Gå til innhold

Hvor mye har du i studielån? Og var det vanskelig å få boliglån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har du i studielån?

Hvor mye betaler du pr.mnd? Er det da minimumsbeløpet eller betaler du ekstra?

Hvor gammel er du?

Hva er du utdannet som?

Har selv ca 388 000,- men kommer kanskje til å ende på rundt 500/600 000🤢 Tenker at boliglån kan jeg se langt etter..

Anonymkode: 4e550...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

480 000 i studielån og fikk boliglån relativt enkelt. Banken ser åpenbart på studielånet ditt, men jeg oppfattet det mest som "et lån som alle har" så vi snakket lite om det. Da er det viktigere med egenkapital og at inntekten din er fast/sikker. Tjener 600 000 og fikk tilbud om å låne 2 800 000. 

Anonymkode: 2791e...cdb

Gjest Hottentått
Skrevet

Har ca 290 000 igjen. 29 år gammel. Men fikk boliglån enkelt. Det er jo en investering for fremtiden å ta utdanning og de aller fleste må ta lån. Har ikke opplevd det som noe problem. De låna som skaper problemer er billån og forbrukslån.

Skrevet

200 000 i studielån, det samme har samboeren min. 25 år. Utdannet maskiningeniør, men rakk ikke å begynne i relevant stilling før jeg ble gravid, så har 430 000,- i året 🤪 Samboeren min hadde 460 000,- da vi fikk lånet, men har nå steget med ca. 100 000,- i ny jobb. Vi fikk tilbud om 3,7 i lån tror jeg det var for litt over et år siden. Tok opp 2,7. Det at vi hadde studielån var ikke noe banken brydde seg særlig om, men de så jo på det da de vurderte betalingsevne 😊

Anonymkode: f239a...6ab

Skrevet

Hvor mye har du i studielån? 

630 000 kr. Hadde over 700 000 kr.

Hvor mye betaler du pr.mnd? Er det da minimumsbeløpet eller betaler du ekstra?

3600 kr. Betaler ikke ekstra på studielånet.

Hvor gammel er du?

35 år.

Hva er du utdannet som?

Har flere utdanninger (2 bachelorgrader, 1 mastergrad, årsstudium m.m). Er lektor m/opprykk. 

Har aldri hatt problem å få boliglån. Eier nå 4-roms i Oslo alene 

Skrevet

Hadde nesten 800 000,- og det har gått bra med meg, ts :) Har ca. 500 000,- igjen nå, betaler 4200,- i mnd (litt ekstra).

Tok både Bachelor og Master i USA. Hadde en fantastisk tid og angrer ikke på det, angrer på valg av studier da (Biologi, finnes ingen jobb for den utdanningen visstnok). 

Er 35 år, ikke noe problem med å få boliglån.

Anonymkode: 90b3c...38f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

480 000 i studielån og fikk boliglån relativt enkelt. Banken ser åpenbart på studielånet ditt, men jeg oppfattet det mest som "et lån som alle har" så vi snakket lite om det. Da er det viktigere med egenkapital og at inntekten din er fast/sikker. Tjener 600 000 og fikk tilbud om å låne 2 800 000. 

Anonymkode: 2791e...cdb

Hvor mye hadde du i EK?

Anonymkode: ad51d...f6a

Skrevet

Hadde rett over 200 000 i studielån da jeg kjøpte, og 400 000 i årslønn, og 400 000 i EK. 
Men kjøpte før inntektsgrensen trådde i kraft. 

Flyttet boliglån nylig. 
170 000 i studielån, 550 000 i årslønn. 

teknologisk bachelor, og betaler minstebeløp på 1074,-. 

Anonymkode: f3c3f...ddb

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde nesten 800 000,- og det har gått bra med meg, ts :) Har ca. 500 000,- igjen nå, betaler 4200,- i mnd (litt ekstra).

Tok både Bachelor og Master i USA. Hadde en fantastisk tid og angrer ikke på det, angrer på valg av studier da (Biologi, finnes ingen jobb for den utdanningen visstnok). 

Er 35 år, ikke noe problem med å få boliglån.

Anonymkode: 90b3c...38f

Utav nysgjerrighet,hva jobber du med nå? Er også utdannet biolog😊

Skrevet

Har 340.000 nå, betaler rundt 2500 i måneden. Tjener ca. 600.000. Jeg har ikke hatt problemer med å få boliglån på grunn av det, men på grunn av barn. Har god egenkapital så det har nå gått likevel.

Anonymkode: 9cbf6...42c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...