AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg er i forhold med en alvorlig syk mann. Han er ikke døden nær men det er den veien det går, men om det tar 2 eller 10 år vet vi ikke enda. Følelsene har forandret seg siden han ble syk, mye pga ting han gjorde mot meg før han ble syk, og det at vi ikke lengre har de samme ønskene for hverken bolig eller hvordan leve sammen. Bor nå i hans bolig med kun hans ting rundt meg, og trives ikke. Det er overfylt og med møbler som forlengst burde blitt kastet på søppelfyllingen, men han liker å ha det slik mens jeg er flau over å bo sånn, og inviterer ingen på besøk. Han har knyttet seg enda mer til meg etter at han ble syk, og vil helst ha nærhet og sex både morgen , ettermiddag og kveld hvis han hadde fått bestemt, mens jeg ønsker å flytte ut og være særboer igjen for å redde forholdet. Kanskje finner jeg da ny gnist og ønsker det samme som han mtp fremtiden, eller jeg finner ut at jeg ønsker å avslutte forholdet. Jeg trenger tid for meg selv og ikke ha han oppå meg dagen lang. Har problemer med å sove og holder meg mer og mer for meg selv. Saken er den at jeg takler ikke å snakke med han om dette fordi han da blir knust. Kjenner jeg er sliten av sykdom og det å ikke få leve slik jeg ønsker. Holder på å bli deprimert og det merker mannen min også. Skal snakke med en psykolog i morgen ang dette, men må selv finne ut hva jeg gjør. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0c5c2...4bf 1 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 Det virker jo som du har bestemt deg da. Anonymkode: 32feb...50e 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Men jeg ville ha foreslått parterapi. Anonymkode: 32feb...50e 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Var det han som var utro, og så ble syk? Isåfall hadde jeg gått. Syk eller ikke syk. Anonymkode: b56e5...f13 15
Troyamin Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Saken er den at jeg takler ikke å snakke med han om dette fordi han da blir knust. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0c5c2...4bf Tror du han blir mindre knust av at du plutselig en dag bare har dratt fra han?! Her må du ta den ubehagelige samtalen. Du må sette ord på hvordan du har det. Vær åpen og ærlig. Å være nær pårørende er vanskelig i seg selv. Å være pårørende til noen som ikke innser selv hvor mye sykdommen har endret dem, er enda verre. 15
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg ville ha foreslått parterapi. Anonymkode: 32feb...50e Ja det har jeg hintet om men han har ikke behov, men kan muligens gjøre det for min skyld, sier han. Saken er vel at jeg ønsker å bo for meg selv for å ha det slik jeg ønsker hjemme, og for å kunne ha krefter for å leve med og støtte han i sykdommen. Han blir lei seg når jeg forsiktig påpeker at han bor i en bruktbutikk, siden det er så mye rart i leiligheten hans. Han ønsker at vi skal kjøpe felles bolig, men det skal være langt unna byen vi bor i, der vi er selvhjulpne mtp grønsaker/mat/strøm. Det ønsker ikke jeg, og sier jeg nei ødelegger det hans drøm og forholdet er slutt, sier han. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var det han som var utro, og så ble syk? Isåfall hadde jeg gått. Syk eller ikke syk. Anonymkode: b56e5...f13 Ja. Han har blitt en helt ny mann etter utroskapen og oppfører seg som nyforelsket. Sier han elsker meg flere ganger daglig og behandler meg som en dronning. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det har jeg hintet om men han har ikke behov, men kan muligens gjøre det for min skyld, sier han. Saken er vel at jeg ønsker å bo for meg selv for å ha det slik jeg ønsker hjemme, og for å kunne ha krefter for å leve med og støtte han i sykdommen. Han blir lei seg når jeg forsiktig påpeker at han bor i en bruktbutikk, siden det er så mye rart i leiligheten hans. Han ønsker at vi skal kjøpe felles bolig, men det skal være langt unna byen vi bor i, der vi er selvhjulpne mtp grønsaker/mat/strøm. Det ønsker ikke jeg, og sier jeg nei ødelegger det hans drøm og forholdet er slutt, sier han. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Så han er en syk mann som trenger mye praktisk og emosjonell støtte, og så skal han antagelig dø, men krever at dere skal flytte på landet og bli selvforsynt? Noe som er beintøft å gjøre selv for friske mennesker. Hvorfor ikke ta ham på ordet? Si nei, og så får han bare gjøre det slutt. Det høres iallefall ikke ut som en bra plan. Anonymkode: b56e5...f13 28 16
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 Du blir særboer, og tar det fra der. Anonymkode: f3a5e...bf9 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Han har blitt en helt ny mann etter utroskapen og oppfører seg som nyforelsket. Sier han elsker meg flere ganger daglig og behandler meg som en dronning. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Det gjør han ikke når han krever at du skal gi opp dine ønsker, behov og drømmer for å følge hans (sinnsyke) drøm, for ellers gjør han det slutt. Du må mene en dronning i gamle gamle dager da kvinner ikke hadde stort å si isåfall. Fine ord er lett å si. Anonymkode: b56e5...f13 12 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så han er en syk mann som trenger mye praktisk og emosjonell støtte, og så skal han antagelig dø, men krever at dere skal flytte på landet og bli selvforsynt? Noe som er beintøft å gjøre selv for friske mennesker. Hvorfor ikke ta ham på ordet? Si nei, og så får han bare gjøre det slutt. Det høres iallefall ikke ut som en bra plan. Anonymkode: b56e5...f13 Enig, det gjør jo saken egentlig ganske lett. HAN stiller allerede et sånt ultimatum, alt du trenger å si er nei. Mer snilt av deg å ville støtte han da, og du kan sikkert gjøre det selv om dere ikke bor sammen. Anonymkode: 32feb...50e 13 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han ønsker at vi skal kjøpe felles bolig, men det skal være langt unna byen vi bor i, der vi er selvhjulpne mtp grønsaker/mat/strøm. Det ønsker ikke jeg, og sier jeg nei ødelegger det hans drøm og forholdet er slutt, sier han. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf En drøm som fungerer, er noe begge ønsker eller mininum er ok med, og som er praktisk realiserbar. Hvis han må være sammen med noen som ønsker å leve off the grid og ta alt praktisk ansvar for det OG hans sykdom, så får han finne seg noen andre. Anonymkode: f3a5e...bf9 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så han er en syk mann som trenger mye praktisk og emosjonell støtte, og så skal han antagelig dø, men krever at dere skal flytte på landet og bli selvforsynt? Noe som er beintøft å gjøre selv for friske mennesker. Hvorfor ikke ta ham på ordet? Si nei, og så får han bare gjøre det slutt. Det høres iallefall ikke ut som en bra plan. Anonymkode: b56e5...f13 Han er fysisk i bra form og trenger ikke ekstra hjelp nå, men han har blitt mer knyttet til meg etterhvert som sykdommen har fått mer overtaket nå i sommer. Det blir jo feil av han å si at det blir slutt hvis jeg ikke følger hans drøm, som er ganske annerledes enn det livet vi lever nå. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du blir særboer, og tar det fra der. Anonymkode: f3a5e...bf9 Det ønsker jeg nå men da er det slutt sier han. Blir jeg særboer kommer jeg til å kunne leve livet mitt mer slik jeg ønsker og jeg kommer til å savne han, og det vil gagne oss begge. Nå har jeg det dårlig og fotoer merker han også. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ønsker jeg nå men da er det slutt sier han. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Hvis han vil bestemme alt i deres forhold, kan dere uansett ikke være sammen. Anonymkode: f3a5e...bf9 13 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er fysisk i bra form og trenger ikke ekstra hjelp nå, men han har blitt mer knyttet til meg etterhvert som sykdommen har fått mer overtaket nå i sommer. Det blir jo feil av han å si at det blir slutt hvis jeg ikke følger hans drøm, som er ganske annerledes enn det livet vi lever nå. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Slik jeg forstår det du skriver er ikke prognoser så bra heller, så det er du da som skal stå for at dere blir selvforsynt, og så bli sittende alene igjen i en bolig i gokk når han dør. Ja det er er iallefall ikke forenelig med at han behandler deg som en dronning. Jeg tror mannen er smart jeg. Manipulerende. Dessuten virker det. Kanskje på tide å stå opp for deg selv? Anonymkode: b56e5...f13 13 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ønsker jeg nå men da er det slutt sier han. Blir jeg særboer kommer jeg til å kunne leve livet mitt mer slik jeg ønsker og jeg kommer til å savne han, og det vil gagne oss begge. Nå har jeg det dårlig og fotoer merker han også. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Jeg skjønner ikke disse truslene om at det skal bli slutt når det er HAN det går mest utover uansett! 🤦♀️ Det er ikke noe hyggelig måte å si det på heller. Han høres helt ærlig litt sær og egoistisk ut! Anonymkode: 32feb...50e 10 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjør han ikke når han krever at du skal gi opp dine ønsker, behov og drømmer for å følge hans (sinnsyke) drøm, for ellers gjør han det slutt. Du må mene en dronning i gamle gamle dager da kvinner ikke hadde stort å si isåfall. Fine ord er lett å si. Anonymkode: b56e5...f13 Det jeg mener med "dronning", er at han gjør alt for meg og mere til, og det blir for mye. Spør hele tiden hva godt han skal gjøre for meg, og klenger seg på meg. Vil vi skal kose og ha sex daglig, og akkurat den biten trenger jeg litt fri fra nå, men det skjønner han ikke helt. ts Anonymkode: 0c5c2...4bf 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik jeg forstår det du skriver er ikke prognoser så bra heller, så det er du da som skal stå for at dere blir selvforsynt, og så bli sittende alene igjen i en bolig i gokk når han dør. Ja det er er iallefall ikke forenelig med at han behandler deg som en dronning. Jeg tror mannen er smart jeg. Manipulerende. Dessuten virker det. Kanskje på tide å stå opp for deg selv? Anonymkode: b56e5...f13 Prognosene er ikke så bra men han er positiv og gjør alt han kan for å bli friskest mulig. Han tenker vel at han kan leve bra med sykdommen eller leve lengre enn hva legene sier, og derfor ha et bra liv ute på den grisgrendte bygda han fantaserer om. Ts Anonymkode: 0c5c2...4bf
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det jeg mener med "dronning", er at han gjør alt for meg og mere til, og det blir for mye. Spør hele tiden hva godt han skal gjøre for meg, og klenger seg på meg. Vil vi skal kose og ha sex daglig, og akkurat den biten trenger jeg litt fri fra nå, men det skjønner han ikke helt. ts Anonymkode: 0c5c2...4bf Lovebombing og klenging altså, samt sex og kos HAN vil ha. Skikkelig godklump dette, og du tar det som at han elsker deg så inderlig høyt, til tross for at han samtidig truer med brudd om du ikke gjør som han vil. Alvorlig talt! Anonymkode: b56e5...f13 32 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå