Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei☺️ 
Søker svar fra noen som har vært gjennom dette. Vi kommer til å gå fra hverandre, grunnene er ikke så viktige i forhold til hva mine spørsmål går på, men jeg er ikke den som har påbegynt dette er informasjonen jeg kan gi. 

Vi har tre barn, vært på FVK til megling 4 ganger og skal ett par ganger til. Det er jeg som må flytte ut av felles bolig som vi leier, og per nå er det ikke noe passende bolig i nærheten som kan kjøpes/leies utenom å måtte flytte 3 timer unna alt vi har her. Følger med daglig. 

Hvordan har andre sin erfaring med samlivsbrudd vært? Noe jeg burde tenke spesielt mye på? Fant dere bolig fort? Hvor lang tid tok det før dere følte at nå har dere kontroll på livet igjen? 

Anonymkode: bb926...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være hard, men 3 timer er for langt unna ungene. Med mindre du bor i Sahara eller på nordpolen så må det vel være noe nærmere? du kan ikke flytte fra ungene, flytte de 3 timer fra den andre forelderen uansett hvem som gjorde hva. Har han vært voldelig mot deg/dere? Hvis ikke ville jeg ventet til det kom noe i samme tettsted for ungenes skyld.

Anonymkode: 5791f...34d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for å være hard, men 3 timer er for langt unna ungene. Med mindre du bor i Sahara eller på nordpolen så må det vel være noe nærmere? du kan ikke flytte fra ungene, flytte de 3 timer fra den andre forelderen uansett hvem som gjorde hva. Har han vært voldelig mot deg/dere? Hvis ikke ville jeg ventet til det kom noe i samme tettsted for ungenes skyld.

Det er jo det jeg mener: 3 timer er uaktuelt, og jeg følger med daglig på området vi bor i. 

Skrevet

Godt at dere bruker tråden til å krangle om far, pappa eller barnefar. Skulle tatt seg ut om dere diskuterte temaet i tråden....

Trådstarter, det ideelle er om at dere begge bor innenfor barnas skolekrets. Det vil gjøre logistikken, men også ungenes sosiale liv enklere. Er det ikke noe ledig der akkurat nå, så ville jeg funnet en midlertidig løsning til du fant noe.

Anonymkode: 16f9c...5b3

• Liker 4
Skrevet

Bo innen samme skolekrets, det er veldig viktig at barna beholder nærhet til sine venner uanhengig av hvem av foreldrene de er hos. Og ellers, sett barna først. Legg deres uenigheter og følelser bort og ha fokus på at ungene skal ha det best mulig. Og det gjelder også når det kommer nye partnere inn i bildet

Og ellers: innse først som sist at du overhodet ikke kan styre hva ekspartner gjør når dere har flyttet fra hverandre. Sett grenser til dine egne forventninger der, så sparer du deg selv for mye frustrasjon. Det er kun hvis det reelt går negativt ut over ungene at du bør blande deg, og da evt ta han med til FVK.

Anonymkode: 05b37...2da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo det jeg mener: 3 timer er uaktuelt, og jeg følger med daglig på området vi bor i. 

Det er bra 😊 Kjenner noen som flyttet 3 timer unna, og ungene på 4 og 6 måtte ta fly til samvære 😱

Håper det dukker opp noe fort, og at dere er såpass venner at dere holder ut i samme hus så lenge.

Vi var heldige og fant bolig ganske nærme. Under 10 minutter å gå mellom, og kan gå om nødvendig. Greit å sykle. Viktig med tanke på skole og fritidsaktiviteter. Travelt nok om ettermiddagen om ikke all tiden skal forsvinne i kjøring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bo innen samme skolekrets, det er veldig viktig at barna beholder nærhet til sine venner uanhengig av hvem av foreldrene de er hos. Og ellers, sett barna først. Legg deres uenigheter og følelser bort og ha fokus på at ungene skal ha det best mulig. Og det gjelder også når det kommer nye partnere inn i bildet

Og ellers: innse først som sist at du overhodet ikke kan styre hva ekspartner gjør når dere har flyttet fra hverandre. Sett grenser til dine egne forventninger der, så sparer du deg selv for mye frustrasjon. Det er kun hvis det reelt går negativt ut over ungene at du bør blande deg, og da evt ta han med til FVK.

Anonymkode: 05b37...2da

Helt enig i dette. 
Du må bare forberede deg på å svelge noen kameler i forhold til hans avgjørelser ang. barna. Hovedsaken er at de får mat, rene klær, omsorg og er trygge. 
Jeg opplevde at barna ville være mer hos far til å begynne med. Det var det som var "hjemme", og vi hadde ikke noen fast ordning med samvær pga. at ene forelderen jobbet turnus og barna var så store. Men det var alltid meg de kom til når de hadde behov for å snakke om noe. 

Håper du finner et sted å bo i rimelig nærhet av barnas far. 

Lykke til.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...