Gå til innhold

Flere her hvor begge jobbet turnus før, og nå gjør kun en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså vi jobbet turnus i mange år med barn. Nå er jeg på vei inn i år to med dagtid. Det er jo fint, men savner turnus. 
Min mann jobber jo fortsatt turnus og har flere kvelder i uken hvor han er borte. Han har da hele formiddagen til å slappe av, trene og ha alene tid. De som har jobbet turnus før og likte det vet hva jeg mener. 

Nå har vi litt konflikt med tanke på husarbeid og at jeg får mulighet til alene tid. Han synes av og til at jeg farter rundt om ettermiddagene, men skal jeg trene, handle og være sosial må jeg det. Og da må han ta alle barna-  akkurat som jeg må når han er borte. 
Jeg har sagt at han og burde fått jobb på dagen, men det vil han ikke. Han har mulighet. 

Hvordan gjør dere andre det med menn i turnus det mtp når dere får trene, handle osv? Må han da «regne med» å ta mer husarbeid på dagtid? 

Anonymkode: e9658...4dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er menn i et nøtteskall - veldig synd at du er den som sitter igjen med jobben, men det er helt forbanna typisk. Alltid er det kvinnen som ofrer seg og sitt for familien.

Anonymkode: 1e3f9...5e8

Skrevet

Ja og jeg gjør jo såklart min del av husarbeid, men jeg synes faktisk at han som er alene og har huset for seg selv kan ta mer, enn jeg som er alene med tre barn. Jeg husker hvor slitsomt det er med turnus, men det er og veldig godt. Når barna drar på skole kl 08, så har man fri frem til 1430. Da kan ikke den som kommer hjem ta alt av husarbeid mener jeg. 
Nesten så jeg vurderer jobbe turnus igjen…

Anonymkode: e9658...4dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen byttet fra turnus til dagtid for å slippe langvakter. Han savner turnusfri-periodene, kunne plutselig ha 7-10 dager fri i turnusen, men vi savner langvakter og spesielt helger (lang kveldsvakt på fredag og 13,5-timers vakter lørdag og søndag) like lite begge to. 😬 Han var riktig nok kjempeflink til å gjøre husarbeid på dagtid før han skulle på kveldsvakt og fikk faktisk gjort unna langt mer da enn hva han gjør nå, så det var aldri noe problem for oss. Det er godt å kunne spise middag sammen hver dag og å ha helgene sammen, men han kommer til å bytte til turnusjobb igjen hvis han finner en stilling uten langvakter. Han jobber heller annenhver helg dag/kveld så lenge han slipper de hersens langvaktene, haha.

Anonymkode: d0a9d...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...