Gå til innhold

Jeg er stolt, fikk skryt fra barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på snart fire liker ofte å ta på seg kjoler. Det har hittil vært begrenset til hjemme.  Nå for første gang tok jeg et steg videre og lot ham dra i kjole til barnehagen.  Jeg var både spent og redd for reaksjoner. 

Barnehageansatte viste ingen reaksjoner, i hvertfall foran meg. Tok for ordens skyld telefon til barneverntjeneste for å sikre meg. Slik at det ikke oppstår problemer. 

De skrøt av meg som mor som lar barn utfolde seg fri.  De sa det er veien å gå. Jeg fikk tårer i øyner. Da jeg spurte meg om jeg egner meg som mor til flere barn, de sa jeg vil være flink mor. 

Det er sjeldent jeg får skryt. 

Anonymkode: a4454...c8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, grattis

Anonymkode: ad65c...993

• Liker 1
Skrevet

Sukk. Er ikke ferien snart over?

Anonymkode: a75ca...712

• Liker 21
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest, og jeg har faktisk et barn som er født i feil kjønn.

Anonymkode: d6848...3c7

• Liker 15
Skrevet

Herlighet. 

Anonymkode: 20aff...45c

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er kjempebra at du tok til motet å lot ditt barn få utfolde seg! Det er veldig viktig for kampen videre mot likestilling.

Skrevet
HoppeMus skrev (54 minutter siden):

Jeg synes det er kjempebra at du tok til motet å lot ditt barn få utfolde seg! Det er veldig viktig for kampen videre mot likestilling.

Det er en selvfølge. Men ringer man til barnevernet for bekreftelse har man en skrue løs🤣

• Liker 12
Skrevet

😶

Anonymkode: f4f4f...c00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en selvfølge. Men ringer man til barnevernet for bekreftelse har man en skrue løs🤣

Nja at man blir forvirret og usikker i dagens samfunn er ikke så rart 🙄

Anonymkode: 38f5f...7f4

• Liker 1
Skrevet

Herregud... Alle vet jo at det er helt legitimt å kle en gutt i kjole idag. At du ringer BARNEVERNET for bekreftelse er ganske sjukt. 

Sønnen min på 17 mnd elsker Elsa, og synger med. Jeg tror derimot han har et babycrush på henne, fremfor at han vil være henne, og kommer ikke til å kle ham i kjole. 

Så barnevernet skulle liksom kommet hit pga det da 😂

Anonymkode: 37a19...c2c

• Liker 3
Skrevet

Er det det som er det nye nå, ringe å rådføre seg med barnevernet i stedet for å stole på seg selv?

Tror dette er tull, men hvis ikke er det patetisk altså.

Må ringe snart jeg også, høre om det er greit at sønnen min tar på seg neglelakk og om det er innafor å sende med ham rosa vannflaske på skolen. 

Åja, om han kan få se Harry Potter. 

• Liker 2
Skrevet

Opplagt trolletråd :klovn:

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min sønn på snart fire liker ofte å ta på seg kjoler. Det har hittil vært begrenset til hjemme.  Nå for første gang tok jeg et steg videre og lot ham dra i kjole til barnehagen.  Jeg var både spent og redd for reaksjoner. 

Barnehageansatte viste ingen reaksjoner, i hvertfall foran meg. Tok for ordens skyld telefon til barneverntjeneste for å sikre meg. Slik at det ikke oppstår problemer. 

De skrøt av meg som mor som lar barn utfolde seg fri.  De sa det er veien å gå. Jeg fikk tårer i øyner. Da jeg spurte meg om jeg egner meg som mor til flere barn, de sa jeg vil være flink mor. 

Kvinner måtte kjempe for å gå i busker og shorts, , så nå må menn kjempe for å gå i kjole og skjørt 

Skrevet
forfatterina skrev (1 minutt siden):

Det nærmeste menn kommer av noe som helst av skjørt, er vel kilt? 🤔  Men det er vel ikke like interessant for de små? Ellers så var det vel Coco Chanel som på en måte "ga tillatelse" til kvinner å gå med bukser. Eller andre løstsittende plagg. Hun var drittlei hele dette hysteriet med at kvinner måtte ha på seg korsett under hver eneste kjole, og så fikk man jo omtrent ikke puste eller bevegd seg fritt i disse trange plaggene.

Måten de kjolene var sydd på, var jo ikke særlig heldig heller for kvinners generelle bevegelsesfrihet.

Så det startet vel med Coco Chanel, og etter hvert så tok flere og flere kvinner til seg disse løstsittende plaggene til sitt bryst, for å bruke et gammeldags uttrykk. 😛 

Men nå kan kvinner flest sprade rundt som menn i hva de vil. 🤓

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Herregud 

Anonymkode: 11d85...229

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det tenkte jeg og. Det var det som var varsellampe

Anonymkode: e54cb...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...