Gå til innhold

Hjelp! Sende babypakke - ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er gravid. Termin mot slutten av året. Hun går gjennom svangerskapet alene og vil oppdra barnet alene. Hun har familie i byen hun bor i, men ikke mange venninner eller kollegaer. Jeg har veldig lyst til å sende henne en babypakke pr post med litt babyleker, bleiekake, ting til mor osv. En liten babyshowerpakke. Jeg har småbarn selv og begynner nå i ny jobb så har ikke mulighet til å reise på besøk før jul. Planlegger en tur til sommeren. 

Men, hun har noen perioder der hun er nedfor og har det vanskelig med graviditeten. Da vil hun ikke prate om barnet, formen og livet generelt (hun går til samtaler hos profesjonelle så hun tar tak i det). Jeg er redd for at en slik babypakke vil gjøre det verre for henne hvis den kommer i en periode hun er nedfor. Jeg har ikke kontroll over når disse periodene er siden jeg ikke vil spørre/grave for mye. Ville dere ha sendt en slik pakke? Tror dere hun ville satt pris på å motta den selv om hun er inne i en mørk periode? 

Jeg har så lyst til å gjøre noe koselig for henne for det fortjener hun virkelig. Hun er ei veldig god venninne. Jeg ønsker at det skal være en overraskelse så vil helst ikke spørre henne

Anonymkode: ea6ff...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må faktisk tåle å få gaver til babyen, ellers trenger hun MER hjelp. 

Anonymkode: 75636...266

• Liker 12
Skrevet

Send henne pakken i posten og send henne samtidig en melding om at den er på vei og at du håper hun åpner den på en dag der hun gleder seg ❤️ Skriv gjerne et fint kort/brev og legg ved. Tenk at omsorg aldri er feil!

Anonymkode: 41996...db5

• Liker 5
Skrevet

Nei, send pakken, man kan ikke være for redd for at noe skal bli lei seg. Fint at du bryr deg.

• Liker 2
Skrevet

Bleiekake er vel bare tull å sende i posten? Den er jo stor og har nok veldig lett for å bli ødelagt under transport. Har selv laget bleiekake til babyshower og turte ikke å la den stå løst i bilen en gang. Jeg måtte få en venninne til å holde den hele veien, og hun måtte faktisk holde godt på den flere steder. Dette var en helt standard bleiekake laget etter oppskrift fra et kit.

Anonymkode: 4ccea...930

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bleiekake er vel bare tull å sende i posten? Den er jo stor og har nok veldig lett for å bli ødelagt under transport. Har selv laget bleiekake til babyshower og turte ikke å la den stå løst i bilen en gang. Jeg måtte få en venninne til å holde den hele veien, og hun måtte faktisk holde godt på den flere steder. Dette var en helt standard bleiekake laget etter oppskrift fra et kit.

Anonymkode: 4ccea...930

Tenkte ikke å lage en stor bleiekake. Bare en runding (bunnen) med bånd og litt pynt. Har en hard bunn under bleiene slik at de holder seg sammen og pakke den ikke i cellofan kanskje. Mulig det kun fungerer i tankene mine. 

TS

Skrevet

Hva med å lufte ideen din litt forsiktig for henne på forhånd? Ikke nøyaktig hva du sender, men at du tenkte på å sende litt forskjellige babyting, siden du så gjerne skulle vært der for henne, men ikke kan reise før senere?

Så er hun litt mentalt forberedt, uansett hvordan psyken måtte være akkurat når pakken kommer.

Tror du ikke det vil gjøre det lettere for henne å håndtere følelsene, enn om det skulle komme helt utav det blå?

Veldig fint tenkt av deg uansett :) 

Anonymkode: 717e9...fbe

Skrevet

Så herlig tenkt :hjerte: (Du kan jo evt legge ved et magasin eller en god krem, så får hun noe til seg selv òg) 

Anonymkode: bcaa2...749

• Hjerte 1
Skrevet

Enig med innlegget over, kjøp noe til mor 😊 eller en gavepose/eske med litt diverse oppi

Skrevet
On 8/10/2022 at 8:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ei venninne som er gravid. Termin mot slutten av året. Hun går gjennom svangerskapet alene og vil oppdra barnet alene. Hun har familie i byen hun bor i, men ikke mange venninner eller kollegaer. Jeg har veldig lyst til å sende henne en babypakke pr post med litt babyleker, bleiekake, ting til mor osv. En liten babyshowerpakke. Jeg har småbarn selv og begynner nå i ny jobb så har ikke mulighet til å reise på besøk før jul. Planlegger en tur til sommeren. 

Men, hun har noen perioder der hun er nedfor og har det vanskelig med graviditeten. Da vil hun ikke prate om barnet, formen og livet generelt (hun går til samtaler hos profesjonelle så hun tar tak i det). Jeg er redd for at en slik babypakke vil gjøre det verre for henne hvis den kommer i en periode hun er nedfor. Jeg har ikke kontroll over når disse periodene er siden jeg ikke vil spørre/grave for mye. Ville dere ha sendt en slik pakke? Tror dere hun ville satt pris på å motta den selv om hun er inne i en mørk periode? 

Jeg har så lyst til å gjøre noe koselig for henne for det fortjener hun virkelig. Hun er ei veldig god venninne. Jeg ønsker at det skal være en overraskelse så vil helst ikke spørre henne

Du er en god venninne ❤️

Tenker at du virkelig bør sende den. Om hun er veldig nedfor så kan det bli litt sårt, men samtidig så føler hun seg nok mindre alene med en slik gest? Kanskje du kan inkludere et lite brev med noen fine ord også, si at du er der for henne gjennom alt dette. 

Enig i at det er hyggelig om det er en overraskelse. Ville ikke sagt noe på forhånd. Høres ut som hun trenger at det skjer noe uventet positivt ❤️ 

Skrevet

Jeg ville kjøpt noe til mor. En spennende bok (ikke om babyer), deilige kosesokker, god krem, sjokolade osv, og samtidig lagt ned en liten, enkel ting til barnet. En body med logo til mors favorittband, eller noe?

Anonymkode: 5e0a2...016

Skrevet

Det kan kanskje være fint å få praktiske ting man trenger til babyen hvis man opplever at alt er overveldende og vanskelig å ta inn over seg. Muligens orker hun ikke å ordne disse tingene selv hvis hun har en vanskelig periode. Bare et lite innspill, siden så mange sier TS bør kjøpe ting til mor i stedet for barnet (hun sier i hovedinnlegg at hun skal gjøre begge deler). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...