold til deg selv. Trives i eget selskap er viktig i dagens samfunn der vi gradvis kobles fra hverandre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...