Gå til innhold

Det å gå i terapi samtidig som man er i jobb?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til høsten skal jeg begynne å gå i terapi to ganger i uka, samtidig som jeg fikk meg ny jobb for bare et par måneder siden... Da det tar 1.5t hver vei til der behandlingen foregår, ser jeg for meg at det fort tar nesten en halv dag bare å komme seg frem og tilbake og ha avtalen. Det blir veldig mye om jeg må jobbe det inn..

Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Søker jeg om fri? Er det vanlig å jobbe inn? Har tatt det opp med leder men ikke fått svar enda :) Dette er i det offentlige. Har foreslått at jeg på de dagene kan ha hjemmekontor, slik at jeg kan få jobbet litt før jeg drar også få jobbet mer på kvelden.

Er også livredd for at dette skal påvirke muligheten for å fortsette i jobben (har bare et engasjement). 

Noen med erfaringer fra dette? Hilsen ei som gruer seg skikkelig!

Anonymkode: 88f1e...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i omtrent samme situasjon i fjor, det gikk store deler av dagen en gang i uka til å være i terapi, og i tillegg var jeg helt utslitt etterpå. Jeg fikk sykemelding for den aktuelle dagen ved behov, mener de skrev behandlingsdag eller noe sånt i sykemeldingen.

Ser ikke noe problem med at du ønsker hjemmekontor de aktuelle dagene, om sjefen din er vanskelig kan du kanskje få bekreftelse fra behandler/lege på at det er det beste i din situasjon. 

Anonymkode: 937bd...005

Skrevet

Du kommer til å slite deg ut om du skal jobbe dette inn. Foreslår å ta det som behandlingsdag. Dette er ofte det eneste en arbeidsgiver ikke kan lage problemer ut av. 

Anonymkode: ea876...cc0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var i omtrent samme situasjon i fjor, det gikk store deler av dagen en gang i uka til å være i terapi, og i tillegg var jeg helt utslitt etterpå. Jeg fikk sykemelding for den aktuelle dagen ved behov, mener de skrev behandlingsdag eller noe sånt i sykemeldingen.

Ser ikke noe problem med at du ønsker hjemmekontor de aktuelle dagene, om sjefen din er vanskelig kan du kanskje få bekreftelse fra behandler/lege på at det er det beste i din situasjon. 

Anonymkode: 937bd...005

Ja, jeg har hørt det er et veldig krevende opplegg, så ser for meg at jeg i realiteten kanskje ikke kommer til å ha så mye overskudd etterpå. Men på lang sikt vet jeg at dette er det beste for arbeidsevnen min (håper jeg)..

Takk for råd!

Anonymkode: 88f1e...6f2

• Hjerte 1
Skrevet

Du er nettopp begynt i ny jobb, som bare er et engasjement, og nå skal du være vekke to dager i uken og lurer på om det påvirker videre arbeidsmuligheter? Selvfølgelig gjør det det! Med mindre du er et unikum i stillingen så får du selvfølgelig ikke fortsette, de må jo ha vikar for deg/jobben du skal gjøre i 40% stilling etter 1,5 mnd ansettelse. 

Anonymkode: a9f77...e2a

• Liker 4
Skrevet

Tar det tre timer t/r selv hjemmefra? 

Jeg har bare 15 min å kjøre, samme hadde jeg i gamlejobben. og behandling en gang ukentlig. 
I forrige jobb fikk jeg behandlingen som lønnet permisjon. 
Nå har jeg flexitid, og benytter den. 

Men om du må være fraværende 4-5 timer to dager i uken, så jobber du i praksis bare ca 80% stilling. 
Jeg ville først og fremst snakket med leder om det, og hørt hva som er best, søke permisjon, være sykemeldt for behandling, eller jobbe det inn igjen. 
Men du må nok være forberedt på at dette kan påvirke videre engasjement. 

Er behandlingen noe tidsavgrenset? (jeg begynner i gruppe nå, med ca ett år forventet varighet). 

Anonymkode: 5d2c9...fe8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...