AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Er det normalt? Jeg er nå kvalmere enn før, kaster opp alt jeg spiser. Er ca 10,5 uker på vei Anonymkode: 5a7fe...e7a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Ja! Akkurat det samme skjedde meg i uke 9 Anonymkode: 230c0...8a0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #4 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja! Akkurat det samme skjedde meg i uke 9 Anonymkode: 230c0...8a0 Uff! Men kan det være farlig for babyen at jeg får i meg så lite mat? Igår kastet jeg opp maten kl 22, spiste på ny rett rett etterpå, kaster dette opp 22:15, spiser rett etterpå og kaster opp igjen 22:45. Samme skjer om jeg prøver å drikke væske Anonymkode: 5a7fe...e7a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #5 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff! Men kan det være farlig for babyen at jeg får i meg så lite mat? Igår kastet jeg opp maten kl 22, spiste på ny rett rett etterpå, kaster dette opp 22:15, spiser rett etterpå og kaster opp igjen 22:45. Samme skjer om jeg prøver å drikke væske Anonymkode: 5a7fe...e7a Babyen tar det den skal ha, så du vil merke det før babyen. Anonymkode: a1951...1e8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uff! Men kan det være farlig for babyen at jeg får i meg så lite mat? Igår kastet jeg opp maten kl 22, spiste på ny rett rett etterpå, kaster dette opp 22:15, spiser rett etterpå og kaster opp igjen 22:45. Samme skjer om jeg prøver å drikke væske Anonymkode: 5a7fe...e7a For meg hjalp det å ha jevnt blodsukker. Rakk jeg å bli nesten sulten så var jeg kvalm og kastet opp. Nå var dette vanlig svangerskapskvalme, ikke noe ekstremt. Jeg hadde både salte kjeks og mariekjeks med meg over alt. Spiste en kjeks jevnt og trutt gjennom dagen, da var det litt bedre😅 Hadde jeg allerede blitt kvalm så spiste jeg kjeks igjen, minibit for minibit, også kunne jeg få i meg et ordentlig måltid når det stabiliserte seg. Normal kvalme og oppkast er ikke farlig, men om du ikke holder på noe, og kanskje raser ned i vekt så ville jeg ha kontaktet legen. Anonymkode: 37b94...792
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Babyen tar det den skal ha, så du vil merke det før babyen. Anonymkode: a1951...1e8 Det er kun så lenge du har vitaminer og næringsstoffer i kroppen selv. Når mor er tom for det får ikke babyen mer heller. Og det kan skje om man kaster opp hele dagen mange uker i strekk. TS, det høres ut som hyperemesis gravidarum. Hvor lenge har du hatt det sånn? Går du på kvalmestillende, har du snakket med legen? Klarer du å drikke? Hvis du ikke har klart å drikke på 24 timer må du komme deg til sykehuset nå! Det skjedde med meg. Å bli dehydrert er farlig for både deg og babyen. Og ja, jeg hadde alltid noen gode dager innimellom, så kom det tilbake. Jeg er i uke 22 nå. Anonymkode: fe278...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå