Gå til innhold

Ingen med barn kan være opptatt av klimaet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting forurenser mer enn flere mennesker på jorda. Du kan ikke være opptatt av klimasaken med god samvittighet om du har barn. Hvis du i tillegg kjører bil i stedet for kollektivt, har egen båt og hytte.. Hva gjør du egentlig da for klimaet? Sorterer søppelet riktig, og betaler 5 kr i klimakompensasjon når du handler varer på nett?

Barn skaper større befolkning, det blir større behov for å bygge ut, avskoging, dyr/insekter dør ut som følge av dette.

Kun barnløse kan være troverdige klimaaktivister. Ellers blir det bare hyklersk.

Anonymkode: de330...b7f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den logikken så vil de eneste troverdige klimaaktivistene være dem som tar selvmord.

Anonymkode: 21425...00d

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med den logikken så vil de eneste troverdige klimaaktivistene være dem som tar selvmord.

Eller de som velger å ikke reprodusere seg? Som i tillegg tar aktive valg som ikke å kjøre bil, leve minimalistisk etc..

Man kan ikke velge å bli født, men man kan velge å ikke bringe mer unødvendig liv til denne verden.

• Liker 5
Skrevet

Har ett barn. Er ikke spesielt opptattt av klima dessverre men prøver å ikke ha et vilt forbruk. Har uansett ikke bil, båt eller hytte, kjøper ikke klær unødvendig og bytter ikke ut teknologi før den slutter å virke. (De som bytter smarttelefon annethvert år fordi den ikke er siste skrik kan heller ikke påstås å være særlig opptatt av miljø)

Anonymkode: 07fc4...f9c

Skrevet

Trangen til å reprodusere er nok større enn trangen til å redde verden. 
Men, som en miljøbevisst trebarnsmor så har jeg sett på det som mitt ansvar å gi barna gode, miljøvennlige verdier. Vi dyrker egen mat, (ikke akkurat selvberging, men barna lærer å dyrke og vi snakker mye om at kortreist mat er det beste for oss og jorda.) ingen sydenturer eller unødvendige innkjøp. Vi kjøper brukt og arver, kjøper mat på rekoringen og har fokus på at barna skal bli glad i naturen slik at de har lyst til å ta vare på den.  

Anonymkode: c86c8...b06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller de som velger å ikke reprodusere seg? Som i tillegg tar aktive valg som ikke å kjøre bil, leve minimalistisk etc..

Man kan ikke velge å bli født, men man kan velge å ikke bringe mer unødvendig liv til denne verden.

Med den logikken er det ingen fare å reprodusere seg hvis de som allerede er på jorden ikke er en belastning for klimaet.

Anonymkode: 0cc5a...c4f

• Liker 4
Skrevet

Hvem skal stelle deg når du blir gammel hvis ingen får barn som blir sykepleiere og tar seg av deg da? Hvem skal designe rullestolen din, kjøre hjem matvarene dine, produsere medisinene dine? Du tror det går helt fint i et samfunn hvor 70 % er over 60 år? 🙈

Anonymkode: c96b0...5b7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting forurenser mer enn flere mennesker på jorda. Du kan ikke være opptatt av klimasaken med god samvittighet om du har barn. Hvis du i tillegg kjører bil i stedet for kollektivt, har egen båt og hytte.. Hva gjør du egentlig da for klimaet? Sorterer søppelet riktig, og betaler 5 kr i klimakompensasjon når du handler varer på nett?

Barn skaper større befolkning, det blir større behov for å bygge ut, avskoging, dyr/insekter dør ut som følge av dette.

Kun barnløse kan være troverdige klimaaktivister. Ellers blir det bare hyklersk.

Du får rette pekefingeren til de landene som befolkningen produserer enorme mengder unger som f.eks afrikanske land. Når du har fått de til å få betraktelig mindre barn så kan du ta opp igjen diskusjonen her i Norge.

Anonymkode: 62085...e8b

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Se på hykleriet til MDG og resten av venstresiden, de vil kutte forbruket og stenge ned inntektskildene men samtidig redde alle menneskene som kommer fra u-land som igjen vil føre til enda flere forbrukere.

Kanskje det er på tide å innse at man ikke kan redde eller brødfø hele den tredje verden.

Anonymkode: a910a...a07

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem skal stelle deg når du blir gammel hvis ingen får barn som blir sykepleiere og tar seg av deg da? Hvem skal designe rullestolen din, kjøre hjem matvarene dine, produsere medisinene dine? Du tror det går helt fint i et samfunn hvor 70 % er over 60 år? 🙈

Hvorfor skulle jeg ønske å bli 60 eller 70 år?

Skrevet

Du får rette pekefingeren til de landene som befolkningen produserer enorme mengder unger som f.eks afrikanske land. Når du har fått de til å få betraktelig mindre barn så kan du ta opp igjen diskusjonen her i Norge.

Nå er det vel ikke afrikanske land som står for den største miljøbelastningen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt riktig!, de kan ikke fø på det de produserer men å pule skal de gjøre uansett.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ønske å bli 60 eller 70 år?

Hva med alle de andre som ikke ønsker å begå kollektivt selvmord når de tipper 50? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et håp om at mine barn skal bidra til å redde kloden :) Det er viktig at også ressurssterke folk får barn, ikke bare tullinger.

Anonymkode: 3b957...424

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva med alle de andre som ikke ønsker å begå kollektivt selvmord når de tipper 50? 

De får svare for seg selv..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har et håp om at mine barn skal bidra til å redde kloden :) Det er viktig at også ressurssterke folk får barn, ikke bare tullinger.

Anonymkode: 3b957...424

Ja, det er vel det alle naivt tror.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Se på hykleriet til MDG og resten av venstresiden, de vil kutte forbruket og stenge ned inntektskildene men samtidig redde alle menneskene som kommer fra u-land som igjen vil føre til enda flere forbrukere.

Kanskje det er på tide å innse at man ikke kan redde eller brødfø hele den tredje verden.

Det er motsatt av hva du sier. Når land går opp i levestandard, så går fødselsraten ned. Jo lengre disse landene forblir fattige, jo flere barn blir det. Ikke motsatt.

Anonymkode: ead10...060

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så du mener at alle som bryr seg om en sak bør vie hele livet til den? Jeg er ikke spesielt opptatt av miljøet selv, min hjertesak er dyrevelferd, men det betyr ikke at jeg for eksempel donerer alle pengene mine til dyrebeskyttelsen eller bruker all min ledige tid til å jobbe som frivillig der... Jeg har nemlig et liv utenfor denne hjertesaken også, uten at det betyr at jeg ikke bryr meg nok. 

• Liker 1
Skrevet

Tullingene får flest barn. Intelligente mennesker får som regel kun ett barn. Tullingene driver med forbruk, kjører bil, forurenser og promper eksessivt. 

Anonymkode: ddad9...68f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Idiot vil du at verden skal utryddes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...