Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal innom en del butikker i morgen for å gi fra meg CV og søke jobber. Jeg har delvis sosial angst som fremdeles sitter litt i fra barndommen, og er redd for at jeg bare blanker og sier "jeg ønsker å jobbe her, her er CV'en min". Så jeg spør dere som har fått jobb ved å gå innom butikker med CV, hva sa dere? Jeg vil gjøre best mulig inntrykk hos mine potensielle sjefer, naturligvis.

Takk for svar på forhånd <3

Anonymkode: 649aa...2df

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal innom en del butikker i morgen for å gi fra meg CV og søke jobber. Jeg har delvis sosial angst som fremdeles sitter litt i fra barndommen, og er redd for at jeg bare blanker og sier "jeg ønsker å jobbe her, her er CV'en min". Så jeg spør dere som har fått jobb ved å gå innom butikker med CV, hva sa dere? Jeg vil gjøre best mulig inntrykk hos mine potensielle sjefer, naturligvis.

Takk for svar på forhånd ❤️

Så fint og så utrolig modig av deg og slå til den j*** angsten! Ikke la den vinne over deg! Du er absolutt like mye verdt som alle andre. Først og fremst så spør alllltid om sjefen er tilstede. Er h*n ikke der så ikke gi fra CV til de ansatte. Aldri!! Fordi de som oftest hover den i søpla. Før du møter på sjefen og går inn så gå inn med et blidt uttrykk og smil når du se sjefen se h*n I øynene rekk ut hånden og si hei! Mitt navn er **** jeg lurte bare på om dere hadde noen ledige stillinger? Ikke vær redd for og være ralrygget og smile. Det viser at du er voksen og tenker profesjonelt. Spør om h*n kan ta imot cvn din selv om de ikke trenger noen der. Gjerne søå av en prat hvis ikke sjefen virker optatt eller distrahert med noe. So du bor i nærheten og nevn at det er lett for deg og møte opp i jobben du ønsker deg. 

Anonymkode: 31d24...689

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fint og så utrolig modig av deg og slå til den j*** angsten! Ikke la den vinne over deg! Du er absolutt like mye verdt som alle andre. Først og fremst så spør alllltid om sjefen er tilstede. Er h*n ikke der så ikke gi fra CV til de ansatte. Aldri!! Fordi de som oftest hover den i søpla. Før du møter på sjefen og går inn så gå inn med et blidt uttrykk og smil når du se sjefen se h*n I øynene rekk ut hånden og si hei! Mitt navn er **** jeg lurte bare på om dere hadde noen ledige stillinger? Ikke vær redd for og være ralrygget og smile. Det viser at du er voksen og tenker profesjonelt. Spør om h*n kan ta imot cvn din selv om de ikke trenger noen der. Gjerne søå av en prat hvis ikke sjefen virker optatt eller distrahert med noe. So du bor i nærheten og nevn at det er lett for deg og møte opp i jobben du ønsker deg. 

Alltid smil. Det er utrolig viktig. Og kle deg formelt. Det vil si at du bruker absolutt ikke noe vulgært eller som får deg til og se ut som en fjortenåring. Søk opp casual interview clothing. Så skjønner du hva jeg mener. Gi ett fast håndtrykk i hånden. Det er utrolig viktig. Det viser at du ikke er redd du står for deg og dine meninger og har absolutt det sjefen ser etter for og være en god ansatt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Og sist men ikke minst. 

Lykke til!!! 

Slå til den jevla angsten. Den får ikke deg mer! 

• Hjerte 1
Skrevet

Fine råd du får her ts.

Anonymkode: 5b7a9...ca4

Skrevet

Møt opp i nøytrale klær,.men som samtidig viser hvem du er. 

Smil! Vær udmyk, fast håndtrykk med blikkontakt mens du sier hvem du er. 

Si at du er ute etter jobb og lurer på om de har noe ledig til deg. Spør gjerne om ting ang jobb, hva det innebærer etc. Altså, vis interesse! Du skal trossalt selge deg selv og nysgjerrighet og interesse for det du søker på er fint 💃

Ikke skriv "mote" og sånn på en cv som hobby, om du søker noe som ikke er relevant. Var leder på et bakeri og masse ungjenter som søkte hos oss, burde heller ha søkt hos HM eller Cubus 🫣☺️ 

Masse lykke til! Heier på deg 💃👌🏻💯

• Liker 1
Skrevet

Flere arbeidsplasser i den bransjen du søker har gått mer og mer over til digitalisert jobbsøking, så mange arbeidsplasser som ikke tar i mot CV på direkten, men det er mulig du er heldig, og møter den rette! Veldig modig av deg å gjøre dette i hvert fall. Lykke til! 

Skrevet

Tuusen takk for fine svar! <33 Hjelper masse å få så god støtte og råd fra dere

-TS

Skrevet

Hvorfor skal du levere CVen fysisk i stedet for å søke på jobbene som er utlyst?  Det er svært får arbeidsgivere som tar i mot CV fysisk og mange av de som tar i mot CV kaster dem fordi det er helt håpløst å ha CVer liggende i tilfelle man får en ledig stilling. 

Anonymkode: 9ed4e...eb3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...