Gå til innhold

Venninne som stjeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 12 er veldig nøye med tingene sine og har styr på hvor alt er. 
 Nå kom hun og fortalte at etter siste venninne besøk manglet hun noen småting hun var veldig glad i. 
i dag poster samme venninne en video der hun leker med disse tingene. 
Min datter spurte henne ut, men hun sier hun har kjøpt disse tingene selv. 

min datter er nå veldig lei seg og vet ikke hvordan hun skal ordne opp i dette. 
Jeg blir sint og min spontane reaksjon er å ville ringe foreldrene til denne «venninnen». 
men min datter blir da veldig fortvilet og ber meg blande meg utenom. 
Hvordan kan jeg hjelpe her uten å bli overivrig bulldoser mor? 

Anonymkode: 1077b...585

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar kontakt med foreldrene og spør dem om det kan ha vært en misforståelse der datteren deres kan ha tatt lekene med seg hjem fra din. 

Du viser bare et bilde og forteller dem at de ikke har kjøpt leken så får du det tilbake. :) 

• Liker 2
Skrevet

Joda- men datteren min er livredd for at jeg skal blande meg og «ødelegge» noe. Samtidig greier hun ikke å ordne opp selv.. 

vil gjerne hjelpe, men hvordan når hun er så avvisende til hjelp? 

Skrevet
Kenelz skrev (39 minutter siden):

Du tar kontakt med foreldrene og spør dem om det kan ha vært en misforståelse der datteren deres kan ha tatt lekene med seg hjem fra din. 

Du viser bare et bilde og forteller dem at de ikke har kjøpt leken så får du det tilbake. :) 

Signerer denne. Helt fair måte å gjøre det på. Barn må jo få prøve å ordne opp selv, men noen ganger trenger de faktisk hjelp. Ikke alle skjønner rett og galt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje bør styrke din datters evne til å si ifra. Det er viktig senere i livet at hun ikke lar seg overkjøre, noe du legger tilrette for ved å hjelpe henne i enhver situasjon. 12 år er mer enn gammelt nok til å gi beskjed til sin venninne.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda- men datteren min er livredd for at jeg skal blande meg og «ødelegge» noe. Samtidig greier hun ikke å ordne opp selv.. 

Du må bare vise at det er greit å si ifra og ikke noe være redd for. 

Klarer hun ikke å ordne opp selv så må du vise hun det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

virker som hele situasjonen er temmelig "ødelagt" allerede. 

har en såkalt "venninne" begynt å oppføre seg på denne måten, så er det vel egentlig ikke noe særlig "vennskap" å holde fast på der uansett.                

Anonymkode: ca961...dba

• Liker 3
Skrevet

Den venninen hadde jeg tatt en samtale med om hun hadde nerver til å dukke opp hjemme din datter igjen.

Anonymkode: afd9e...6d9

Skrevet
Kenelz skrev (1 time siden):

Vært borti samme greine, men med litt dyrere ting.Foreldrene er gjerne like ubrukelige og gir f... 

Fikk igjen på forsikringen

Hvis hun ikke vil konfrontere så må bare ta det som en dyr lærepenge. Pass på tingene sine,ikke låne bort til venner etc

Anonymkode: 46257...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...