AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Hei! Han jeg har datet i 5 måneder nå, har et veldig nært forhold til sin eks. De slo opp for 10 år siden, og hadde da vært sammen i 7 år. Ingen barn i bildet. De er bestevenner, hun har funnet seg en ny, og daten min - ja, han har jo funnet seg meg. De snakker sammen hver uke. Hun bor et stykke unna, og han ønsker å reise på besøk dit snart til eksen og hennes nye mann. Han sier han vil ha meg med, så det er jo hyggelig. Men det har vært litt vanskelig å takle det nære vennskapet til daten og hans eks. Mye pga. at han snakket veldig mye om henne de første ukene vi datet, og om hvor mye hun betydde for ham osv. Jeg ble til slutt lei av å høre om det og ba han roe det ned - hvilket han respekterte. Men han driver og løper ærender for henne, og det.. plager meg litt? Føler liksom han har to kjærester han hjelper med ting. Han hjelper meg og, så klart. Hun har andre hun kan spørre, det vet jeg. Men daten min er veldig snill, og sier alltid ja til alle rundt seg.. Er jeg teit som reagerer? Føler (og vet) han setter henne ekstremt høyt. Anonymkode: a8987...b0e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Hva slags ærender, når hun bor så langt unna? Det går Ann å være venner med en eks, men...tja, følg med. Anonymkode: be499...b3a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jeg teit som reagerer? Føler (og vet) han setter henne ekstremt høyt. Anonymkode: a8987...b0e Helt ærlig,, ja. Anonymkode: c9653...64d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Da jeg ble sammen med min mann for 20 år siden, hadde han en bestevenninne (som ikke var singel). I starten var det tydelig at han satte henne svært høyt, kanskje høyere enn meg. Hun skulle alltid tas hensyn til. Dette irriterte meg og jeg sa fra om det gjentatte ganger. Og så ble han sur osv. Men det tok ikke veldig lang tid (halvår?) før det var meg han satte høyest. Etter noen år hadde de to ikke lenger noe kontakt. Ikke fordi jeg krevde det, men pga endrede livssituasjoner etc. Hadde jeg i dag - som voksen - blitt sammen med en voksen mann som hadde en «veldig viktig bestevenninne», hadde jeg takket for meg. Sånt gidder jeg ikke nå. Men den gang jeg aksepterte det var vi unge, og da er det mer naturlig med «bestevenner» osv. Moralen er vel at du må avgjøre selv hva du orker å leve med akkurat nå. Likevel er det nok veldig sannsynlig at det om ikke lenge er deg som er den viktigste for kjæresten din, mens hans eks vil bli mindre og mindre viktig. Anonymkode: 1e52d...060
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Folk er forskjellige. Selv er jeg en person som elsker dypt og som alltid har knyttet veldig nære bånd til mine ekser. De har jo betydd voldsomt mye for meg. Personlig klarer jeg bare ikke skru av empati/vennskap og kjærlighetsknappen bare fordi forholdet ender. Ja, de riktige kjærestefølelsene er ikke der lengre. De er borte for lengst. Jeg har absolutt ikke noe ønske om å bli sammen med dem igjen. Og tenker ihvertfall ikke seksuelle tanker om dem. Men jeg vet at hvis de hadde hatt behov for hjelp så hadde jeg stilt opp. Jeg bryr meg jo om dem? Allikevel har jeg full forståelse for at en ny kjæreste vil føle dette er rart og vanskelig. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Men mest sannsynlig satt han fremst. Fortid skal ikke ødelegge for fremtid. Det er litt mye å be om å bli med på vennetreff med eksen. Samtidig vet jeg om veldig mange par som gjør dette uten problem. Hun ene inviterte sin eks i bryllupet sitt. Anonymkode: 52da0...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå