AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 På starten av året gjennomgikk jeg elektrosjokk behandling pga depresjon. Jeg skulle vel ha 12 behandlinger og narkosen og alt gikk fint helt til den 10ende behandlingen. Da tror/følte jeg at jeg våknet midt i narkosen og det eneste jeg klarte tenke var: "Nå kommer de snart til å sende strøm igjennom hjernen og jeg kommer til å kjenne det". Så hørte jeg en slik pipelyd (som om det kom fra en knapp de trykte på når de sendte strømmen igjennom) og alt ble plutselig hvitt (som et hvitt lysglimt) og jeg så noen streker også (ikke så lett å forklare). Når jeg skriver om det så kjenner jeg meg utenfor meg selv og angst nå når jeg tenker på det. Etter dette forsøkte jeg snakke med legen på posten om det, men hun bare avfeide det og sa det var helt vanlig. Jeg valgte da også å avslutte alle behandlingene. Men nå kan jeg av og til få drømmer der jeg er tilbake der. Der jeg tenker at jeg er i narkose og at jeg holder på å få strøm gjennom hjernen. Og jeg hører dette pipet og ser det hvite lysglimtet. Tanken på å bli lagt i narkose igjen og redselen for å våkne er stor. Anonymkode: 68bfa...645 8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 Hva kan jeg gjøre for å komme over dette? Anonymkode: 68bfa...645
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Hvis det stemmer høres det forferdelig ut. Du må be om å få lese journalen din og se om de har skrevet om noe gikk galt under behandlingen. Anonymkode: 44858...d37 4 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Hvordan har de andre behandlingene vært da? Skjønner du synes det var skummelt, prøv å tenk på de tidligere behandlingene hvis de har vært positive og har gitt effekt, ikke la deg stoppe av denne episoden hvis du har merket positiv forskjell tidligere. Klem til deg! Anonymkode: 573d8...877 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det stemmer høres det forferdelig ut. Du må be om å få lese journalen din og se om de har skrevet om noe gikk galt under behandlingen. Anonymkode: 44858...d37 Jeg vet ikke om det stemmer at jeg faktisk våknet midt i narkosen (for det er visst veldig sjeldent). Men det jeg kan si er at det føltes i alle fall slik ut. Jeg burde kanskje spørre etter journalen, men vil ikke tro de har skrevet noe om det, for jeg regner med jeg ville blitt fortalt om det dersom noe gikk galt? Anonymkode: 68bfa...645 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #6 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan har de andre behandlingene vært da? Skjønner du synes det var skummelt, prøv å tenk på de tidligere behandlingene hvis de har vært positive og har gitt effekt, ikke la deg stoppe av denne episoden hvis du har merket positiv forskjell tidligere. Klem til deg! Anonymkode: 573d8...877 De andre behandlingene gikk greit. Men jeg merket ingen effekt, så like greit å avslutte behandlingen. Var bare ikke forberedt på at jeg skulle slite så mye med det så langt i ettertid. Anonymkode: 68bfa...645 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #7 Skrevet 10. august 2022 Så legen sier at det er helt vanlig å traumatisere folk under behandling? Det er jo helt utrolig. Det er kanskje en ide å gå til psykolog for å snakke om dette. Du må gå til noen andre enn den legen, som kan se det utenfra. Hun beskytter jo bare seg selv og det hun gjør. Det hun har gjort er jo ikke ok. Og du trenger rett og slett behandling etter skade fra behandlingen. Bare ikke av psykiatere, av en psykolog som ikke driver med slik invaderende "behandling". Medical Medium har noen meditasjoner på sin podcast som er laget for traumer. Hvis du søker på det navnet på Apple Podcasts, så finner du dem, og så kan du lese om de enkelte meditasjonene. Jeg foreslår Picking Fruit-meditasjonen for dette. Den er beroligende og fin. Stargazing-meditasjonen er god for depresjon. Anonymkode: 51557...934 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #8 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så legen sier at det er helt vanlig å traumatisere folk under behandling? Det er jo helt utrolig. Det er kanskje en ide å gå til psykolog for å snakke om dette. Du må gå til noen andre enn den legen, som kan se det utenfra. Hun beskytter jo bare seg selv og det hun gjør. Det hun har gjort er jo ikke ok. Og du trenger rett og slett behandling etter skade fra behandlingen. Bare ikke av psykiatere, av en psykolog som ikke driver med slik invaderende "behandling". Medical Medium har noen meditasjoner på sin podcast som er laget for traumer. Hvis du søker på det navnet på Apple Podcasts, så finner du dem, og så kan du lese om de enkelte meditasjonene. Jeg foreslår Picking Fruit-meditasjonen for dette. Den er beroligende og fin. Stargazing-meditasjonen er god for depresjon. Anonymkode: 51557...934 Medical medium er så bra. ❤️ Anonymkode: e41fa...d04
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Medical medium er så bra. ❤️ Anonymkode: e41fa...d04 Dere må slutte å anbefale folk som gir helseskadelige råd, kaller seg "medical medium" uten noe som helst helseutdanning. "William har ingen medisinsk utdannelse, men har likefullt utgitt flere bøker som omhandler helse.[2] Han hevder å kommunisere med «ånder» som veileder ham i spørsmål relatert til helse, og at han derfor også kan forutse diagnoser hos pasienter før de utvikler symptomer.[3] Fra faglig hold har det kommet kraftig kritikk av innholdet i bøkene, herunder påstander om at enkelte av rådene som gis er helsefarlige.[4]" https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_William Anonymkode: 87e29...140 9 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Gir de elektro sjokk behandling enda? 😱😱 Trodde ikke det var bra for hjernen i det hele tatt. Har du prøvd annen type behandling ts? Vet det ikke er det du spør om. Men vanskelig å svare på akkurat det. Det er jo godt mulig du har våknet opp, men det kan jo også ha vært en drøm. Og sikkert ikke uvanlig at du opplever det traumatisk da det er kraftig kost for hjernen uansett. Har du spurt andre som har tatt slik behandling, hvordan de har opplevd det? Anonymkode: 0505d...e25
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #11 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så legen sier at det er helt vanlig å traumatisere folk under behandling? Det er jo helt utrolig. Det er kanskje en ide å gå til psykolog for å snakke om dette. Du må gå til noen andre enn den legen, som kan se det utenfra. Hun beskytter jo bare seg selv og det hun gjør. Det hun har gjort er jo ikke ok. Og du trenger rett og slett behandling etter skade fra behandlingen. Bare ikke av psykiatere, av en psykolog som ikke driver med slik invaderende "behandling". Medical Medium har noen meditasjoner på sin podcast som er laget for traumer. Hvis du søker på det navnet på Apple Podcasts, så finner du dem, og så kan du lese om de enkelte meditasjonene. Jeg foreslår Picking Fruit-meditasjonen for dette. Den er beroligende og fin. Stargazing-meditasjonen er god for depresjon. Anonymkode: 51557...934 Jeg vet ikke helt om jeg har troen på medical medium, men det skader vel ikke å prøve. Anonymkode: 68bfa...645
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #12 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gir de elektro sjokk behandling enda? 😱😱 Trodde ikke det var bra for hjernen i det hele tatt. Har du prøvd annen type behandling ts? Vet det ikke er det du spør om. Men vanskelig å svare på akkurat det. Det er jo godt mulig du har våknet opp, men det kan jo også ha vært en drøm. Og sikkert ikke uvanlig at du opplever det traumatisk da det er kraftig kost for hjernen uansett. Har du spurt andre som har tatt slik behandling, hvordan de har opplevd det? Anonymkode: 0505d...e25 Jada, er mange som får elektrosjokk behandling enda. Jeg har prøvd mye medisiner og samtalebehandling, som har funket til en viss grad. Men da jeg fikk elektrosjokk behandling sto jeg på 3 medisiner, så det var vel på en måte ett alternativ til å sette meg på enda en medisin. Jeg har ikke snakket med andre som har tatt samme behandling da jeg ikke kjenner til noen. Anonymkode: 68bfa...645
Purple_Pixiedust Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Det opplevde aldri jeg da jeg fikk det. Men den pipingen er riktig opplevd i hvert fall. Jeg hørte den da de gav behandlingen til min medpasient. Kanskje du også har hørt den sånn, hvis dere var flere, og du senere har drømt det. Det hadde vel gjort vondt hvis du faktisk var våken? Uansett ingen god opplevelse.
charlotte0 Skrevet 11. august 2022 #14 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gir de elektro sjokk behandling enda? 😱😱 Trodde ikke det var bra for hjernen i det hele tatt. Har du prøvd annen type behandling ts? Vet det ikke er det du spør om. Men vanskelig å svare på akkurat det. Det er jo godt mulig du har våknet opp, men det kan jo også ha vært en drøm. Og sikkert ikke uvanlig at du opplever det traumatisk da det er kraftig kost for hjernen uansett. Har du spurt andre som har tatt slik behandling, hvordan de har opplevd det? Anonymkode: 0505d...e25 Mange har veldig god effekt av elektrosjokkbehandling. Selv hadde jeg ikke nølt med å teste det om jeg noengang får behov for det. 😊 Har kun hørt positive ting om det. Folk som har fått et helt nytt liv etter å ha slitt med tunge depresjoner i årevis.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #15 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva kan jeg gjøre for å komme over dette? Anonymkode: 68bfa...645 Jeg skjønner ikke hvorfor du må komme over det? Hva er det å komme over? Du så hvitt lys... Men... Hva så? Beklager, men hva er problemet? Dumt du avsluttet behandlingen. Mulig har du bare drømt at du våknet også. Anonymkode: 0033b...8f2
BobbySocks Skrevet 11. august 2022 #16 Skrevet 11. august 2022 Jeg er med på en rekke ECT behandlinger og har aldri opplevd at noen har våknet under narkosen. Det må h vært en svært skremmende opplevelse. Awareness under narkose er sjeldent, men det skjer dessverre. Be om samtale med psykiater, evnt de på sykehuset som utførte ECT. Ved senere narkose må du være åpen om opplevelsen slik at man sørger for at det ikke skjer igjen og for at du skal få en god opplevelse. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #17 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du må komme over det? Hva er det å komme over? Du så hvitt lys... Men... Hva så? Beklager, men hva er problemet? Dumt du avsluttet behandlingen. Mulig har du bare drømt at du våknet også. Anonymkode: 0033b...8f2 Leser du egentlig hva hun skriver? Anonymkode: 51557...934
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #18 Skrevet 13. august 2022 Purple_Pixiedust skrev (På 11.8.2022 den 12.51): Det opplevde aldri jeg da jeg fikk det. Men den pipingen er riktig opplevd i hvert fall. Jeg hørte den da de gav behandlingen til min medpasient. Kanskje du også har hørt den sånn, hvis dere var flere, og du senere har drømt det. Det hadde vel gjort vondt hvis du faktisk var våken? Uansett ingen god opplevelse. Ja, er ikke så godt å si hva som faktisk skjedde. Men slik jeg husker det så våknet jeg midt i narkosen. Men det kan jo så klart være som du sier også da. Jeg aner ikke om det ville gjort vondt eller ikke om jeg var våken? Kan veldig lite om narkose... Nei, det var ganske skremmende egentlig. Anonymkode: 68bfa...645
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #19 Skrevet 13. august 2022 BobbySocks skrev (På 11.8.2022 den 12.58): Jeg er med på en rekke ECT behandlinger og har aldri opplevd at noen har våknet under narkosen. Det må h vært en svært skremmende opplevelse. Awareness under narkose er sjeldent, men det skjer dessverre. Be om samtale med psykiater, evnt de på sykehuset som utførte ECT. Ved senere narkose må du være åpen om opplevelsen slik at man sørger for at det ikke skjer igjen og for at du skal få en god opplevelse. Hvor mange ECT behandlinger har du vert med på da? Ja, det var veldig skremmende. Som sagt så snakket jeg med ene legen om det, men hun tok det ikke alvorlig og sa bare at det var vanlig? Jeg er ikke innlagt lengre så får ikke snakket med noen lengre. Anonymkode: 68bfa...645
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #20 Skrevet 13. august 2022 Ei jeg ble bedre kjent med som jeg møtte gjennom dps-døgn avdeling drev med månedlig ect behandling, kjente hun noen år. Tok livet av seg i Mai. Vær glad du stoppet behandlingene, det der er midevil BS etter mon mening. Setter deg på plass men fungerer mindre og mindre med tiden. Selg alt, flytt til Spania, kjøp en varebil og bygg deg en bobil og ikke vær redd for å bruke egoet ditt for alt det er verdt. du er allerede et godt menneske for du prøver å få deg selv til den beste versjonen du kan være med rådgiving fra andre. Slett Facebook også om du ikke møter eller har kontakt med mennesker der inne som du ikke kan sende en vanlig sms, feks familie osv. Anonymkode: d859e...d7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå