AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1 Skrevet 11. august 2022 Jeg er en mann som for noen år siden ble 50 prosent uføretrygdet på grunn av en alvorlig fysisk sykdom. Har blitt helt frisk i dag, men har fått varige mén etter behandlingen som har ført til at jeg har fått innvilget 50 prosent uføretrygd. Jeg jobber 3 dager i uken. Nå har jeg komt til et punkt i livet hvor jeg ønsker å finne noen å leve sammen med. Men jeg er redd for at uføretygden vil gjøre meg uattraktiv. Mitt spørsmål til dere damer er: Kunne du ha blitt sammen med en som er halvt uføretrygdet? Anonymkode: a2bdd...4af 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. august 2022 #2 Skrevet 11. august 2022 (endret) Ja, selvfølgelig. Jeg har ingenting imot å date uføretrygdede så lenge de ikke er rusavhengige eller svært psykisk ustabile. Endret 11. august 2022 av Tvillingsjel 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #3 Skrevet 11. august 2022 Jeg er sammen med en som er helt uføretrygdet, så ja absolutt. Det avgjørende hadde vært hvem han var som person, og at han forvaltet sitt liv bra. Jeg hadde ikke blitt sammen med en mann, uføretrygdet eller ikke, som ikke var en bra person, som levde i rot og skit, eller som hadde postkassen full av inkassosaker. Anonymkode: b94b3...ef6 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 Du, det kommer helt an på, er du en fantastisk og søt fyr som tenner meg, så ja! Anonymkode: 55cd3...8b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Nei, beklager! Anonymkode: 73c9d...905
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Jeg synes det er rart at man sier man har blitt helt frisk men man er 50% uføretrygda likevel. Da tolker jeg det som lathet og jeg hadde nok takka nei. Anonymkode: c49a5...14e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #8 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er rart at man sier man har blitt helt frisk men man er 50% uføretrygda likevel. Da tolker jeg det som lathet og jeg hadde nok takka nei. Anonymkode: c49a5...14e Du vet hva varige mén betyr, som han skriver om i innlegget? Anonymkode: af2b8...8ee 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #9 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet hva varige mén betyr, som han skriver om i innlegget? Anonymkode: af2b8...8ee Varige mèn som har fått han til å få 50% uføretrygda ja. Jeg veit hva det betyr, men tolker det ikke som at han er for syk til å jobbe men at han fikk det innvilga. Anonymkode: c49a5...14e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #10 Skrevet 11. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er rart at man sier man har blitt helt frisk men man er 50% uføretrygda likevel. Da tolker jeg det som lathet og jeg hadde nok takka nei. Anonymkode: c49a5...14e Jeg hadde tolket det som at man hadde overlevd kreft men sliter med ettervirkninger av en beintøff behandling. Som nervesmerter i beina, fatigue eller nedsatt utholdenhet osv. å trekke frem ordet lat hadde ikke falt meg inn. Anonymkode: 772c5...05f 19 2 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 Det er ingenting galt med å være ufør. Er man for dårlig til å jobbe så kan man jo ikke noe for det. På den positive siden så har man jo masse tid til familien. Mannen min jobber sykt mye, og iblant skulle jeg ønske vi begge to bare kunne hatt mer tid sammen. Anonymkode: 15283...e36 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde tolket det som at man hadde overlevd kreft men sliter med ettervirkninger av en beintøff behandling. Som nervesmerter i beina, fatigue eller nedsatt utholdenhet osv. å trekke frem ordet lat hadde ikke falt meg inn. Anonymkode: 772c5...05f Er man 100% frisk da? Uansett, jeg svarte ærlig, og det er hva jeg har å si om den saken. Om man ikke vil ha ærlig svar så ikke spør. Anonymkode: c49a5...14e 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er man 100% frisk da? Uansett, jeg svarte ærlig, og det er hva jeg har å si om den saken. Om man ikke vil ha ærlig svar så ikke spør. Anonymkode: c49a5...14e Ja man kan bli 100% frisk av kreft for eksempel, men likevel ha såpass store skader av behandlingen at det i seg selv utgjør delvis ufør. Man er likevel kreftfri. Frisk fra det. Anonymkode: b94b3...ef6 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 Nei, mitt liv handler i stor grad om økonomisk frihet, reising, mye arbeid, en hektisk hverdag, og enorme natur opplevelser. Det er ting som krever god fysisk helse og prioriteringer, jeg ville valgt en mann med like muligheter og interesser som meg selv. Jeg kan desverre ikke se for meg at jeg og en mann i din situasjon kunne trivdes i lag, bygget liv/økonomi/opplevelser i lag over tid. Men det finnes noen for alle, man må bare finne de med like interessert. Som er på samme nivå som en selv Anonymkode: e017e...a84 3
Gjest Hottentått Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 Det spørs hvorfor han er uføretrygdet. Min bror er bare såvidt over 30 og har vært nære på å bli uføretrygdet pga en bilulykke hvor ryggen ble helt smadra. Ville syntes det var ille om noen ikke ville dele livet med han pga det.. Nå kom han seg heldigvis ut i jobb igjen, men spørs jo hvor lenge det varer.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Kommer an på flere ting. Hvor mye han kunne ha bidratt i huset, om vi kan dele enkelte av interesser, økonomi og grunn til ufør. Om jeg blir stående med ansvar for hus og hjem, så er det bedre å være singel. Ikke har jeg inntekt høy nok til å bære to mennesker økonomisk, selv om den er romslig nok for mitt liv. Og har du ikke kropp til å bli med å oppleve Norge på sitt beste, så blir det et nei fra meg. Senvirkning av sykdom og skader er en ting, psykisk sykdom en annen. Det hadde ikke vært aktuelt. Anonymkode: 741e2...c71 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 Jeg har ikke behov for luksusreiser eller supersporty livsstil. Så det er et kanskje fra meg, så lenge du er et positivt menneske som ikke bare prater sykdom og begrensning, at du er en oppegående og interessant samtalepartner, har orden på økonomien din og ikke lar rot og møkk flyte over hjemme. Anonymkode: f1913...ee9 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #18 Skrevet 11. august 2022 Ja, så lenge fyren er en fin fyr. Jobber noe viser han vil. Hadde det blitt samboerskap så hadde det vært digg å kommet hjem til ryddig hus og middag dagene han ikke jobbet. Anonymkode: b3b44...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #19 Skrevet 11. august 2022 Ja. Sålenge det ikke er store psykiske vansker, fyren har en sunn/normal økonomi, ikke ruser seg etc. Anonymkode: 51bc6...a59 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #20 Skrevet 11. august 2022 I det tilfellet du forklarer: Absolutt. Man kan ikke noe for at man blir syk, og du har (slik jeg forstår det) vært i 100% jobb før sykdom. Du har dermed forståelse for hva det vil si å ha knapt med tid, eller at man er sliten etter jobb, og i all sannsynlighet så ville du ikke sittet hjemme og bare ventet på at en partner skal komme hjem å underholde deg. Ufør pga psykisk sykdom er ikke aktuelt for meg. Ikke fordi det er noe galt i å streve med sitt, men jeg antar at dersom man er så psykisk syk at man ikke kan jobbe, så er problemene alvorlige. Anonymkode: 82ff5...0ca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå