AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Har dere troa på terapi? Psykisk altså. Hva evt fikk deg til å miste troa på samtaleterapi og virkning? Anonymkode: 6efc4...a84
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Ja, det har jeg. Det fungerte godt for meg. Anonymkode: aecc3...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Virket på meg. Har hatt flinke og dyktige behandlere som jeg har hatt god tillit tilog jeg har jobbet som jeg har hatt Satan selv i hælene, for en må faktisk legge inn en egeninnsats for at behandling skal funke. Anonymkode: 55f56...5ef
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 Traumebehandling hjalp meg enormt mye Anonymkode: 231f6...d35
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har dere troa på terapi? Psykisk altså. Hva evt fikk deg til å miste troa på samtaleterapi og virkning? Anonymkode: 6efc4...a84 Ja. Har prøvd flere (ikke fornøyd) før jeg landet på en fantastisk en! Bytt om det ikke er en match! Ikke alle er flink! Anonymkode: fc21c...3e7
Daria Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Jeg har blitt overrasket over hvor mye effekt jeg synes det har og har vel enda mer tro på det nå enn før jeg begynte. Klisjéen om at det hjelper å snakke om ting har mer sannhet i seg enn jeg trodde, særlig når den man snakker med kommer med gode oppfølgingsspørsmål, råd og verktøy og den "riktige" responsen. Jeg har lest at for utfallet av terapi er terapeuten viktigere enn hvilken terapiform/tilnærming som brukes (ikke at det ikke har betydning at terapeuten har en teoretisk tilnærming i bunn, men det er mindre viktig hvilken), og det tror jeg så gjerne.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 Ja, det har hjulpet meg ut av depresjon og jeg var i mange år diagnosert med en personlighetsforstyrrelse (etter barndomsstraumer) og denne pf'en er jeg nå offisielt fri fra etter MYE arbeid i terapi og selvsagt på egenhånd. Støtter de som sier at man må finne en terapaut som passer for deg, og også at man må gjøre den jobben som kreves. Hver eneste dag må man ta tak i seg selv og jobbe mot å bli en litt bedre versjon av seg selv. Terapi vil jo ikke hjelpe hvis man ikke enda er klar for å gjøre jobben som kreves... Anonymkode: ae2d0...f66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå